דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטבח בלאס וגאס

ירי בלאס וגאס / 3 ימים לטבח בלאס וגאס: בארה"ב מתאבלים ועדיין מחפשים את המניע

לצד 59 הקורבנות, בבתי החולים מאושפזים עדיין 48 פצועים במצב אנוש | בת זוגו של הרוצח סטפאן פדוק הגיעה מהפיליפינים ותיחקר ע"י ה-FBI | החקירה גילתה כי פדוק החזיק ב-50 כלי נשק והתקין מצלמות בסמוך לחדרו במלון - אך המניע לרצח עדיין לא ברור

תושבת מניחה נר זיכרון באנדרטה לזכר קורבנות אירוע הירי ההמוני בלאס ואגס (צילום: AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
תושבת מניחה נר זיכרון באנדרטה לזכר קורבנות אירוע הירי ההמוני בלאס ואגס (צילום: AP Photo/Marcio Jose Sanchez)

נשיא ארה"ב דונאלד טרמפ יגיע היום (רביעי) ללאס וגאס, על מנת להיפגש עם רשויות האכיפה וניצולי הירי ההמוני שאירע בשני האחרון (ראשון בזמן ארה"ב), בו נהרגו 59 בני אדם.

ביקורו של טראמפ יתקיים בעוד חקירת האירוע נמשכת, על מנת לגלות את המניע שעמד מאחורי הירי אותו ביצע סטפאן פדוק, רואה חשבון לשעבר, ללא עבר פלילי או מחלות נפש מאובחנות.

הנחקרת המרכזית: בת זוגו של היורה

חברתו של היורה מווגאס היא הנחקרת המרכזית, שדרכה מקווים ברשויות האכיפה לגלות מה הניע את פדוק. מרילו דנלי (62) שהתה בפיליפינים בעת הירי. גורם רשמי ברשויות האכיפה מסר לסוכנות AP כי סוכני ה-FBI (סוכנות הביטחון הפדרלית) פגשו את דנלי בשדה התעופה בלוס אנג'לס בשלישי בלילה. מלבד פרטי האירוע בו ירה פדוק בהמון במהלך פסטיבל קאנטרי וככל הנראה התאבד, טרם התברר המניע לירי.

היורה שתל מצלמות סמוך לחדרו במלון

הרשויות חשפו במהלך היום כי פדוק שתל מצלמה באישון דלת חדרו, על מנת לזהות כוחות המגיעים מהפרוזדור אל החדר. סגן השריף קווין מק'מהיל אמר כי פדוק הציב שתי מצלמות נוספות לאורך הפרוזדור.

גורם פדרלי נוסף אמר כי איתרו מכשיר ברשותו של פדוק שהיה מחובר ל-12 כלי נשק שחיקה מצב של ירי אוטומטי מלא בהם. עוד נמסר כי בסך הכל עמדו לרשותו של היורה 50 רובים בשלושה מיקומים שונים.

59 הרוגים, 48 פצועים אנוש

מבית החולים אליו פונו הפצועים נמסר כי אדם נוסף נהרג בשלישי אחר הצהריים, אך מניין ההרוגים בטבח עדיין עומד על 59, לאחר שתוקן מניין ההורגים שפורסם קודם לכן על ידי הרשויות. באירוע הירי ההמוני נפצעו מעל 500 בני אדם. ארבעים ושמונה מהם עדיין מוגדרים במצב אנוש.

המניע של היורה עדיין אינו ברור

פדוק, מולטי מליונר בן 64, ללא עבר פלילי או היסטוריה של מחלת נפש ביצע את הירי. עד כה, לא הרשויות ולא קרוביו הצליחו להסביר את המניע שעמד מאחורי הירי.

ג'ים קלימנט, לשעבר קרימנולוג בסוכנות הביטחון הפדרלית, משער כי היה "איזשהו טריגר משמעותי בחייו – אובדן גדול, פרידה או אולי הוא גילה כי הוא חולה סופני".

­עוד הוסיף כי יכול להיות מרכיב גנטי שהוביל לטווח: אביו של פדוק היה שודד בנקים שהופיע ברשימה 'המבוקשים ביותר' של סוכנות הביטחון הפדרלית במהלך שנות השישים, ואובחן כפסיכופט.

מהרשויות נודע כי פדוק העביר כספים בסך 100 אלף דולר לחשבונות שונים בימים שקדמו לטווח. החוקרים מנסים להתחקות אחר הכסף, ובודקים תנועות כספים נוספות שנעשו בחשבונו בשבועות האחרונים. עוד נאמר כי פדוק הימר בסדר גודל של 10,000 דולרים מדי יום.

זוכרים את הנרצחים

באורלנדו נערכה עצרת לזכר 59 ההרוגים האירוע הירי ההמוני עם מספר הקורבנות הגדול ביותר שארע אי פעם בארצות הברית. 59 צלצולי פעמון כנסיה הושמעו בסמוך למקום, צלצול אחד לכל הרוג.

מאות אנשים נוספים יצאו לעצרת נוספת בפילדלפיה במהלך שלישי, בה השתתף ראש המפלגה הדמוקרטית טום וולף, וכן מנהיגים מהקהילה היהודית והנוצרית במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!