דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים

חברה ועבודה / הסתדרות הגמלאים תומכת במאבק על שכר השוטרים והסוהרים

כך הודיע הבוקר (ב'), יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בישיבת מרכז הארגון | לדבריו, האוצר פוגע בגמלאי המשטרה, כפי שהוא פוגע בכלל גמלאי ישראל | מטה המאבק: "מצפים להמשך שיתוף פעולה הדוק בינינו לבין ההסתדרות"

הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול בית הנשיא בירושלים (צילום: פורום משפחות השוטרים)
הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול בית הנשיא בירושלים (צילום: פורום משפחות השוטרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הסתדרות הגמלאים תומכת בדרישת גמלאי המשטרה, המוסד והשב"כ לממש את פסיקת בית המשפט, ולהצמיד את הגמלה שלהם לזו של גמלאי צה"ל", כך אמר הבוקר (שני) יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בישיבת מרכז הארגון.

מזרחי הוסיף כי משרד האוצר פוגע בגמלאי המשטרה, כפי שהוא פוגע בכלל גמלאי ישראל בהתנגדותו לחוק ביטוח הסיעוד הממלכתי שהציע שר הבריאות ליצמן ולהצמדת קצבאות הזקנה והפנסיה לשכר הממוצע במשק. "המדינה מתנערת מחובתה לדור מייסדי המדינה ומסרבת להכניס את היד לכיס למענם", טען.

הפגנת הגמלאים למען ביטוח סיעודי ממלכתי באוקטובר האחרון (צילום: הסתדרות הגמלאים)
הפגנת הגמלאים למען ביטוח סיעודי ממלכתי באוקטובר האחרון (צילום: הסתדרות הגמלאים)

"זו פעם ראשונה שגמלאי המשטרה ומשפחות השוטרים יוצאים למאבק כזה, כי השוטרים עצמם אינם יכולים לצאת למאבק, ואפילו מצטטים את חוות הדעת שהייתה בזמנו באיגוד המקצועי שלנו, הקובעת כי השוטרים כן יכולים להתארגן" אמר מזרחי לדבר ראשון, "הסתדרות הגמלאים בקשר עם כל ארגוני הגמלאים החוץ הסתדרותיים – גמלאי הסתדרות המורים וגמלאי הצבא, המשטרה המוסד והשב"כ שלא היו מאורגנים במסגרת ההסתדרות בשל האיסור להתארגן במהלך שירותם – אבל כגמלאים יש לנו נושאים משותפים רבים. גם להם יש בעיה של שחיקת גמלאות, ביטוח לאומי, סיעוד ושירותים נוספים שהמדינה נותנת. נוצרו קשרים טובים, שיתופי פעולה, ישיבות משותפות וביקורים הדדיים".

לדבריו, ההסתדרות נרתמת גם לטובת מאבקים שאינם נוגעים רק לחבריה, דוגמת מאבק הנכים אשר רובם אינם חברי הסתדרות, "גם אנחנו רואים את עצמנו אחראים למה שקורה לאזרחים הוותיקים במדינת ישראל", הסביר.

לדבריו חלק מהשוטרים היוצאים לגמלאות בוחרים לצד חברותם בארגון גמלאי המשטרה המציע להם שורה של הטבות, להצטרף כחברים גם להסתדרות הכללית בתשלום דמי חבר חודשיים בסך 12 שקלים לחודש, תוך שהם מקבלים את שירותי הסתדרות הגמלאים ומועדון הצרכנות ביחד בשבילך. "אנחנו פועלים תדיר להרחיב את מספר הגמלאים החברים בהסתדרות, כל גמלאי באשר הוא יכול להצטרף, ומשוחרר מהכבלים שמנעו ממנו להיות חבר בארגון עובדים".

הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. היום (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

מטה מאבק השטח, המייצג את הגמלאים, השוטרים והסוהרים בירך על דבריו של מזרחי, והודה לו "על התמיכה הבלתי מסוייגת במאבקנו הצודק מול משרד האוצר".  חבר מטה המאבק, עופר אשקורי, אמר כי "אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה הדוק בינינו לבין ההסתדרות". שלומי תמם, אף הוא ממטה המאבק, הוסיף כי "בהזדמנות זאת,אנו קוראים ליו"ר ההסתדרות, מר אבי ניסקורן, לתמוך במאבק ולשמש פה גם לשוטרי משטרת ישראל שמהם נמנע לדבר".

בשנת 1979 בעקבות ניסיון התאגדות במשטרה, נחקק חוק האוסר על השוטרים והסוהרים את זכות ההתאגדות. על מנת לאזן חוק זה, אישרה  הממשלה את החלטה ש/33 הקובעת כי יש להשוות את שכר השוטרים והסוהרים לשכר חיילי הקבע.

בשנת 2008 נמנעה ועדת המעקב, שתפקידה היה לבחון את שינויי השכר ששולמו למשרתי הקבע ולקבוע כיצד להחילם במשטרה והשב"ס, מלהעניק לשוטרים ולסוהרים תוספת שניתנה בשנת 2006 לחיילי הקבע ולגמלאי צה"ל, המכונה "תוספת אי-ביטחון תעסוקתי", וזאת בשל התנגדות משרד האוצר.

ביוני השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה כי הוועדה חרגה מסמכותה, וכי המדינה פעלה כלפי השוטרים והסוהרים שלא בתום לב. בית הדין הורה למדינה לכנס את הוועדה תוך 45 ימים לדיון נוסף בו ידונו כיצד יש ליישם את תוספות השכר, אולם במהלך תקופה זו ערערה המדינה על פסק הדין. כעת נמצא הנושא בבחינת צוות בין משרדי בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!