דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

תחבורה / 'מתנה' לחג: ההנחה בנסיעה ברכבת לתושבי עוטף עזה הסתיימה טרם המועד שהובטח

התושבים והתושבות שהגיעו לתחנת הרכבת בשדרות רגע לפני ערב ראש השנה גילו להפתעתם כי עליהם לשלם מחיר מלא, וזאת למרות שבפרסומים הרשמיים של משרד התחבורה ורכבת ישראל צויין כי ההטבה תינתן עד סוף 2017

תחנת שדרות ביום הפתיחה (צילום: בועז לוי/ ויקימדיה)
תחנת שדרות ביום הפתיחה (צילום: בועז לוי/ ויקימדיה)
רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

הראל, תושב העיר שדרות, יצא מביתו ביום ראשון שמשי באמצע ספטמבר ופניו אל תחנת הרכבת המקומית. בהגיעו למכונה לרכישת הכרטיסים, שלף הראל את כרטיס הרב קו שלו, הניחו במכונה, וניסה לרכוש כרטיס נסיעה לצומת חולון. הוא מאוד התפלא לגלות כי הגדרת הנוסע אליה השתייך עד כה – 'תושב הדרום', איננה מופיעה עוד באפשרויות המוצעות בתפריט. הראל ניגש לפקח שהופתע גם הוא מה'תקלה' והפנה אותו לקופאית.

ניגש הראל לקופאית ושאל האם ישנה בעיה כלשהי בכרטיס הרב קו שלו. הקופאית חייכה והסבירה לו באדיבות כי ההטבה אותה הכיר, ולפיה תושבי שדרות והסביבה ישלמו רק על חצי ממחיר הנסיעה הרגיל (50% הנחה), הסתיימה בראש השנה וכי עליו לרכוש כרטיס נסיעה במחיר מלא.

כמו הראל, רבים מתושבי העיר שדרות וסביבתה נוכחו לגלות כי עליהם לשלם מחיר נסיעה מלא כבר בערב ראש השנה, וזאת מבלי שאף גורם רשמי הודיע להם על כך מראש.

על ההטבה המדוברת הכריזו רכבת ישראל ומשרד התחבורה בגאווה בספטמבר 2015. בכל הפרסומים וההודעות הרשמיות בנושא, כולל בדו"ח תקופתי של רכבת ישראל לשנת 2016 (עמ' א-13), נכתב כי תושבי האזור יהנו מהנחות בנסיעות אל ו-מתחנות אופקים, שדרות ונתיבות: "ניתנת הנחה של 50% לזכאים שהוגדרו. לגבי זכאי שדרות ונתיבות עד ה-19.12.2017 ולגבי זכאי אופקים עד ה-31.3.2018".

ולמרות זאת, כאמור, עבור תושבי שדרות, ההטבה לא הסתיימה בדצמבר 2017 כפי שהובטח, אלא ביום רביעי ה-19.9.2017. ממוקד שירות הלקוחות של רכבת ישראל נמסר לנו כי ההטבה לתושבי שדרות אכן הסתיימה בראש השנה, וכי תושבי נתיבות יהנו ממנה עד לסוף 2017 ותושבי אופקים עד מרץ 2018.

עם זאת, נראה שגם באתר האינטרנט של הרכבת לא שמעו על סיום ההטבה: כאשר ניסינו לברר באתר את מחיר הנסיעה משדרות לת"א נוכחנו כי הוא נשאר כשהיה לפני סיום ההטבה (11.50 ש"ח במקום 23 ש"ח).

כאשר פנינו למשרד התחבורה נאמר לנו כי "הזכאות להנחה של 50% בנסיעה ברכבת משדרות הסתיימה בתום שנתיים, ערב ראש השנה". וזאת למרות שכאמור, בפרסומים השונים נכתב בפירוש כי ההטבה תסתיים בסוף 2017, מבלי לציין את סיום השנה העברית.

עוד הוסיפו במשרד התחבורה כי "שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ פנה למשרד האוצר בבקשה להאריך את תקופת ההנחה של תושבי שדרות מעבר לשנתיים שנקבעו, במטרה לעודד את התושבים להמשיך ולהשתמש ברכבת".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "כל היבטי התעריפים מטופלים במשרד התחבורה".

מעיריית שדרות נמסר כי "ראש העיר אלון דוידי פנה היום לשר האוצר משה כחלון, וביקש ממנו לפעול להארכת הטבת הנסיעה ברכבת למען תושבי העיר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!