דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

משפט ופלילים / כתב אישום הוגש כנגד תוקפי המאבטחים בבית החולים איכילוב

החמישה מואשמים בין היתר בקשירת קשר לפשע ובכך שגרמו למאבטחים חבלות חמורות | הפרקליטות: "אלימות כלפי אנשי הצוות הרפואי הפכה מכת מדינה באופן המחייב מלחמה והוקעה"

צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד חמשת המעורבים בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב בחודש שעבר, בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, איומים ותקיפת שוטרים. נגד כל חמשת הנאשמים קיימות הרשעות קודמות, בעבירות שונות של רכוש, סמים, תקיפה ואלימות. הפרקליטות: "אלימות כלפי אנשי הצוות הרפואי הפכה מכת מדינה באופן המחייב מלחמה והוקעה".

המקרה ארע כאשר אחת הנאשמות, אליה קדוש (19), הגיעה לקבל טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בחודש שעבר. בזמן שהייתה במיון בית החולים, קדוש החלה לצעוק ולקלל את הצוות הרפואי שנכח במקום. אחד המאבטחים במקום התערב וניסה למנוע מקדוש להתקרב אל האחות הראשית במיון, אז החלה קדוש לאיים על הצוות הרפואי ועל המאבטחים. לאחר כשעתיים הגיעו למקום בן זוגה של קדוש, דודו אמויאל, וארבעה מחבריו, הנאשמים הנוספים בפרשה. החמישה איימו על המאבטח שעמד בכניסה לבית החולים, כאשר אמויאל צועק לעברו, כך לפי כתב האישום, "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". בהמשך, ארבעת הנאשמים, רוסלן מיסייב (28), מור ביטון (22), חנן אלפסי (49) ואברהם יוספוב (28), תקפו והכו יחד את ארבעת המאבטחים שהיו במקום. למאבטחים נגרמו חבלות מרובות וכתב האישום מפרט נזק רפואי רב הנגרם להם, כולל חתכים בפניו של אחד המאבטחים. בהמשך, כשהוזעקו למקום שוטרים וקדוש עוכבה בידי שוטרת, היא תקפה אותה באמצעות אגרופים בפניה, ירקה לעברה, ניסתה לנשוך אותה וקיללה אותה.

האשמה נוספת נגד ארבעת המעורבים היא חשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ולהתחמקות מהליכי שפיטה, המתבססת על העובדה כי הנאשמים נמלטו מבית החולים מיד לאחר הארוע, וכי שלושה מהנאשמים הסתתרו בדירת מסתור בבת-ים, ונמצאו רק בעקבות עבודת מודיעין כעבור שלושה ימים.

למרות מעורבותו של אמויאל הן באיומים והן בתקיפה הפיזית של המאבטחים, הוא היחיד מבין המעורבים בפרשה שלא הוגש נגדו כתב אישום. אמויאל נמלט מהארץ כשעתיים לאחר אירוע התקיפה.

ארבעת הנאשמים נותרו בהארכת מעצר עד היום, כאשר היום הגישה הפרקליטות בקשה נוספת לארכת מעצרם. קדוש שוחררה לחלופת מאסר. בידי הפרקליטות יש סרטוני וידאו ממצלמות האבטחה של בית החולים המתעדים את אירועי התקיפה.

בבקשת מעצר עד תום הליכים אותה הגישה הפרקליטת, נאמר על הנאשמים כי "התנהלותם האלימה, הבריונית ומשולחת הרסן משתקפת הן בסרטון מצלמות האבטחה והן בהודעות הצוות הרפואי, המלמדים על מידת האלימות והאכזריות אשר הופעלה כלפי כלל המאבטחים, תוך תקיפה ללא רחם של כל אחד מהמאבטחים אשר נכח במקום, לרבות בעת שאלו היו שרועים על הארץ, ללא כל יכולת להגן על עצמם, ואך בנס הסתיים הארוע כפי שהסתים".

נגד כל חמשת הנאשמים קיימות הרשעות קודמות, בעבירות שונות של רכוש, סמים, תקיפה ואלימות. נגד אלפסי לבד קיימות 22 הרשעות קודמות, ב-71 תיקים שנפתחו נגדו, הכוללים עבירות אלימות חמורה. אלפסי כבר ריצה מספר תקופות מאסר בכלא. גם נגד קדוש בת ה-19 קיימת זה מכבר הרשעה קודמת בגין תקיפה וחבלה.

כתב אישום נוסף בגין ניסיון תקיפת צוות רפואי בבית חולים הוגש במהלך סוף השבוע, על ידי התביעה המשטרתית. בתחילת החודש המשטרה עצרה חשוד בן 25 מתל אביב בחשד לאיומים וניסיון תקיפת צוות רפואי בבית חולים תל השומר. על פי החשד, החשוד איים על הצוות הרפואי וזרק לעברם חפצים משום שלטענתו הטיפול הרפואי שקיבל היה לקוי. החשוד נעצר ונלקח לחקירה במשטרה. מעצרו הוארך מעת לעת ובסוף השבוע יחידת התביעות במשטרה הגישה נגדו כתב אישום בגין איומים וניסיון תקיפה.

בשנה האחרונה התרחשו מקרים רבים של אלימות נגד צוותים רפואיים. הבולט בהם הוא מקרה הרצח של האחות טובה קררו, שהוצתה למוות על ידי אחד ממטופליה במרץ האחרון, בסניף קופת החולים בו עבדה בחולון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!