דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופה טרופית

בעולם / הוריקן נייט מתקרב אל חופי ארה"ב וצפוי עוד להתחזק בדרך

לאחר שעברה במרכז אמריקה והותירה אחריה כ-21 הרוגים צפוייה הסופה להגיע היום אחר הצהריים לחופי ארצות הברית | הסופה הורידה גשם כבד במשך שבועיים במרכז אמריקה וגרמה לשטפונות ומפולות

שיטפון בקוסטה ריקה בעקבות הסופה הטרופית נייט שהביאה שבועיים של גשם למרכז אמריקה (AP Photo/Moises Castillo)
שיטפון בקוסטה ריקה בעקבות הסופה הטרופית נייט שהביאה שבועיים של גשם למרכז אמריקה (AP Photo/Moises Castillo)

הסופה הטרופית "נייט" ממשיכה לצבור כוח ומהירות לאחר שעברה את חצי האי יוקטן שנמצא בין הים הקאריבי למפרץ מקסיקו אתמול בערב (שישי) והפכה כעת להוריקן שמתקרב אל מפרץ מקסיקו. לפני כן חצתה הסופה את מרכז אמריקה והרטיבה אותה בגשמים רבים שגבו את חייהם של לפחות 21 בני אדם. חזאים העריכו כי יש סיכוי גבוה שהסופה הטרופית תגיע לחופי ארה"ב כהוריקן עוד בסוף השבוע.

השלטונות בלואיזיאנה ומיסיסיפי הכריזו על מצב חירום במדינות ובלואיזיאנה אף הורו לחלק מהאזרחים להתפנות מאזורי החוף והאיים הקרובים לחוף לפני הגעתה הצפויה של הסופה לחוף ביום שבת בערב או מוקדם בראשון בבוקר. פינויים אף החלו במספר אסדות נפט במפרץ.

הממשלה המקומית במיסיסיפי הודיעה כי היא תפתח 11 מקלטים באזורים שרחוקים מהחוף ותפעיל שירות אוטובוסים מיוחד עבור אנשים שלא יכולים לנהוג.

מרכז ההוריקנים האמריקאי הזהיר כי הסופה הטרופית נייט עלולה להעלות את מפלס הים בכ-1.2 עד 2.1 מטרים מאזור מורגן סיטי שבלואיזיאנה ועד אזור הגבול של אלבאמה ופלורידה. הסופה כבר גרמה לשטפונות קטלניים שגבו את חייהם של מספר בני אדם באזורים שונים של מרכז אמריקה. המרכז אף הוסיף את אזור ניו אורלינס ואת אגם פונטצ'ארטריין לאזהרות האחרונות שלו.

עד כה נמדדו בסופה רוחות במהירות מקסימלית של כ-110 קמ"ש ביום שישי בערב אך נראה שהסופה תתחזק באזור מפרץ מקסיקו ותגיע לחופי ארה"ב ליד ניו אורלינס בדרגה של הוריקן, כך לפי מרכז ההוריקנים האמריקאי.

השלטונות במקסיקו ביטלו את הלימודים בחלקים גדולים במדינה בשישי אחר הצהריים מחשש שהסופה תגיע לחוף אך רוב החששות התבדו כפי אמר מושל קינטנה רו, קרלוס ג'ואקין, "אני מאמין שאלה חדשות טובות".

בניקרגואה, הסופה נייט הביאה איתה כמעט שבועיים רצופים של גשם שהשאירו את האדמה ספוגה והנהרות מלאים. השלטונות הכריזו מצב חירום בכל המדינה והזהירו מפני שיטפונות ומפולות.

סגן נשיא ניקרגואה, רוסאריו מרילו, אמרה כי לפחות 11 בני אדם נהרגו במדינה כתוצאה ישירה מהסופה נייט. מוקדם יותר חששו שישנם 15 הרוגים אך חלקם נמצאו חיים ורק היו מנותקי קשר. מעבר לכך עדיין לא מסרו פרטים על ההרוגים.

השלטונות בלואיזיאנה הורו על פינוי של חלק מאזור החוף במחוז סנט ברנרד מזרחית לניו אורלינס לפני הגעת הסופה. מוקדם יותר ביום בחמישי, הודיעו על פינוי וולנטרי בעיר גראנד אייסל שנמצאת על אי קטן מערבית לניו אורלינס. בכירים בניו אורלינס הודיעו על חיזוק מערכות הניקוז והשאיבה של העיר לאחר שבאלה נמצאו חולשות שונות במהלך שיטפונות הקיץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!