דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: פאוליניו פורע שטרות | מפסיד: הנשיא מעצבן את הכוכבים

וגם: כבוד לדן שירן שזכה במדליית כסף באליפות אירופה בפטנק | מי תנצח בגמר המפתיעות בפוטבול האוסטלרי? | ומתי כבר יבוא המזל לראובן עטר?

פאוליניו (במרכז) חוגג ביחד עם מסי ודניס סוארס (צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
פאוליניו (במרכז) חוגג ביחד עם מסי ודניס סוארס (צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסיד במערכה מול הספורטאים: דונלד טראמפ
ליאור ברטל

בעזרת שתי החלטות שנויות במחלקות הצליח הנשיא האמריקני להצית את שדה הקוצים של המחאה נגד גזענות ואלימות ממסדית/משטרתית של הספורטאים בארה"ב.

אם רק לפני שנה לברון וחבריו הכדורסלנים ביקרו את שחקני הNFL שכרעו ברך בהמנון האמריקאי כמחאה. אז בעקבות הביטול הרשמי של ביקור גולדן סטייט בבית הלבן וביקורת אישית נגד סטף קרי אחד הכוכבים האהובים באמריקה בתוספת לדרישה לפטר את כל השחקנים שמוחים בליגת הפוטבול גרם הנשיא האמריקני למחאה אדירה כנגדו ודומיו שמנסים להשתיק מחאה לגיטימית. הרי זה ידוע שההבדל בין מחאה מוצלחת לכישלון היא כמות ההתערבות של הממסד נגד המוחים.. מהטמה גאנדי ידע זאת במחאה השקטה נגד השלטון הבריטי, מרטין לותר קינג הוביל מחאה כזאת לשינוי חוקי הפרדה הגזעית בשנות ה60 וכעת הספורטאים הם ממשיכי הדרך מול הנשיא שאינו מתבייש להיות גזען.

מנצח את אירופה בפטנק: דן שירן
יאיר צוקר

גאווה ישראלית בפטנק. הישראלי דן שירן זכה במדליית הכסף באליפות אירופה בפטנק שמתקיימת בצרפת.

שירן, ספורטאי מצטיין בצה"ל זכה במדליה באליפות שנערכת בסנט פייר, צרפת.  בדרכו למדליית הכסף ניצח שירן מתחרים מספרד וממונקו, בגמר התמודד שירן מול מתחרה מאיטליה ואף כפה מערכה מכרעת, אולם החמצה אחת בלבד מיקמה אותו כסגן אלוף אירופה החדש בפטנק.

סגן אלוף אירופה בפטנק דן שירן (צילום באדיבות התאחדות "אילת" לספורט לא אולימפי)
סגן אלוף אירופה בפטנק דן שירן (צילום באדיבות התאחדות "אילת" לספורט לא אולימפי)

הפטנק הוא אחד מענפי הספורט הבודדים בהם רשאים גברים ונשים להתחרות בצוותא באותה קבוצה או זה מול זו. המשחק נערך בתוך מסגרת תחומה בגודל של 15 מטרים על 4 מטרים. המשטח יכול להיות אדמה, חול קשיח או כל חומר אחר המאפשר לכדורים להתגלגל. ישנן שתי קבוצות מתחרות ביניהן, במתכונת של אחד מול אחד, זוג נגד זוג או שלשה מול שלשה. חברי הקבוצה נושאים בתפקידים מיוחדים – מתקרבים וצולפים, והם מופעלים בהתאם להתפתחות המשחק ואופי הפתרונות הנדרשים. לרשות כל קבוצה במתכונת זוגות או שלשות, עומדים 6 כדורים.

שירן הגיע לאליפות כחלק מהמשלחת הישראלית שכללה את שחקני נבחרת עתודה עד גיל 23 ונבחרת הבוגרים, הנבחרות התאמנו בחצי השנה האחרונה תחת המאמנת מרגלית אוסי – שחקנית מעוטרת הישגים בזכות עצמה.
ענף הפטנק פועל בישראל משנות ה50 ומופעל כעת במסגרת התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים. בעתיד ייתכן שישולב במשחקים האולימפיים שייערכו ב2024.

מנצחות ויתמודדו בגמר המפתיעות: ריצ'מונד טייגרס ואדלייד קרואז
צור רוזנצוויג

בסוף השבוע הקרוב יחול יום חגה הספורטיבי של היבשת האוסטרלית והוא גמר ליגת הAFL של הפוטבול האוסטרלי המכונה "פוטי". הליגה החלה בסוף מרץ ומונה 18 קבוצות, בסופה, ייפגשו ריצ'מונד טייגרס ואדלייד קרואז, שתי הקבוצות אשר סיימו בין שמונת הראשונים והצליחו להעפיל לגמר הרשמי המיוחל, שתיהן קבוצות ששנים רבות לא זכו באליפות, ברמה כזו שאוהדיהן עמוסי אכזבות וחסרי הציפיות, מכחישים את העפלתם למעמד הגמר מחוסר אמונה והבנה שהרגע הזה באמת באמת הגיע.

אדלייד סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון והפעם האחרונה שהם זכו בתואר האליפות הייתה ב1997 וב1998, מן הצד השני הטייגרס שסיימו את העונה הסדירה במקום השלישי עומדים על שלושים ושבע שנים בלי הזכות להיות אלופי המדינה. זו תהיה הפעם הראשונה שבמועדון ייהנו מכך שהגמר מתקיים באצטדיון הבית ענק המימדים שלהם האמ.סי.גי בו יש 100,000 מקומות ישיבה ונמצא בסאברב ריצ'מונד, ותהיו בטוחים שיהיה מלא עד אפס מקום ורועש במיוחד.

לטייגרס זו תיהיה נסיעה קצרה, אפילו הליכה לאצטדיון, לאוהדים מאדלייד לעומת זו צפוייה נסיעה נרגשת במיוחד של 8 שעות, מרחק דיי סביר במושגים המקומיים.
אז בלי הסברים נרחבים על הטקטיקות ועל המאמנים והשחקנים, תדעו שביום שבת בבוקר במהלך הצום, יהיו מאות אלפי לבבות ביבשת הרחוקה שיתפללו ששחקניהם האהובים ינצחו וייראו חלקם בפעם הראשונה בחייהם את הקבוצה שלהם זוכה בתואר, שהם אפילו לא חלמו שיבוא.

מנצח כנגד כל התחזיות: פאוליניו
ליאור ברטל

פאוליניו הברזילאי הגיע השנה לברסה מסין בגיל 29 תמורת 40 מיליון יורו, שחקן הקישור הלוחמני הוכיח את יכולתו והתקדמותו במדי הנבחרת הברזילאית בשנתיים האחרונות. העובדה שהוא נכשל לפני כמה שנים בטוטנהאם וכיכב מאז בעיקר בליגה הסינית גרמה לאוהדים והעיתונים לזלזל ברכש החדש ולצאת נגד המאמן והבעלים. נקודת השיא הייתה כאשר השחקן ניסה להקפיץ את הכדור בעת הצגתו בקאמפ נאו ואיבד את הכדור. הרגע הקטן הזה הפך ללהיט רשת שמוכיח עד כמה השחקן כביכול גרוע.

פאוליניו לקח את כל הביקורת הסתמית כמוטיבציה אדירה ומפתיחת השנה נראה פשוט נהדר – עוצר התקפות, כובש שערים, מעביר מסירות עומק מצויינות ובעיקר לוחם שנמצא בכל מקום. בדיוק השחקן החזק והעוצמתי שהיה כל כך חסר לברצלונה מאז העזיבה של יאיא טורה.

היום, האוהדים כבר מאוהבים והתקשורת מהללת על החתמה המצוינת שעשו בברצלונה אפילו טוענים שהסכום ששולם הוא סכום מציאה ליכולת שהשחקן מציג.

ח"י מהפסד להפסד – ראובן עטר
צור רוזנצוויג

בסוף הקיץ רגע לפני שהחלה העונה מונה ראובן עטר למאמן מועדון ספורט אשדוד מליגת העל ונפרד מהפועל עפולה קבוצתו הקודמת, עטר ציפה שאחרי התרעננות בליגה השנייה, החזרה לבמה המרכזית תיהיה רכה יותר, אך לצערו ביינתים זה נראה כהמשך ישיר לקדנציה האחרונה אז היה במכבי נתניה.

בחמשת המחזורים הראשונים סיימה הקבוצה בתיקו עם קריית שמונה ובארבעה הפסדים, האחרון בינהם בשבת האחרונה מול האקסית המיתולוגית #1  מכבי נתניה שם הובסה 3:0 במשחק בו הקבוצה של עטר נראתה לא מתואמת בהגנה וחסרת ביטחון בהתקפה כשבנוסף היא מסיימה שלושה משחקים רצופים ללא הבקעת שער.
האם סופה של הקדניציה הנוכחית יהיה כסופה של הקבוצה מעיר היהלומים?
האם עטר ישוב לנצח דווקא במחזור הליגה הקרוב מול האקסית המיתולוגית #2 מכבי חיפה? נחכה ונראה.

בינתיים בחרתי לסיים בשיר המורכב משמונה עשרה מילים לציון שמונה עשר משחקים רצופים של ראובן עטר כמאמן בליגה הבכירה אותם סיים ללא ניצחון:
"המאמן מהכרמל נותר בלי מזל בליגה העל,
קבוצתו טובעת כאונייה.
שחקניו הבכירים נמכרו לאלופה,
ולראובן נותר לחלום- ניצחון."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!