דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / למרות ההבטחות, עובדי מג"מ בטיחות עדיין לא קיבלו את שכר אוגוסט

כמאה עובדי המפעל, המייצר טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית, נאבקים קרוב לחודש נגד הלנת השכר והפרות חוק נוספות | ההנהלה הודיעה על יציאה חופשה כפויה בת 15 יום | ועד העובדים: "פשוט זרקו אותנו הביתה עד אחרי שמחת תורה"

שביתת עובדי מג"מ בטיחות (צילום: דוברות ההסתדרות)
שביתת עובדי מג"מ בטיחות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"עד היום, למרות הבטחות חוזרות ונשנות של ההנהלה – לא שולם שכר חודש אוגוסט לעובדים, ועל פי החוק אמור היה להיות משולם היום כבר שכר חודש ספטמבר", כך אמרו היום (ראשון) לדבר ראשון אנשי ועד העובדים במפעל התעשייה הביטחונית מג"מ בטיחות שבנצרת עלית.

בנוסף להלנת השכר, קיבלו מאה העובדים במפעל ביום חמישי האחרון מכתב המורה להם על יציאה לחופשה כפויה בת 15 יום עד לאחר חג הסוכות.  לדברי ועד העובדים, המכתב נשלח "ללא תיאום וללא הודעה מוקדמת". עוד הוסיפו כי "מדובר במכתב שאינו חוקי. על חופשה מרוכזת יש להודיע שבועיים מראש. לעובדים כבר אין ימי חופש ואנחנו בכלל לא יודעים אם ההנהלה מתכוונת לשלם על ימים אלה לעובדים – פשוט זרקו אותנו הביתה עד אחרי שמחת תורה".

המכתב שקיבלו עובדי מג"ם בטיחות מהנהלת החברה ומודיע להם על יציאה לחופשה מרוכזת
המכתב שקיבלו עובדי מג"ם בטיחות מהנהלת החברה ומודיע להם על יציאה לחופשה מרוכזת

במכתב שהעבירה ההנהלה, נכתב כי בחברה נהוג לצאת לחופשה מרוכזת בכל שנה בחול המועד סוכות. "חופשה זו גם תאפשר לחברה להתארגן מחדש ולחזור לעבודה סדירה לאחריה" כתבה ההנהלה, "עובדים שאין להם ימי חופשה מוזמנים לפנות למנכ"ל לאחר החזרה מהחופשה (הדגשה במקור, נ.צ.כ.)". עוד על פי המכתב, פועלת החברה בימים אלה לגיוס משקיע חדש.

לפני כשבועיים שבתו העובדים במשך יום וחצי, במחאה על הלנת שכם. אז מסרה הנהלת מג"מ לדבר ראשון כי משכורת חודש אוגוסט תשולם להם עד ה-19 בספטמבר, אולם נראה שההנהלה לא עמדה בהבטחה זו. "מעקלים חשבונות לעובדים, סוגרים להם את האשראי, הבנקים לא מאפשרים להם למשוך מזומנים. המפעל בטרגדיה", סיפר אחד העובדים, והוסיף כי בכוונתם להיאבק לקבלת הכספים המגיעים להם.

שביתת עובדי מג"מ בטיחות (צילום: דוברות ההסתדרות)
שביתת עובדי מג"מ בטיחות (צילום: דוברות ההסתדרות)

בנוסף, מנהלים העובדים מאבק להפקדת הכספים המגיעים להם בקופות הפנסיה, דבר שלא התרחש מזה למעלה משנה, על אף ניכוי חלקם של העובדים בתלושי השכר. "למרות שההנהלה טוענת שהגיעה להסדרים, חלק מקרנות הפנסיה וההשתלמות אינן מאשרות כי הסדרים כאלה קיימים" אמרו בוועד, "חלקן כן מאשרות שקיימים הסדרים, אך הן למעשה פריסת צ'קים אין סופית – והדבר לא מקובל על העובדים. צ'קים מבחינתנו זה לא כסף – זה ניירות ואנחנו לא מוכנים לקבל את זה".

בהסתדרות מרחב עמקים צפוני, המלווה את העובדים במאבקם, מסרו לדבר ראשון כי "ההסתדרות תמשיך ותעשה הכל כדי שהעובדים יקבלו את מלוא שכרם".

מפעל מג"מ בטיחות נמצא בבעלות קבוצת מפנה, השייכת לקבוצת אנשי ביטחון לשעבר: סא"ל (מיל') עמית  טסלר, אל"מ (מיל') צביקה טסלר ואל"מ (מיל') משה דניאל. מנכ"ל החברה הוא מאיר גלעדי. המפעל נמצא באזור התעשייה ציפורי סמוך לנצרת עלית, ומיוצרים בו מוצרי טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית. מדובר בספק יחיד של מוצרים רבים הנחוצים למערכת הביטחון כגון מיכלי הדלק של כלל דגמי מרכבה, מיכלי דלק למל"טים ומטוסים, מצנחים ועוד.

מהנהלת מג"מ בטיחות לא נמסרה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!