דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

קצבאות הנכות / פעילי מאבק הנכים חסמו את כביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי

זאת למרות הודעת המשטרה אתמול לפיה חל איסור על חסימת כבישים | מוקדם יותר חסמו פעילי המאבק את כביש 1, ושוטרים שהיו במקום חילקו להם דוחות בגובה 500 ש"ח | ח"כ מיקי זוהר: "הנכים מנצלים את העובדה שיש רגישות לנושא הזה"

חסימת כביש בהפגנת הנכים בצומת יד מרדכי (צילום: דוברות ארגון "נכה, לא חצי בן-אדם").
חסימת כביש בהפגנת הנכים בצומת יד מרדכי (צילום: דוברות ארגון "נכה, לא חצי בן-אדם").
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פעילי מאבק הנכים ממשיכים בחסימת צירי תנועה מרכזיים, כחלק ממאבקם להעלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, זאת על אף הודעת המשטרה אתמול על כך שלא תאפשר יותר פעילות מסוג זה. למשך שעה וחצי חסמו מפגינים את כביש 4, סמוך לצומת צומת יד מרדכי, בפנייה לכביש 34 לכיוון שדרות.

הבוקר חסמו אנשי ארגון "צוות לעניין – לוחמי הנכים למינימום", חלק מקואליציית הארגונים, חוסמים החל משעות הבוקר (שני) את כביש 1, ממחלף לטרון לכיוון מזרח. שוטרים שהגיעו למקום רשמו דוחות על סך 500 שקלים למפגינים. מהפעילים במקום נמסר כי אחד הדוחות "ניתן לנכה בשתי הרגליים שחי מקצבת נכות, לא רק שאין לנו ספק שלא ניתן לעקל את הסכום, אנו מתכוונים לפעול לביטולו היות ומדובר בניסיון מכוער לפגוע בזכות המחאה". עוד הוסיפו כי אותו מפגין פינה את רכבו, לבקשת המשטרה, אך מגע שהונפק הדוח אין אפשרות לבטלו במקום.

אחד הדוחות שחילקה להם המשטרה. (צילום: אליס היימן)
אחד הדוחות שחילקה להם המשטרה. (צילום: אליס היימן)

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר, בתגובה לחלוקת הדוחות, כי "הנכים, הנאבקים על מינימום של קיום בכבוד מקבלים עכשיו דוחות בגובה של כרבע מקצבת הנכות החודשית, על חסימת הכבישים. את הדוחות האלה צריכים לשלם ראש הממשלה ושר האוצר שמקימים ועדות ונלחמים על קרדיט אבל לא מעלים בשקל את הקצבה".

ארגון "נכה לא חצי בן אדם" הודיע כי יישא בתשלום הדוחות שיוצאו למשתתפים בחסימות הכבישים. על פי הודעת הארגון, חלק התקלה לצורך כך תרומה משוטר בסך אלפיים שקלים.

אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", מסר כי "אירוני שרוצים שנשלם 500 שקלים מקצבת רעב של 2,342 שקלים, כי אנחנו מוחים על הזכות לחיות. הקנסות הללו הם תעודת עניות למדינה, וגזר דין מוות לנכים הרעבים. אני קורא לראש הממשלה להפסיק את ההתעללות, זה לא לכבודו".

אנשי "צוות לעניין- לוחמי הנכים למינימום" חוסמים את מחלף לטרון. (צילום: אליס היימן)
אנשי "צוות לעניין- לוחמי הנכים למינימום" חוסמים את מחלף לטרון. (צילום: אליס היימן)

על ההחלטה לחסום את הכביש, למרות הוראת המשטרה, אמרה מוקדם יותר אחת המפגינות, אליס היימן, אמרה לדבר ראשון כי "בעקבות הודעת המשטרה אתמול לא לאפשר לארגוני הנכים לחסום את הכבישים בצירים ראשיים, אנו מודיעים בזאת: כל ארגוני הנכים יצאו לכבישים על מנת לעורר את המודעות של האזרחים ושל מקבלי ההחלטות, תתעוררו לא נשתוק יותר. היינו בשוליים 16 שנה".

"אבי ניסנקורן, אנחנו לא רוצים שלטים, אנחנו רוצים כסף בחשבון לקנות אוכל לא לקבל אוכל מעמותות" הוסיפה, "שימו לב מקבלי ההחלטות, בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, לא נשתוק יותר אנחנו נהיה בכבישים, אנחנו נעורר את המודעות".

על רקע צפירות אהדה של נהגים בכביש הוסיפה היימן, "אנחנו מקבלים אהדה ואהבה מהציבור וזה רק מראה שהציבור תומך בנו ואוהב אותנו ואנחנו מודים לו על כך".

ח"כ אורן חזן (הליכוד), שעומד בפקק שנוצר עכב חסימת הכביש, אמר למפגינים "תמשיכו בשלכם, תמשיכו בדרך. הציבור איתכם. לנו יש את כל הסבלנות בעולם כי באמת מגיע לכם. אני רק יכול לבקש סליחה שלא עשינו מספיק ולצערי הגענו למצב הזה. המנהיגות בישראל לא צריכה שיכאב לה רק כשהיא רואה אנשים בכיסאות גלגלים שנמצאים בכבישים. היא צריכה לדמיין אותם בבית עם מקרר ריק. אני מקווה שהחמלה תחזור לכנסת ישראל. ראש הממשלה יודע את עמדתי ויודע שהפתרון אצלו, תעבירו את הכספים שקיימים".

אנשי "צוות לעניין- לוחמי הנכים למינימום" חוסמים את מחלף לטרון. (צילום: אליס היימן)
אנשי "צוות לעניין- לוחמי הנכים למינימום" חוסמים את מחלף לטרון. (צילום: אליס היימן)

חבר מפלגתו של חזן, ח"כ מיקי זוהר, הביע עמדה דווקא עמדה מנוגדת ביחס לחסימות הכבישים. בראיון שהעניק בתכניתם של ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM, אמר זוהר כי "יש באזרחי ישראל גם ציבור שהוא אינו נכה וצריך לחשוב גם עליו". הוא הוסיף כי "הנכים מנצלים את העובדה שיש רגישות לנושא הזה".

"אנחנו מודעים היטב לבעיית הנכים, אני יודע בדיוק מה הם חווים, אך התהליך ההיסטורי שאנחנו רוצים לבצע לוקח זמן" הסביר זוהר, "הם יאלצו להמתין עד לינואר 2018, בו תעלה קצבתם ל-4,000 שקלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!