דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / הישג מדיני משמעותי: ארגון אונסק"ו לא ידון בהצעות נגד מדינת ישראל

הוועד המנהל של הארגון ייפגש השבוע בפריז ונראה כי לראשונה מזה שנים לא יעלו לדיון הצעות אנטי ישראליות | שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה כהן: "ימים יגידו אם מדובר בשינוי טקטי או בשינוי גישה"

השגריר כרמל שאמה כהן עם יו"ר הוועד המנהל של אונסק"ו ושגרירת קנדה (צילום: ארז ליצפילד)
השגריר כרמל שאמה כהן עם יו"ר הוועד המנהל של אונסק"ו ושגרירת קנדה (צילום: ארז ליצפילד)

לראשונה מזה שנים רבות, המדינות הערביות החברות בארגון אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, לא יעלו הצעות החלטה נגד ישראל, במפגש של הוועד המנהל של הארגון שיתקיים השבוע בפריז.

בשנים האחרונות ניסו קבוצת מדינות ערב יחד עם ירדן והפלסטינים להעלות להצבעה הצעות החלטה אנטי ישראליות ואנטי יהודיות שבשיאן שללו את הקשר של העם היהודי להר הבית והכותל, שללו את ריבונות ישראל על בירתה ירושלים ולאחרונה רשמו את מערת המכפלה בחברון כאתר מורשת עולמי במדינת פלסטין.

במקביל לכך שהמהלך למניעת הדיון בהחלטות התבשל והתקדם בשבוע האחרון מאחורי הקלעים, פעלה ישראל מול המדינות החברות, בפריז ובבירות הרלוונטיות להבטיח את המשך הגדלת מחנה המדינות התומכות בישראל. מחנה זה כלל רק את ארה"ב בכינוס של אוקטובר 2014 וטיפס מדי הצבעה עד לעשר מדינות תומכות בכינוס של הוועד המנהל בחודש מאי האחרון.

במקום ההצבעה על שתי הצעות בעניין ירושלים ופלסטין הכבושה שמוגשות על ידי מדינות ערב (זהות כמעט לגמרי להחלטות האחרונות שאושרו לפני חצי שנה) יוגשו על ידי יו"ר הוועד המנהל (שגריר גרמניה לשעבר מייקל וורבס) שתי הצעות לדחיית ההצבעה שככל הנראה יתקבלו בקונצנזוס פה אחד.

ישראל לא התחייבה לתת דבר בתמורה לשינוי בגישה של מדינות ערב, ועמדתה נותרה שאין מקום להחלטות פוליטיות באונסק"ו נגד ישראל או העם היהודי. המדיניות היא שעד שהרדיפה נגדה לא תיפסק, ישראל לא תנהל דו שיח עם הצד השני לגבי טענותיו הנוגעות למנדט של אונסק"ו.

בשבוע שעבר השתתף שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה כהן, באירוע של ירדן באונסק"ו. השגריר הירדני הציג את שאמה כהן לאחיינית של מלך ירדן שהערב נערך לכבודה, ורוב הנוכחים בו לא ידעו על המהלך שהולך ומתבשל מאחורי הקלעים.

כרמל שאמה הכהן אמר בתגובה: "עד שלא אשמע את דפיקת פטיש היו"ר מכריז על כך – לא אאמין שזה קורה. מבחינתי, אכתוב שני נאומי תגובה. זה נחמד שלא מחליטים נגדך אבל מבחינתנו גם החלטות הדחיה מיותרות". שאמה כהן הוסיף כי בשלב זה החליטה ישראל לראות בכך צעד משמעותי לקראת הפסקה ומחיקה מוחלטת של ההצעות. "משיכת ההצעות ודחייתן בחצי שנה לפחות – מעודדת, בטח באופן יחסי לרדיפה האובססיבית את מדינת ישראל והעם היהודי, אך לא מספקת".

"ימים יגידו אם מדובר בשינוי טקטי או בשינוי גישה ובהתקדמות משמעותית לעבר ניקוי השולחן והארגון מהסתה ופוליטיזציה נגדנו", הוסיף שאמה הכהן. "אחרי השנים האחרונות הלא נעימות אשמח להגיע למצב שישראל ושכנותיה פועלות באונסק"ו באופן חיובי ומשתפות פעולה בתחומי החינוך, התרבות והמדע כאילו אין סכסוכים פוליטיים, ולהשאיר את אלה לטיפול המנהיגים בחדרים ובאולמות הרלוונטיים. השלום לא יושג באונסק"ו אבל צעדים בוני אמון כן אפשריים, במקום הסתה מסוכנת סביב הנושא הכי רגיש, הר הבית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!