דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות במערכת הבריאות

מטפלים ומותקפים / רופא בבי"ח וולפסון הותקף על ידי אח של מטופל

מהמשטרה נמסר כי התוקף, תושב יפו כבן 20, לא היה שבע רצון מהטיפול הרפואי שנתן לאחיו - והחל להתפרע במחלקה | הוא שבר חפצים, תקף רופא - ונעצר | המשטרה: "נגלה אפס סובלנות"

בית חולים וולפסון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
בית חולים וולפסון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

רופא בבית החולים וולפסון בחולון הותקף אתמול (ראשון) על ידי צעיר שהגיע לבקר קרוב משפחה. הצעיר, תושב יפו כבן 20, נעצר ע"י המשטרה ויובא היום (שני) להארכת מעצר בבית המשפט בת"א.

לפי הודעת המשטרה הצעיר הגיע לבקר את אחיו, שנפגע בתאונת דרכים זמן קצר קודם לכן, ולא היה שבע רצון מהטיפול שניתן לו. הוא החל להשתולל במחלקה ולשבור דברים, תוך שהוא מכה את אחד הרופאים במקום. השוטר הקהילתי, אשר מוצב דרך קבע בבית החולים, הוזעק למקום ומיד עצר את החשוד.

מהנהלת המרכז הרפואי וולפסון נמסר כי "בית החולים רואה בחומרה רבה כל מעשה אלימות כנגד הצוות הרפואי והסיעודי, ואינו מוכן לעבור לסדר היום, האירוע הועבר לטיפולה של המשטרה."

מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בחומרה כל מקרה של תקיפת עובד ציבור, ונגלה אפס סובלנות במקרים מסוג זה."

התמודדות יומיומית עם אלימות

לפני כחצי שנה התקיימה בבית החולים וולפסון עצרת במחאה על אלימות כלפי אנשי צוות רפואי, בעקבות הריגתה של האחות טובה קררו ז"ל ע"י מטופל שהצית אותה. בעצרת דיברו רופאים ואחיות מבית החולים על אלימות יומיומית מצד מטופלים, ועל תחושתם כי רשויות החוק והאכיפה אינן מטפלות במעשה כראוי. ד"ר מיכאל גייסט, יו"ר ועד הרופאים, אמר אז כי "אין ספק שיש אוזלת יד של מערכת האכיפה, ולעניות דעתי פסיקה לא מידתית של מערכת המשפט. הדברים צריכים להשתנות, מלמעלה הכנסת צריכה לעסוק בזה ולא לדבר. ברגע שהדברים יצאו לאור אנחנו מנסים הרבה פעמים לברר מה קרה עם התלונות. מטעמי חיסיון וטעמים חוקיים אנחנו לא יכולים לדעת. אפילו לא שמית. ברגע שתתברר אוזלת היד בצורה ברורה ומתועדת אולי יתחיל לחול השינוי."

מור פריבה, אחות בוולפסון, סיפרה בתום אותה עצרת על מציאות בלתי אפשרית איתה מתמודד צוות בית החולים. "אנחנו מטפים בחולים לצד המשפחות, אנחנו איתם, מלווים אותם בכל הרגעים הקשים שלהם", אמרה, "בכל הרגעים שהם צריכים תמיכה, חיבוק, ליטוף, הבנה, להכיל את הכאב שלהם. אבל זה עדיין לא מקנה להם שום רשות בעולם כדי שאני אהפוך להיות שק האגרוף שלהם. אני רוצה לטפל בהם, אני רוצה להיות איתם, אני רוצה לראות שהם באמת מחלימים ויוצאים החוצה, אבל אי אפשר שכל הדרך אני אשמע גידופים, שיפנו אלי בצורה בוטה, יכנו אותי בשמות, זה דבר בלתי נתפס.

"אין יום שאין אלימות", הוסיפה פריבה, העובדת במקצוע כבר 26 שנים. "אין יום שאני לא זוכה בשלל של גידופים, אבל לצד זה יש משפחות שבאמת מבינים ואוהבים אותנו, והם באים לקראתנו. הם הופכים להיות האנשים ששומרים עלינו, הם מחבקים אותנו, הם באים לקראת ומנסים להדוף את האנשים שמדברים בצורה כזאת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!