דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

מאבק קצבאות הנכות / עליית מדרגה? נכים שחסמו אמש את כביש 20 נעצרו, טענות לאלימות שוטרים

אם עד כה ניכר כי במרבית המקרים מצליחים המוחים והמשטרה לשמור על המתח בין הרצון לאפשר את המחאה לבין צמצום הפגיעה בהנהגים, הרי שהלילה הראה כי התמשכות המאבק נותנת את אותותיה הן בנכים המפגינים, והן בשוטרים

חנה עקיבא, פעילה במאבק הנכים,  בנתיבי איילון (צילום: ורדית גולדנר)
חנה עקיבא, פעילה במאבק הנכים, בנתיבי איילון (צילום: ורדית גולדנר)
מיכל רוזן

עליית מדרגה נרשמה אתמול (שלישי) במאבקם של הנכים להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", המתנגדת למתווה להעלאת הקצבאות שסוכם בין הממשלה, ארגוני הנכים וההסתדרות חסמו אמש את כביש 20, צפונית למחלף חולות במשך למעלה משש שעות. החסימה הובילה לעימותים בין המוחים לבין שוטרי משטרת ישראל, שהסתיימו בהזמנת גרר ועיכוב שלושה מהמפגינים לחקירה במשטרה. זאת, לאחר שחלוקת דו"חות למפגינים ע"י השוטרים לא עצרה את המפגינים מלהתפנות. בבוקר יום חמישי ביצעו חברי הקבוצה חסימות בכניסה לנמל אשדוד ובנקודות נוספות ברחבי הארץ.

אם עד כה ניכר, במרבית המקרים, שהמוחים והמשטרה משתדלים ומצליחים לשמור באופן הדדי על המתח בין הרצון לאפשר את המחאה לבין צמצום הפגיעה בציבור הנהגים, הרי שהלילה הראה כי התמשכות המאבק נותנת כנראה את אותותיה בשני הצדדים – הן בנכים המפגינים, והן בשוטרים.

חסימה עד השעות הקטנות של הלילה (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)
חסימה עד השעות הקטנות של הלילה (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

מארגון "הנכים הופכים לפנתרים", מהארגונים המובילים את ההתנגדות למתווה ההסכם שהושג בערב יום כיפור להעלאת קצבאות הנכות, נמסר: "חנה עקיבא, פעילה מרכזית בארגון 'הנכים הופכים לפנתרים', פונתה הלילה באמבולנס לבית חולים כשהייתה בעיצומה של חסימה באזור ראשון לציון". לטענת הארגון היא פונתה לבית החולים וולפסון בחולון, משם נמסר להם כי היא אושפזה לצורך בדיקות נוספות ולייצוב מצבה.

ממשטרת ישראל נמסר כי אחת המפגינות שנשכבה על הכביש הזמינה לעצמה אמבולנס שפינה אותה מהמקום, זאת לעומת יתר המפגינים שעזבו מרצונם עם רכביהם לאחר שבמשך שעות רבות סירבו לפנות את הכביש למרות פניות רבות מצד המשטרה. עם זאת, כוח משטרה שהיה במקום החליט על פינוי המפגינים סמוך לחצות. המשטרה דיווחה כי שלושה מפגינים עוכבו לחקירה ורכב אחד נגרר. שלושת המפגינים שעוכבו שוחררו לביתם בסיום חקירתם.

ל'דבר ראשון' נמסר עוד כי בין המעוכבים לחקירה היה גם העיתונאי העצמאי אמיר יעקב המפעיל את עמוד הפייסבוק "ביקורת בונה", ומתלווה אל המוחים בתקופה האחרונה. לטענתם, יעקב ישב בתוך אחד מכלי הרכב לנוח ו'נשלף' על-ידי השוטרים.

 

עוד נמסר מארגון 'הפנתרים' כי בנוסף לעקיבא שפונתה במהלך החסימה אושפזה פעילה מרכזית נוספת במאבק לאחר שקיבלה שבץ מוחי, שהרופאים מייחסים למתח והמאמץ הפיזי הרב שהייתה שרויה בהם בחודשים האחרונים. לטענת הארגון, הרבה מהנכים הפעילים מוכנים להמשיך במאבק גם אם זה יגבה מהם מחיר בריאותי גבוה, מאחר ש"אין להם כבר מה להפסיד".

בנוסף להודעת הארגון הרשמית טוענים כי פעיל הארגון פונה לבית החולים אסף הרופא, לאחר שסבל מהתקף אפילפסיה, איבד את הזיכרון והיה מבולבל. לדבריהם מבית החולים נמסר שכרגע הוא נמצא בבדיקות ולאחר הבדיקות יידעו את משפחתו לגבי מצבו הרפואי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!