דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירדן ג'רבי

ספורט / ירדן ג'רבי הודיעה על פרישה: "האש בתוכי כבתה"

הג'ודוקא הבכירה של ישראל, נפרדה מהענף אחרי שלא התחרתה מאז זכתה בארד בריו 2016 | "אני גאה בעצמי" אמרה היום (ב') במסיבת העיתונאים, "עמדתי בכל מטרה שהצבתי, ובדרך שלי, שתמיד הייתה ללא פשרות"

ירדן ג׳רבי מכריזה על פרישתה מג׳ודו (צילום: רוי אלימה / פלאש 90)
ירדן ג׳רבי מכריזה על פרישתה מג׳ודו (צילום: רוי אלימה / פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הג'ודוקא הבכירה של ישראל, ירדן ג'רבי, הודיעה היום (שני) על פרישתה מספורט מקצועני. "אין לי יותר מוטיבציה להמשיך" אמרה, "גאווה גדולה הייתה לייצג את המדינה". הודעתה של ג'רבי, זוכת מדליית הארד באולימפיאדת ריו  ואלופת העולם לשנת 2013, באה כשנה לאחר המשחקים האולימפיים, במהלכה החלימה מפציעה ולא התחרתה.

ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP
ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP

"הרגשה של שלמות"

התרגשותה של ג'רבי ניכרה היטב במסיבת העיתונאים בה הודיעה על החלטתה. "אחרי תקופה של לבטים, בה לא ישנתי הרבה לילות, האנשים הקרובים שלי יעידו על כך, אני מחליטה לפרוש מג'ודו. האש בתוכי כבתה" אמרה ג'רבי, "אני גאה בעצמי, עמדתי בכל מטרה שהצבתי ובדרך שלי, שתמיד הייתה ללא פשרות".

"בגיל 19 זכיתי במדליה ראשונה בתחרות גדולה בקריירה. מאז זכיתי במדליות רבות והפכתי לישראלית הראשונה שהופכת לאלופת עולם בענף הג'ודו" הוסיפה, "המדליה האולימפית שלחה הרגשה של שלמות. המדליה האולימפית נתנה לי אושר נצחי, ככה אני הרגשתי וככה הרגישו הסובבים אותי".

ג'רבי הודתה למאמן האישי שלה, שני הרשקו, המלווה אותה מתחילת דרכה, עליו אמרה כי "הוא האדם הקרוב ביותר אליי בעולם, הוא משקיען, מקצוען, ותמיד היה מאחוריי בכל מצב".

על העתיד, אמרה כי היא "גאה לייצג את ישראל ולהיות שגרירה", אך הודתה כי, לפחות כרגע, היא לא יודעת מה תעשה. "אני בטוחה שיש הרבה אתגרים שם בחוץ בשבילי, והמטרה היא זו שמפעילה אותי, כשיש לי מטרה אני משיגה אותה בכל מחיר".

הציבה רף

"היא מסיימת את הדרך כספורטאית הישגית ואני מפרגן לה על הדרך הזאת" אמר מאמנה, שני הרשקו, "זה לא קל, אבל אני תומך בהחלטה שלה. היא גדלה במקום שאם היא לא נותנת את ה-100 אחוז אין לזה טעם. דבר שלא מוכר בנוף הישראלי והעולמי. כל מה שהיא אמרה אמת לאמיתה – " הוסיף, "כשהאמת המקצועית לא מתחברת לרצון מבפנים אז אי אפשר להמשיך".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר כי "ירדן הציבה רף לספורטאיות שיגיעו אחריה. יום עצוב לי. יחד עם זאת, אני מכבד את החלטתה של ירדן. מקווה שענף הג'ודו ימשיך גם איתה".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג אמר כי "הדבקות במטרה זה מה שישאיר את ג'רבי בספרי ההיסטוריה. היה לה מחזור אולימפי מדהים. מה שירדן עושה היום זה משהו שמעט ספורטאים מסוגלים לעשות. יש לה משקל עצום ב-2020 לשמש מודל לחיקוי גם לדור הבא. כולנו כמערכת צריכים לדעת איך אנחנו משמרים את ירדן בתוך המערכת".

הדרך לצמרת העולמית

ג'רבי בת ה-28 הפכה לשם דבר בענף הג'ודו העולמי השנים האחרונות. השיא הגיע, כמובן, בקיץ 2016, עם הזכייה המרגשת במדליה האולימפית שכל כך רצתה.

דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו. (צילום: AP)
דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו. (צילום: AP)

את צעדיה הראשונים על מזרן הג'ודו, עשתה ג'רבי כבר בגיל 6 אצל המאמן שני הרשקו, שליווה אותה לאורך כל הקריירה, ומשמש במקביל גם כמאמן נבחרת הנשים של ישראל.

ההישג המשמעותי הראשון בקריירה שלה, הגיע  בשנת 2008, כשזכתה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 20. בשנת 2011, התחרתה באליפות העולם שנערכה בצרפת, אך הודחה בשלב שמינית הגמר ולא נכללה במשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון. את מקומה במשלחת, הפסידה לאליס שלזינגר שייצגה אז את ישראל ומייצגת כיום את בריטניה.

שנה מאוחר יותר, באליפות אירופה שנערכה בצ'ליאבינסק שברוסיה, זכתה ג'רבי במדליית הכסף והעתיד שלה נראה מבטיח מאוד. הבטחה שקוימה באליפות העולם 2013, שם הדהימה כשזכתה בתואר.

בגמר הבלתי נשכח, הכניעה הישראלית את קלאריס אגבגננו הצרפתייה, בעזרת תרגיל ריתוק שקיבל את הכינוי "חניקת ג'רבי", בו היא משתמשת בשולי חלוקה כדי לכרוך יד אחת מסביב לראש היריבה, וברגלה כדי לחסום את ראשה מלהתרומם. תרגיל החניקה היה כל כך חזק ומפתיע עד שיריבתה הצרפתייה התעלפה. בנובמבר 2013 הכריז איגוד הג'ודו העולמי על שינויים בחוקת הענף, ובהם איסור על ביצוע חניקה תוך שימוש בדש הבגד או החגורה.

 

את 2013 סיימה ג'רבי גם עם מדליית ארד באליפות אירופה בבודפשט. שנה אחר כך, זכתה הג'ודוקא במדליית כסף באליפות העולם שנערכה ברוסיה, כשאת ארבעת הקרבות הראשונים בטורניר ניצחה באיפון, ובגמר פגשה שוב את אגבגננו, אך הפעם הפסידה לה.

ג'רבי זכתה לכבוד רב הענף, והיכולת הנהדרת שלה ב-2013 הביא לה את תואר הג'ודוקא הטובה בעול של האיגוד העולמי. בנוסף, זכתה פעמיים בפרס ספורטאית השנה של ישראל ב-2013 ו-2014 מטעם הוועד האולימפי ומשרד התרבות והספורט.

ב-2016 הגיעה רגע השיא עליו חלמה ג'רבי מאז הייתה ילדה, וראתה את יעל ארד זוכה במדליית הארד בברצלונה. בהופעתה היחידה במשחקים האולימפיים, ג'רבי זכתה במדליית הארד, אחרי תחרות קשה ומורטת עצבים, במהלכה נוצחה ברבע הגמר לאריאנה סילבה הברזילאית, משם עברה לבית הניחומים, שם ניצחה בקרב הראשון את יאנג הסינית ועלתה לקרב על הארד מול מיקו טאשירו היפנית המדורגת שלישית בעולם.

ג'רבי נתנה בקרב את כל מה שהיה לה, וניצחה בזכות יתרון של "יוקו" ו"ווזארי", ניצחון שהביא לה את המדליה האולימפית הראשונה שלה, ושל ישראל בריו 2016, השנייה של אישה ישראלית בכל הזמנים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!