דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט עולמי / אופ"א חנכה מגרש כדורגל לילדים סורים במחנה פליטים בירדן

שלל כוכבים התגייסו למען ילדים סורים במחנה פליטים בירדן וביוזמת אופ"א הוקם מגרש כדורגל סינטטי שישמש את ילדי המחנה | נשיא התאחדות הכדורגל הירדנית: "זהו שיעור של ענווה אמיתית"

ילד פליט סורי משחק כדורגל. ארכיון (צילום: AP Photo/Hussein Malla)
ילד פליט סורי משחק כדורגל. ארכיון (צילום: AP Photo/Hussein Malla)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לפני שנה במהלך חודש מאי, הזמין הנסיך עלי יו"ר התאחדות הכדורגל הירדנית את כוכב הכדורגל מסוט אוזיל שחקנה של ארסנל ונבחרת גרמניה לביקור בעל חשיבות חברתית במדינת ירדן. לביקור של אוזיל היו שני יעדים שונים, היעד הראשון היה להגיע ולהיפגש אם שחקניות נבחרת הנערות עד גיל 17 של ירדן שהתאמנו לקראת אליפות עולם היסטורית שהתקיימה בהמשך הקיץ במדינה. באותו המפגש הביא אוזיל במתנה לכל אחת מהנערות חולצה שלו מארסנל וניסה להעניק להן השראה לקראת הטורניר החשוב.

היעד השני שאליו נסע אוזיל ביחד עם הנסיך עלי, היה מחנה הפליטים זאטארי, שהוקם בשנת 2012 כמחנה זמני לקליטה של פליטים סורים שברחו מהמלחמה הקשה שמתקיימת בארצם. המחנה שממוקם כ80 ק"מ מעיר הבירה של ירדן, רבת עמון, מכיל בתוכו כ80 אלף בני אדם. אוזיל הגיע למחנה הפליטים וקיים משחק קצר עם הילדים והילדות המקומיים בתוך מגרש קטרגל קטן מלא חול ואבנים, הצטלם עם מעריצים וחילק לבוש ספורטיבי וכדורי רגל. זה היה רגע סוריאליסטי שבו ניסו אוזיל ומארגני האירוע לייצר איזושהי תחושה של נורמליות ושפיות במציאות בלתי הגיונית.

מסוט אוזיל נסע, אך המציאות החיים הלא פשוטה נשארה עם תושבי המחנה ובעיקר הילדים הקטנים שמתגוררים בו. אך המפגש עם אוזיל היה רק התחלתו של פרויקט גדול יותר שהשבוע אופ"א והתאחדות הכדורגל הירדנית הציגו השבוע בגאווה. בין הבתים הזמניים וחול המדבר האינסופי בנו נציגי UEFA Foundation for Children (קרן אופ"א לילדים) בשיתוף פעולה עם קרן "פיתוח הכדורגל באסיה" מגרש כדורגל סינטטי ברמה הגבוהה ביותר. המגרש ישמש את בני הנוער והילדים להתאמן ולשחק כדורגל במסגרת הפרויקט של אופ"א .

מי שהגיע לחנוכת המגרש הוא נשיא אופ"א אלכסנדר ספרין. בטקס המרגש הסביר ספרין את הסיבה למה התאחדות הכדורגל האירופית משקיעה כל כך הרבה כספים ומשאבים לקדם פרוייקטים חברתיים ברחבי העולם: "הכדורגל האירופאי הוא הגדול בעולם, הוא בעל ההכנסות הגבוהות בעולם. חלק מההכנסות צריכות להיות מופצות ברחבי העולם כדי לעזור לאנשים לשנות את חייהם, לא רק בכדורגל אלא את החיים באופן כללי".

המגרש החדש מאפשר לילדים ולצעירים לחלום להתפתח למקום טוב יותר בחייהם, לפתח את כישורי המשחק שלהם ולהנות מתנאים טובים לשחק את המשחק האהוב עליהם. במהלך החניכה של המגרש השתתף נשיא אופ"א במשחק כדורגל עם ילדים בני 10 עד 13 ואח"כ זכו כ200 מהילדים והילדות באימון ושיחה עם לארה דיקנמן כוכבת נבחרת שוויץ  ואלופת גרמניה וולפסבורג, ביחד עם שחקן העבר הצרפתי הבינלאומי כריסטיאן קארמבו.

נשיא ההתאחדות הירדנית, הנסיך עלי בירך גם על הפרויקט הנפלא: "זה נהדר לראות שמשהו כל כך פשוט כמו מגרש כדורגל יכול להביא כל כך הרבה אושר. לכדורגל יש יכולת לתת השראה, לאחד וללמד ילדים כישורי חיים וערכים חשובים לחיי היום-יום, כמו עבודה צוות וכבוד". אומר עלי ומוסיף "זהו שיעור של ענווה אמיתית, להיות מסוגלים ליצור מפגש עם הילדים של מחנה הפליטים ולמרות המצבים הקשים שבהם הם מוצאים את עצמם,  גם להם עדיין מגיע לחייך וליהנות מהחיים ככל האפשר".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!