דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר השוטרים

חברה ועבודה / נשות השוטרים מול בית הממונה על השכר באוצר: "אין שום הערכה לעבודת השוטר"

הנשים הפגינו אמש (שני) יחד עם ילדיהן, במאבקן על שכר ראוי לבני זוגן השוטרים | רוית דיין מלצר, אחת המפגינות: "פתחנו שולחן והראינו מה זה להיות בלי האבא בבית. ככה נראים החגים שלנו, ועל זה מגיעה להם התוספת"

הפגנת נשים וילדים של שוטרים וסוהרים מול ביתו של הממונה על השכר, ערן יעקב, ברמת השרון (תמונה באדיבות פורום משפחות השוטרים והסוהרים)
הפגנת נשים וילדים של שוטרים וסוהרים מול ביתו של הממונה על השכר, ערן יעקב, ברמת השרון (תמונה באדיבות פורום משפחות השוטרים והסוהרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת נשים מפורום משפחות השוטרים והסוהרים הפגינו אמש (שני) עם ילדיהם מול ביתו של הממונה על השכר באוצר, ערן יעקב. היום בבוקר (שלישי) תיערך הפגנה של המטה המשותף של משפחות וגמלאי כוחות הביטחון בצומת עזריאלי מול קריית הממשלה בתל אביב. משפחות וגמלאי המשטרה מוחים על הפרת ההתחייבות הממשלתית להשוות את שכר השוטרים והסוהרים לשכר חיילי הקבע.

"באנו עם הילדים, פתחנו מול הבית שולחן, כמו שולחן החג – והראינו מה זה להיות בלי האבא בבית, ואיך השולחן ריק. זה גם היה המסר שלנו במגפון – שאנחנו נאלצים להיות לילות, שבתות וחגים לבד. בחג האחרון הבעל היה בירושלים בתגבור בזמן שהיינו עם הילדים לבד – וככה נראים החגים שלנו, ועל זה לפחות – מגיעה להם התוספת. אין שום הערכה לעבודת השוטר", אמרה ל'דבר ראשון' רוית דיין מלצר מפורום המשפחות. בפורום הבהירו כי בכוונתם להמשיך ולמחות מול בתי בכירים נוספים באוצר, וכי בסוכות יערכו הפגנה גדולה מול בית ראש הממשלה בקיסריה.

בשנת 1979 בעקבות ניסיון התאגדות במשטרה, נחקק חוק האוסר על השוטרים והסוהרים את זכות ההתאגדות. על מנת לאזן חוק זה, החליטה הממשלה את החלטה ש/33 הקובעת כי יש להשוות את שכר השוטרים והסוהרים לשכר חיילי הקבע. בשנת 2008 נמנעה ועדת המעקב, שתפקידה היה לבחון את שינויי השכר ששולמו למשרתי הקבע ולקבוע כיצד להחילם במשטרה והשב"ס, מלהחליט להעניק לשוטרים ולסוהרים תוספת שניתנה בשנת 2006 לחיילי הקבע ולגמלאי צה"ל, המכונה 'תוספת אי-ביטחון תעסוקתי', וזאת בשל התנגדות משרד האוצר. ביוני השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה כי הוועדה חרגה מסמכותה, וכי המדינה פעלה כלפי השוטרים והסוהרים שלא בתום לב. בית הדין הורה למדינה לכנס את הוועדה תוך 45 ימים לדיון נוסף בו ידונו כיצד יש ליישם את תוספות השכר, אולם במהלך תקופה זו ערערה המדינה על פסק הדין.

בעקבות המחאה הודיעה הממשלה על הקמת צוות בין משרדי שיבחן את הנושא ובו ישתתפו מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר ערן יעקב ונציגי המשרד לבטחון פנים, המשטרה, שב"ס, שב"כ והמוסד. בשבוע שעבר פנה מטה המאבק במכתב בנושא גם לראש הממשלה עצמו.

מהאוצר נמסר בתגובה להפגנות מול בכיריו כי המשרד "רואה בחופש הביטוי אחד מעקרונות היסוד ואושיות הדמוקרטיה. אנו רואים חשיבות רבה בזכות ההפגנה וברצון המפגינים להביע את עמדתם באופן דמוקרטי, הולם וראוי. בימים אלו דנה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה בנושא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!