דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האו"ם

מדיני / כישלון הסברתי לישראל? הפלסטינים התקבלו כמדינה חברה לאינטרפול

הפלסטינים מנסים מאז הצטרפותם כמדינה משקיפה לאו"ם, לחתור להישגים מדיניים | סגנית השר חוטובלי: "הגיע הזמן שמהלכים חד צדדיים של הפלסטינים יענו מצידנו במהלכים חד צדדיים"

הנציג הפלסטיני מקבל את דגל האינטרפול מנשיא האינטרפול במהלך אסיפת האינטרפול היום (צילום: Interpol via AP)
הנציג הפלסטיני מקבל את דגל האינטרפול מנשיא האינטרפול במהלך אסיפת האינטרפול היום (צילום: Interpol via AP)
שי ניר

כישלון ישראלי נוסף בזירה הבינלאומית הבוקר (רביעי), לאחר שהארגון הבינלאומי לשיטור פלילי – האינטרפול, קיבל היום את פלסטין כחברה מין המניין. בכך נכשלו מאמציה הדיפלומטים של ישראל למנוע את המהלך.

לאחר שהפלסטינים הגישו בקשת הצטרפות לחברות, נקבע כי היום תתקיים ההצבעה. ישראל, באמצעות קשריה, ניסתה להניח הצעה נגדית למהלך – להוסיף סעיף לסדר היום שמציע דחיית ההצבעה על מועמדות חדשות, כולל הפלסטינים. כאמור, המהלך נפל ברוב של 61% מהמדינות הצביעו נגד, כשלאחר מכן הפלסטינים הצליחו להשיג את הרוב הנדרש להתקבל. 75 מדינות הצביעו בעד הפלסטינים, 24 הצביעו נגד ו-34 מדינות נמנעו. בחשבון הטוויטר של האינטרפול נכתבה ההכרזה כי, "מדינת פלסטין ואיי סולומון הן מדינות חברות באינטרפול."

האינטרפול הוא ארגון מודיעין משטרתי בינלאומי לצורכי שיטור פלילי, שנוסד בשנת 1923. האינטרפול אינו עוסק באכיפת חוק, ועובדיו אינם מבצעים עבודת אכיפה משטרתית, אלא רק איסוף ועיבוד מודיעין פלילי בינלאומי, לשימוש גופי השיטור במדינות השייכות לארגון. בין היתר, פועל הארגון למניעת טרור וסחר בבני אדם.

מאז שהתקבלו הפלסטינים כמדינה משקיפה באו"ם, הם פועלים נמרצות להתקבל לארגונים בינלאומים שונים, במטרה להמשיך את מאבקם בזירה זו כנגד מדינת ישראל ולחתור להכרזה על עצמאות. מבין הארגונים שהפלסטינים פועלים בהם אפשר למצוא את בית המשפט הבינלאומי הפלילי הפועל בהאג, וארגון המורשת והתרבות העולמי -אונסק"ו. על פי רוב, נוחלת ישראל כישלון צורב כאשר עולה נושא פלסטיני לסדר היום הבינלאומי, מאחר והפלסטינים זוכים לרוב כמעט אוטומטי.

תגובות: "החלטה רעה"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מליכי אמר בתגובה לתוצאת ההצבעה כי, "הניצחון נעשה אפשרי בזכות העמדה העקרונית של רוב חברות האינטרפול."

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) האשים את מדיניות ממשלת ישראל בתוצאת ההצבעה ואמר בתגובה כי, "אי אפשר לנהל סכסוך, וצירוף הפלסטינים לאינטרפול מוכיח זאת שוב. הפלסטינים פועלים על פי אסטרטגיה שעיקרה 'להתנחל בלבבות' של אומות העולם, ולחדור למוסדות האו"ם ולארגונים הבינלאומיים, עד שעצמאותם תיראה כעובדה מוגמרת.

לצערי שוב החלטה המנוגדת לאינטרס הישראלי עברה בתמיכת העולם, כתוצאה ישירה מהיעדר מדיניות חוץ אמיתית. המסר שזועק לנגד עיננו הוא שיש צורך אמיתי בפעולות אקטיביות ואמיצות שישפרו את מעמדה של ישראל מול העולם ומול הפלסטינים כאחד. כל עוד הממשלה תמשיך להימנע מלפעול בזירה הבינלאומית, נאבד את השליטה בעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וגורלנו יהיה תלוי בצעדיהם של הפלסטינים".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה בתגובה, "החלטה רעה – רעה לישראל ורעה למלחמה בטרור. בתוך כך, ממשלת ישראל  צריכה להכיר שבמגרש המדיני אין ואקום. בתקופות שבהן התקיים משא ומתן מדיני הייתה החלטה כוללת ומוסכמת שחייבה את הפלשתינים להימנע מכל מהלך בינלאומי נגד ישראל. כשישראל מפקירה את המגרש המדיני – הפלשתינים עולים עליו ולצערי גם זוכים להצלחות מבחינתם שפוגעות בישראל."

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי האשימה את האינטרפול כי הוא פועל באופן מוטה נגד ישראל והוסיפה, "יש דברים שהיו צרכים להיעשות על ידי ממשלות ישראל ולא נעשו." סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) אמרה כי על ישראל לנקוט במהלכים חד צדדים נגד מהלכי הפלסטינים, "יובל שנים בהן ממשלות ישראל לדורותיהן לא רק שלא החילו ריבונות, אלא שידרו מדיניות מגומגמת במקרה הטוב או במקרה הגרוע חשבו להעניק חבלי מולדת אלו לערבים על גבי מגש של כסף. הגיע הזמן שמהלכים חד צדדיים של הפלסטינים יענו מצידנו במהלכים חד צדדיים המהווים אמירה ברורה על זכותנו כאן. יובל שנים זה מאוחר אבל עדיין אפשרי ומחוייב להחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון כמענה חד משמעי לכל המפקפקים על זכותנו על הארץ."

ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה עד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!