דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרים נאור

פוליטי-מדיני / בהחלטת הנשיאה: שופט העליון לא ישתתף בטקס יובל להתיישבות

הנשיאה מרים נאור הודיע על ביטול השתתפותו של נציג הרשות השופטת באירוע 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, הבקעה והגולן, בטענה שמדובר באירוע פוליטי | חוטובלי: "החלטה אומללה, שמבזה את יחסי הכוחות בין הרשות השופטת למבצעת"

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור (צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90).
נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור (צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90).

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, לא ייצג את הרשות השופטת בטקס הממלכתי לציון יובל להתיישבות ביהודה ושומרון, שייערך מחר (רביעי) בגוש עציון. ביטול השתתפותו של של הנדל הגיע בהוראת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בטענה כי שמדובר באירוע פוליטי. האירוע הממלכתי, שבו ישתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים, יתקיים סמוך לחטמ"ר עציון בדרום-מרכז הגדה המערבית. את האירוע מפיק מרכז ההסברה במשרד התרבות.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), פנה אתמול שופטת נאור, בדרישה שתבטל את השתתפות נציג בית המשפט באירוע. במכתב תגובה מטעם יועצת הנשיאה, נכתב כי ההחלטה לבטל את השתתפות הנציג מטעמה התקבלה לאחר שנחשפה לתוכן ההזמנה לאירוע. "לפני מספר ימים התקבל נוסח הזמנה מפורט. בעקבות זאת, לאחר בחינה מחודשת של הנושא, הוחלט שאין מקום להשתתפות נציג של הרשות השופטת באירוע. על כן כבוד השופט הנדל לא ישתתף בו". עם זאת, הבהיר המכתב כי "הודעה על כך נמסרה למטה ההסברה עוד קודם למכתבך, ובלי קשר אליו. תשובה זו היא על דעת כבוד השופטים חיות (אסתר, הנשיאה המיועדת – המערכת) והנדל".

בהמשך לפנייתי אתמול בנושא, החליטה היום נשיאת בית המשפט מרים נאור לבטל את השתתפותו של שופט העליון ניל הנדל מכנס לציון "…

Posted by ‎עיסאוי פריג'‎ on Tuesday, September 26, 2017

החלטתה של נאור זכתה לביקורת חריפה מצד גורמים במערכת הפוליטית. שרת המשפטים, איילת שקד, קיימה שיחה עם נשיאת בית המשפט העליון, וטענה בפניה כי מדובר באירוע ממלכתי, ועל כן ביקשה מנאור לשנות את החלטתה ולשלוח נציג לטקס.

שר התיירות יריב לוין אמר כי יש להוציא את השופטים מרשימת המוזמנים לאירועים הממלכתיים. "עמדותיהם הפוליטיות של ראשי מערכת המשפט נחשפו היום באופן הברור ביותר עם ההחלטה חסרת התקדים והמבישה של שופטי העליון שלא להשתתף בטקס הממלכתי ל-50 שנות התיישבות. לכל מי שהיה ספק, הובהר היום שוב ששופטי העליון מביאים לתוך אולם המשפט אג׳נדה אישית פוליטית שמאלית, דבר שבא לידי ביטוי בפסיקותיהם הפוגעות באופן חוזר ונשנה במתיישבים ובמפעל ההתיישבות. הצעתי היום בישיבת הממשלה כי השופטים יוצאו מרשימת המוזמנים לטקסים הממלכתיים, שכן אין לקבל מצב שבו בכירי הרשות השופטת מערבים שיקולים פוליטיים ואג׳נדות אישיות בהחלטתם באילו אירועים לקחת חלק.

גם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, יצאה נגד ההחלטה. "זוהי החלטה אומללה, שמבזה את יחסי הכוחות בין הרשות השופטת למבצעת" נמסר מלשכתה, "דרושה רפורמה משמעותית שתסדיר מחדש את עקרון הפרדת הרשויות בישראל".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי הוא "נדהם כל פעם מחדש לראות אנשי ציבור מופתעים מהצד של הנשיאה נאור. תמיד אמרנו שביחס להתיישבות לא מדובר בפסקי דין, אלא עשיית דין לעצמם תוך שימוש בתפקיד רם ונישא של שופט עליון לקידום אג'נדה אידאולוגית. כעת ברור יותר מתמיד כי מדובר בצעד החורג מכללי המשחק של בית המשפט שקבע בעצמו".

"האירוע יתקיים כסדרו ולא מאוחר לעשות 'חשיבה מחודשת', ולהבין כי בחגיגה כזו אין מקום לאג׳נדה פרטית" הוסיף נאמן, "כנציגת ציבור של כל אזרחי ישראל, אין ראוי מכך שתכבד בנוכחותה את האירוע הממלכתי לפי פרוטוקול המקובל"

ח"כ פריג', מנגד, בירך על ההחלטה. בדף הפייסבוק שלו, כתב פריג' כי "מדובר באירוע פוליטי שנוי במחלוקת, שהשתתפותו בו של השופט הנדל הייתה פוגעת באמון חלק גדול מהציבור הישראלי בבית המשפט העליון. בית המשפט צריך לעסוק במשפט ולא בפוליטיקה, כך היה עד עכשיו – וטוב שכך ימשיך להיות".

אמש פורסם כי חברי סיעת המחנה הציוני, ורוב חברי יש עתיד, צפויים להחרים את הטקס הממלכתי שייערך מחר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!