דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירוע ירי

ארה"ב / טראמפ על הירי בלאס וגאס: "מעשה של רוע טהור"

שעות לאחר הטבח בלאס וגאס, בו נרצחו לפחות 58 בני אדם ומעל ל-200 נפצעו, התייחס אליו נשיא ארה"ב | "ברגעים של טרגדיה ואימה, אמריקה מתאחדת", אמר טראמפ בנאומו והוסיף כי בכוונתו לבקר ביום רביעי בעיר ולפגוש את כוחות הביטחון ואת משפחות ההרוגים

טראמפ נואם לאומה בעקבות הירי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/ohn Locher, Evan Vucci).
טראמפ נואם לאומה בעקבות הירי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/ohn Locher, Evan Vucci).

לפחות 50 בני אדם נהרגו, ומעל ל-200 נוספים נפצעו, באירוע הירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. לפני מספר שעות (יום ראשון, 22:10 – זמן מקומי) נפתחה אש מנשק אוטומטי אל עבר עוברים ושבים בפסטיבל מוזיקת קאנטרי בסמוך ל'סטריפ' של העיר לאס וגאס שבמדינת נבאדה בארה"ב. התקרית הסתיימה עם חיסולו של היורה. המניע למעשה עדיין לא ברור, אך מה-FBI נמסר כי לא מדובר באירוע טרור.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם שעות לאחר הטבח ואמר כי מדובר ב"מעשה של רוע טהור". הוא הוסיף כי "האומה מאוחדת היום בעצב, הלם ואבל. ברגעים של טרגיה ואימה, אמריקה מתאחדת. זה היה כך תמיד. אנחנו קוראים לחיבורים של אזרחות, לקשרי הקהילה, ולנחמה שבאנושיות המשותפת לנו". הוא הוסיף כי ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת משתפות פעולה בחקירת הטבח, והבטיח כי יבקר ביום רביעי בלאס וגאס ויפגש עם משפחות ההרוגים ועם כוחות הביטחון. מוקדם יותר צייץ טראמפ בטוויטר: "תנחומי החמים ביותר" בהתייחס למתקפה הרצחנית.

אישה יושבת על המדרכה מחוץ לזירת הירי בפסטיבל זמר הקאנטרי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/John Locher).
אישה יושבת על המדרכה מחוץ לזירת הירי בפסטיבל זמר הקאנטרי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/John Locher).

היורה הוא סטיבן פאדוק, בן 64 מנאבדה, שהתאבד לאחר שביצע את המעשה. השוטרים שפרצו לחדרו מצאו לצידו לפחות עשרה רובים.

על-פי עדי ראייה, וסרטונים רבים שהופצו ברשתות החברתיות תוך כדי האירוע, היורה התבצר בקומה ה-32 של מלון 'מנדליי ביי' (Mandalay Bay) והספיק לירות מאות רבות של כדורים במספר צרורות מנשקו. הדיווחים שנפוצו ברשתות החברתיות הסתמכו בחלקם על האזנות של אזרחים לרשת הקשר המשטרתית והביאו לפנייה רשמית ממשטרת לאס ווגאס, דרך חשבון הטוויטר שלה, כי אזרחים צריכים להפסיק לשתף ברשתות החברתיות סרטונים חיים ודיווחים על מיקומי כוחות שכן הדבר מסכן את אנשי כוחות הביטחון.

במהלך אירוע הירי שדה התעופה של העיר נסגר לטיסות והמשטרה חסמה אזורים נרחבים ב'סטריפ' תוך שהיא מסייעת לנוכחים להגיע למקום בטוח וחוסמת הגעת סקרנים לאירוע.

שוטרים מאבטחים את איזור הירי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/John Locher).
שוטרים מאבטחים את איזור הירי בלאס וגאס (צילום: AP Photo/John Locher).

על אף שההערכה היא כי היה רק יורה אחד, משטרת לאס וגאס, בשיתוף עם כוחות ביטחון פדראליים, נמצאת במצוד אחר אשה שנבדק חשד כי סייעה לו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!