דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חברה ועבודה / משרד החינוך לא העביר לכ-100 אלף עובדי הוראה את שכרם בזמן

בתגובה שיגרה מזכ"לית הסתדרות המורים, מכתב למנכ"ל המשרד ובו כתבה כי במידה והשכר לא יועבר עד מחר (ב') תכריז ההסתדרות על שביתה | עוד ציינה בן דוד, כי בישיבה שהתקיימה ביום ו' בין נציגי ההסתדרות והמשרד, הובטח לראשונים כי השנה יועברו המשכורות בזמן

מורה ותלמידים. תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: יוסי זמיר  פלאש 90)
מורה ותלמידים. תמונת ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)
דוד טברסקי

כ-100 אלף עובדי הוראה המועסקים ע"י משרד החינוך לא קיבלו את משכורתם. במכתב ששלחה הבוקר (ראשון) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, דרשה כי המצב יטופל באופן מידי.

"אנו רואים זאת בחומרה רבה במיוחד לאור התראותינו החוזרות ונשנות לדרישה ששכרם ישולם במלואו ובמועדו" כתבה בן-דוד. "אנו דורשים לשלם את מלוא שכרם של עובדי ההוראה עד מחר, שאם לא כן נפעל בכל האמצעים האירגוניים והמשפטיים העומדים לרשותנו, לרבות עיצומים והשבתת כלל מערכת החינוך".

עוד ציינה בן-דוד כי ביום שישי האחרון, ה-29.9, התקיימה ישיבה של נציגי הסתדרות המורים יחד עם הבכירים הממונים על השכר במשרד והובטח להם כי המשכורות יגיעו במלואן ובמועדן.

בעמוד הפייסבוק של הסתדרות המורים כתבו עשרות מורים כי תופעת אי-התשלום במועד חוזרת על עצמה מדי שנה באוקטובר. חלק מהמגיבים ביקרו את הסתדרות המורים וטענו כי היה עליה לפעול קודם על מנת למנוע את המצב.

"בעוד ששאר משרדי הממשלה חשבו מראש ודאגו מראש שהמשכורת תכנס בזמן, משרד החינוך, משום מה, לא ערך את הבדיקה", אמר שמעון כהן, מחנך מזה עשור בירושלים. כהן הוסיף כי במהלך היום עדכן המשרד כי המשכורות יכנסו מחר, אך ציין כי לתחושתו ולתחושתם של אנשי חינוך נוספים, ההפקרות נמשכת כבר שנים והמצב לא משתנה. "בשנה שעברה נאבקתי על המשכורת עד דצמבר. אני מבין שמחר זה יפתר, לחלקנו לפחות, אבל אני אומר: חבר'ה, הגיע הזמן שהמערכת תחשוב איך לטפל בזה. המשרד הוציא הודעה וזה הרגיע חלק מהאנשים אבל אותי זה לא מרגיע – זה מעצבן. משכורת צריכה להגיע בזמן".

חבר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ איציק שמולי התייחס לסוגיה ואמר כי "יש דברים שלא משתנים. בכל שנה מגיע ה-30 לספטמבר ומפתיע את משרד החינוך שהגיע הזמן לשלם משכורות למורים. זו פארסה מתמשכת שפשוט מכלה את המוטיבציה להיות מורה בישראל".

אייל נמר, מורה ממרכז הארץ העומד בראש עמותת יציגים התייחס אף הוא למצב הבעייתי ואמר: "כבר עכשיו ברור כי מחר לא ישולם שכר מלא לעובדי ההוראה בישראל וזאת מתוך תלושי השכר הבודדים שנמצאים ברשת אשר בהם ניתן לזהות טעויות רבות בחישוב גובה השכר". בשבועות האחרונים התריע נמר פעמים רבות כי משרד החינוך לא התכונן כראוי לתשלום שכר מלא ובמועד. ביום שלישי הקרוב יקיים ארגון יציגים הפגנת מחאה מול קרית הממשלה בתל אביב בדרישה לתשלום הוגן.

ממשרד החינוך נמסר כי ביום חמישי ה-28 בספטמבר הועבר שכר המורים אל חשבונות הבנק של המורים והם אמורים להתעדכן עד יום שני בבקר. עוד נמסר מהמשרד כי "נראה שהעיכוב נבע מהסמיכות לכיפור. המשרד הוציא למורים עדכון מסודר בעניין הזה, תלושי השכר הועלו אל אתר המשרד ביום שישי כדי לאפשר למורים לראות את משכורתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!