דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

פרידה / זמר הרוקנ'רול טום פטי הלך לעולמו בגיל 66 כתוצאה מדום לב

זמר, נגן מוכשר, שחקן ומפיק שהיה חבר בשלושה הרכבים שונים ויחד עם קריירת הסולו שלו אוחז ב-20 אלבומים, חלקם זכו באלבומי פלטינה | "ריקוד אחרון" עם טום פטי

טום פטי (צילום: ויקימדיה).
טום פטי (צילום: ויקימדיה).

הזמר, הנגן והמפיק טום פטי, שנודע כסולן ההרכב "טום פטי ושוברי הלבבות", הלך אמש לעולמו מדום לב והוא בן 66.

פטי, שנולד בפלורידה, סיפר לימים על הופעה של אלביס פרסלי בה נכח שהשפיעה עליו ללכת לכיוון של מוזיקה ועל הופעה של הביטלס בה החליט שהוא רוצה להקים להקה. "ההופעה האחת הזאת שינתה את חיי. עד לאותו הרגע לא שקלת לנגן רוק כקריירה וכשראיתי את ארבעת החבר'ה האלה, שלא נראו כאילו הם יצאו ממטחנת הכוכבים ההוליוודית, אמרתי לעצמי 'אני מכיר את החבר'ה האלה, אני יכול להזדהות עם החבר'ה האלה, אני החבר'ה האלה', זה מה שאני הולך לעשות – לנגן בלהקת רוק!".

ללהקתו הראשונה קראו מאדקרוצ' (קביים מבוץ) והיא לא הצליחה לצבור קהל מעריצים מחוץ לעיר הבית שלהם. עם פירוק ההרכב עבר פטי לקריירת סולו עד שיחד עם כמה מהחברים מלהקתו הקודמת הקימו בסוף שנות ה-70 את ה'הארט ברייקרז' (שוברי הלבבות) שאלבומם הראשון הצליח יחסית באנגליה לעומת ארה"ב בה עבר בקול ענות חלושה. אלבומם השני כבר הכניס כמה להיטים למצעדי הפזמונים דאז ואלבומם השלישי, "לעזאזל הטורפדואים", כבר זיכה אותם באלבום פלטינה שמשם ואילך צברו עוד ועוד מהם על אלבומיהם הבאים.

ב-88 הגשים פטי חלום ילדות כשהצטרף ללהקת ה"וילבוריז הנודדים", להקתו של ג'ורג' האריסון, הגיטריסט של 'החיפושיות', יחד עם בוב דילן, רוי אורביסון וג'ף לין. הלהקה הוציאה שני אלבומים כשבמקביל המשיך פטי לעבוד על קריירת הסולו שלה ועם פירוקה ב-1990, חזר פטי ל'הארטברייקרז' שהוקמה מחדש והם הוציאו ביחד את האלבום Into The Great Wide Open (אל המרחב הפתוח) כששיר הנושא מתוכו הפך לאחד מלהיטיהם הגדולים ביותר, בלדת רוק אוטוביוגרפית במקצת, אם כי של כל רוקר כמעט. הקליפ של השיר היה בכיכובו של השחקן ג'וני דפ.

לאחר מכן הקליטו שני שירים נוספים לאלבום אוסף כשאחד מהם, Mary Jane's Last Dance (ריקודה האחרון של מרי ג'יין) זכה לקליפ בו שיחקה השחקנית קים בסינג'ר גופה עמה פטי רוצה מאד לרקוד ריקוד אחרון. חברי הלהקה הכחישו כי מדובר בשיר העוסק בסמים וכי מרי ג'יין היא בעצם אזכור למריחואנה.

לאורך שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים המשיכו להוציא אלבומים מצליחים ולקיים שיתופי פעולה עם זמרים מובילים. ב-2006 הוציא אלבום סולו נוסף (השלישי במספר) וב-,2008 כחלק מאיחוד של מאדקרוצ', להקתו הראשונה, הוציאו אלבום חדש. ב-2014 הוציאו ההארטברייקרז את אלבומם ה-13 והאחרון.

פטי היה נשוי פעמיים ויש לו שתי בנות מנישואיו לאשתו הראשונה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!