דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוכות

סוכות תשע"ח / מצפון ועד דרום: מדריך האירועים המלא לחג סוכות

סטטיק ובנאל תבורי בשוהם או קונצרט קאמרי כנסייה צלבנית באבו גוש? שייט בכנרת או תאטרון רחוב בירושלים? מדריך האירועים המלא לחג סוכות, ממצפה רמון ועד מעלות תרשיחא. חג שמח!

טיולי גמלים עם עאדל בן מדבר (צילום: אפי פרי)
טיולי גמלים עם עאדל בן מדבר (צילום: אפי פרי)

חול המועד סוכות מציע לכם הזדמנות נפלאה לצאת לבלות, לבד או עם ילדים, במגוון פסטיבלים מיוחדים וצבעוניים הנערכים ברחבי הארץ. בהתאם למסורת אירוח ה'אושפיזין', מבקשות רשויות מקומיות רבות לארח את המשפחות המטיילות ולהציע להן מעט מהסיפור המקומי באווירת החג.

לציון חגיגות ה-50 לאיחוד העיר ירושלים מציעה העיר עשרות אירועים ופעילויות לכל המשפחה. בימים ראשון עד שלישי, בשעות הערב, יתקיים פסטיבל תאטרון במרחב '360 מעלות'. הצגות מקוריות יעלו בחללים שונים ברחבי העיר, בגן הפעמון, גן העצמאות, כיכר ספרא והסביבה. עלות כניסה סימלית – 10-30 ש"ח. ביום ראשון יערך גם פסטיבל התחדשות עירונית בדרך בית לחם, וביום שלישי תיערך צעדת ירושלים המסורתית הכוללת גם הפנינג בגן סאקר.

-יוהן שגב shakspeare 4ever (צילום: יח"צ)
-יוהן שגב shakspeare 4ever (צילום: יח"צ)
טעם בגליל (צילום: שלמה שרביט)
טעם בגליל (צילום: שלמה שרביט)

ביום שלישי יפתח זו השנה ה-26 פסטיבל אבו-גוש למוסיקה קולית עם כ-50 סולנים, 200 זמרי מקהלות, וכ-60 נגנים בפסטיבל הווקאלי הוותיק במדינה. במהלך הפסטיבל יתקיימו 10 קונצרטים בהשתתפות מקהלות, אנסמבלים קוליים ותזמורתיים בכנסייה בקריית יערים וששה קונצרטים קאמריים בקריפטה שבכנסייה הצלבנית. בימים חמישי (שמחת תורה) ושבת בין השעות 12:00-16:00 יתקיים הפסטיבל שבתוך הפסטיבל:  ארבע שעות מוסיקה בחמישה מוקדים מסביב לכנסייה בו זמנית.

ברמלה יערך בימים ראשון עד שלישי לראשונה פסטיבל  'רמלה עיר עולם' לכל המשפחה, החוגג מגוון העדות, הדתות והקבוצות החיות בה. עם עשרות רבות של אמנים, שחקנים, זמרים, רקדנים ועוד יתקיימו מופעי מוסיקה, הצגות, מופעי מחול, תערוכות, הקרנות סרטים, פעילויות ואטרקציות במחירים מוזלים.

מוזמנים לציין את עונת מסיק הזיתים בחגיגת המסיק לכל המשפחה של קק"ל. הפעילות תכלול מסיק זיתים, כבישת הזיתים והכנת מיכלים משפחתיים, סדנאות יצירה וסיורים מודרכים – בעלות מיכל הזיתים – 10 ש"ח. בראשון תתקיים הפעילות ביער לביא שבגליל התחתון, בשני ביער גילת בנגב המערבי, ובשלישי תתקיים בתל חדיד שביער בן שמן. הרשמה מראש ב"קו ליער" – מוקד המידע של קק"ל: 1-800-350-550

פארק התעשייה בקריית גת מזמין את הציבור הרחב לפסטיבל 'מפעלים מבפנים' סיורים מודרכים המותאמים גם לילדים במפעלי התעשיה המובילים באיזור – הפרדת אוויר למרכיביו במפעל אייר פרודקטס, טיפול בפסולת טכנולוגית בעלה אקולוגיה, ייצור שבבים במפעל אינטל ועוד – במחיר סימלי של 10 ש"ח בלבד.

פסטיבל השוקולד יערך בנצרת עלית בימים ראשון עד שלישי, יריד מיוחד של מיטב השוקולטיירים המובילים בארץ בבניין העירייה, תיאטרון רחוב ופסלי שוקולד אנושיים מחו"ל, סדנאות שוקולד לקהל הרחב, משחקי שוקולד, מופעי חוצות מתוקים, צלמניית השוקולד, סיפורי שוקולד, פיסול בשוקולד, בר שוקולד, תהלוכות מוסיקליות ותיאטרוני רחוב.

טעם בגליל (צילום: שלמה שרביט)
טעם בגליל (צילום: שלמה שרביט)
קורס בישול תנכי בנאות קדומים (צילום: רעות שי)
קורס בישול תנכי בנאות קדומים (צילום: רעות שי)
פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון "השומר החדש" בסוכות (צילום: דורית ריטבו)
פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון "השומר החדש" בסוכות (צילום: דורית ריטבו)
בת הים הקטנה (צילום: אלה פאוסט)
בת הים הקטנה (צילום: אלה פאוסט)

עיריית מעלות תרשיחא תערוך בחול המועד סוכות, בין התאריכים 8-10.10 את פסטיבל 'טעם בגליל 3' – פסטיבל תרבות קולינרי לכל המשפחה שיתקיים זו השנה השלישית סביב אגם מונפורט בהשתתפות עשרות אלפי מבקרים.

פסטיבל מוזות בשוהם חוזר בסוכות זו השנה ה-17, וכמו תמיד הכניסה חופשית. אל במות הפסטיבל יגיעו השנה אלון עדר, שיארח לראשונה את הוריו – יהודה עדר ומיקי קם. עוד יופיעו נכסי צאן ברזל כמו אריק סיני ולאה שבת, אמנים צעירים שכבשו את המדינה כמו חנן בן ארי וסטטיק ובן-אל תבורי וגם שיתופי פעולה מסקרנים בין דנה ברגר ונועה ירון או שילה פרבר ושהרה בלאו. גם הילדים יזכו לבמה מיוחדת עבורם, בה יוצגו 3 הצגות: הדייג ודג הזהב (העצבני!), בת הים הקטנה ושבת בבוקר יום יפה – מחזמר של תיאטרון הקיבוץ, המשלב את להיטיו של יוני רכטר.

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות, בימים שני ושלישי (9-10 באוקטובר). ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ב-8/10 עם מופע (בתשלום) של נורית גלרון שתבצע את מיטב שיריה, עם אורח מיוחד: שלמה גרוניך.

תערוכה "גלגולו של בקבוק" וסדנת "אלומינצ'יק" במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ברמת גן.  הסדנא כוללת את המופע "גלגולו של צינור" של היוצר הרב תחומי אילן עזריאל ומייד לאחריה התנסות שלהם ביצירה עם צינורות האלומיניום הילדים מכירים את עולם החומר, הדמיון והיצירה, תוך צפייה במופע האינטראקטיבי  ונטילת חלק בהפיכתם של חפצים ליצורים חיים, בדרכים שונות ומפתיעות. דרך המופע שומעים הילדים על המושג מחזור אשפה, ובמהלך הפעילות מתוודעים לשימוש. חוזר באביזרים ובחפצים שנזרקו, ומצליחים לראות בצינור פשוט גם דברים אחרים. ראשון עד שלישי, שעות הדרכה בתערוכה: 10:00, 12:00, 15:00, 16:00. סדנת אמן "אלומינצ'יק" : 11:00.

סיור בין צמחי מרפא ועשבי מדבר (צילום יח"צ)
סיור בין צמחי מרפא ועשבי מדבר (צילום יח"צ)
פארק אקסטרים (צילום: שלמה שרביט)
פארק אקסטרים (צילום: שלמה שרביט)

ברשות הכינרת נערכים להגאת עשרות אלפי נופשים בחג והאריכו את שעות פעילות המצילים עד לשעה 18:00.על מנת לאפשר לציבור שומר המסורת לחגוג את החג כהלכתו בחופי הכינרת, הוקמו סוכות  לשימוש הרוחצים בחופים- צינברי, אמנון, כינר, דוגית, צאלון ולבנון הצפויים לתת מענה לנופשים הרבים. בנוסף, ברשות הכינרת יקיימו סיורים מודרכים בשביל סובב כינרת ללא תשלום וכן שייט חוויתי לכל המשפחה במעבדה השטה בעלות מסובסדת במהלך ימי חול המועד. למידע נוסף  והרשמה לסיורים 55477* מכל טלפון נייד.

גם רשות הטבע והגנים נערכת לקליטת המוני המטיילים שיפקדו במהלך החג הסוכות את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע ברחבי הארץ, מתגברת רשות הטבע והגנים את כוח האדם בכלל יחידות הארגון, מציבה עשרות תחנות מידע מצפון ועד דרום, מערך מדריכים מקצועי בשטח לקבלת מידע והמלצות על מסלולי טיול, תוך הקפדה על כללי הטיול הבטוח, נוכחות מוגברת בשטחים הפתוחים בסיוע פקחים ומתנדבים ועוד. במהלך ימי חג הסוכות, מציעה רשות הטבע והגנים מגוון פעילויות לכל המשפחה מצפון ועד דרום וכן מציבה לרשות המבקרים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע סוכות כשרות.

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר יתקיים כבכול שנה בחוה"מ סוכות, בתאריכים 07-10/10/17 בעיר. הפסטיבל יכלול מגוון אירועים ייחודיים: הצגות מיוחדות מהארץ ומהעולם, תיאטרון רחוב, מחול, מיצגים, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ועוד. ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "אני גאה ושמח לקדם, שנה אחר שנה,  בניצוחו של המנהל האומנותי וצוות הפסטיבל, יצירות שפעמים רבות לא מוצגות על הבמות המרכזיות, אך יש בהן אמירה חברתית-ערכית. העיר עכו, המהווה בית ליהודים, ערבים, חילונים ודתיים, מקדמת ומקיימת אורח חיים ליברלי, מקבל ושוויוני בין כל חבריה".

תיירות הר הנגב מזמינה להצטרף לנופש אתגרי, לטיול אופניים על שפת מכתש רמון עם גיאופן או טיול גמלים עם עאדל בן המדבר, לגלישת חולות על דיונות ענק עם דרור במדבר בשעות אחר הצהריים או לספארי עקרבים עם פנסי UV כשהערב רד, להשתלשל מטה על חבלים במכתש רמון או לטוס מעל כל היופי הזה בכדור פורח, לצאת לטיול ג'יפים בעין עקב או לתפוס רגע ריחני ונעים במפעל פארן שבו אוספים את כל הטוב שבטבע לקרמים וסבונים אורגניים.

נופש בהר הנגב לא חייב להיות אתגרי, יש הרבה טבע מסביב שרק מחכה שיגלו אותו: כביש 10 מעזוז לכיוון אילת ייפתח לנסיעה בשעות היום (7:30-18:00) על נופיו המרהיבים, הלאמות בחוות האלפקות אוהבות לאכול מכף ידם של המבקרים, ובחוות הסמוכות אפשר לצפות בחליבת העיזים ולהצטרף לטעימות ונשנושים של גבינות משובחות. אפשר לשבת בסלון של ראש הממשלה הראשון בצריף בן גוריון או להצטרף לסיור אל שדה האנרגיה הסולרית שמוקם באשלים ואל החממות של מו"פ רמת נגב לנשנושי ירקות. בחוות נחל בוקר פותחים את מרתף היין לטעימות ובמתחם 'חץ וקשת' מכינים סדנאות חול צבעוני וגולף קשתות.

ברובע דרכי הבשמים שבמצפה רמון נפתחות כל הגלריות והמרחבים לסדנאות יצירה לכל המשפחה – במרכז התרבות החדש 'מעבר' (Me'ever) יתקיים פסטיבל אסטרונומיה עם הדרכות מסביב לשעון, פלנטריום חדש ומרהיב, סרטי מד"ב ופינות יצירה. תערוכות מרתקות מלאות עבודות פרי יצירתם של אמנים מוכשרים כבר מוצגות לראווה ב'אתנו-סנטר', 'תוצרת מצפה', וב'אתר בניה', וכשהערב רד הנגב נהיה קריר וזו הזדמנות נהדרת להופעה במועדון הג'אז מצפה רמון או פשוט לצאת החוצה, לשכב על הגב מתחת לכוכבים ולקבל הדרכה על הדובה הגדולה, הכוכבים הקטנים ועל שאר גרמי שמיים.

פרטים מלאים על הפעילויות ברמות נגב ומצפה רמון אפשר למצוא באתר www.negevtour.co.il או בטלפון 055-8912136

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!