דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

מאבק קצבאות הנכות / לתוך הלילה: המו"מ על קצבאות הנכים נמשך

בפגישה בבית ההסתדרות התכנסו לראשונה אבי שמחון, ארגוני הנכים, חברי הכנסת ביטן וגילאון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במטרה להסכים על מתווה משותף להעלאת הקצבאות | הצדדים חלוקים בסוגיית האוניברסליות של העלאת הקצבאות והצמדתן לשכר הממוצע במשק | ביום ראשון יוצג לראשונה מתווה שמחון בישיבת הממשלה

אבי שמחון ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
אבי שמחון ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פגישת מו"מ שהחלה היום (חמישי) צהריים בנושא העלאת קצבאות הנכים בין נציגי הנכים, הממשלה, הכנסת וההסתדרות נמשכת בניסיון להגיע להבנות. בפגישה משתתפים ראשי ארגוני הנכים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ אילן גילאון. גורם המעורה במשא ומתן דיווח ל"דבר ראשון" כי במהלך הפגישה נראה היה שהצדדים קרובים להבנות על הוספת 4.2 מיליארד ש"ח לסכום הכולל של הקצבאות, אך בסופו של דבר נחלקו הצדדים בעמדותיהם בסוגיית האוניברסליות של הקיצבה (כלומר האם הקיצבה תועלה לכלל הנכים או לחלקם), בסוגיית הצמדת הקצבאות לשכר הממוצע במשק ובסוגיות נוספות. עם זאת, הצדדים ממשיכים להידבר.

"בינתיים נגמר ללא הסכמה אחרי 6 שעות דיון. לא הגענו להבנות", אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ), שהשתתף בפגישה בסביבות השעה 20:00, "יש יותר מדי נושאים – על העניין של הקיצבה. לכן הפעימה הראשונה בשום פנים לא תגיע ב-1 בינואר – 3200 ₪ כפי שהתחייבנו בפשרת ביטן גילאון, שהיא באחריותם של 119 ח"כים. בינתיים שיש פרופ' שמחון אחד מול 119 ח"כים והעמדה שלו היא זו שמובילה, חבל". גילאון הוסיף כי "אבי ניסנקורן עשה את כל המאמצים הוא גם ימשיך במאמצים האלה, אני חושב שאי אפשר להפריז בחשיבות זה שההסתדרות נכנסה לתמונה, אבל בינתיים לא התקדמנו הרבה לצערי."

ביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לדון במתווה של הצוות בראשות שמחון, אך בניגוד לנהוג כאשר הממשלה דנה במסמכים או בדו"חות – הצעת שמחון לא פורסמה לציבור עד היום באופן רשמי. פניית "דבר ראשון" למשרד ראש הממשלה לקבל את המתווה שיוצג בישיבת הממשלה נענתה בשלילה.

מוקדם יותר היום (חמישי) אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לגלי צה"ל, ואמר כי יש כסף להעלאת הקצבאות. הבעיה, לטענתו, טמונה בכלל מגבלת ההוצאה, שלא מאפשר להגדיל את תקציב המדינה. לדבריו, הוא פנה לממשלה בבקשה להגדיל את מגבלת ההוצאה אך נענה בשלילה.

ד"ר עמיחי תמיר מארגון הנכים, שהשתתף גם הוא בפגישה, אמר מוקדם יותר לדבר ראשון, כי "כבר חודשים רבים אנחנו יודעים שיש כסף משוריין להעלאת הקצבאות. הבעיה היא שהממשלה מעכבת את ההחלטה, ולא מקדמת מתווה רציני שבאמת יקדם את הנושא". עוד הוסיף תמיר, כי מעבר ל 4.2 מיליארד השקלים ששוריינו על ידי הממשלה, מקור תקציבי נוסף המצוי בידי הממשלה הוא העודפים של הביטוח הלאומי שנצברים כל שנה ומועברים חזרה לקופת האוצר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!