דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוכות

יוצאים בסוכות / נשיא המדינה: "שלא רק בסוכה לא נדבר לשון הרע אלא בכל ימות השנה"

"מותר להתווכח, אבל שהמחלוקות יתקיימו מתוך הבנה שמדובר במחלוקות לשם שמיים", אמר הנשיא כחלק מביקוריו בסוכות הרבנים הראשיים לישראל | כמו הנשיא, גם ישראלים רבים ניצלו את מזג האוויר הנאה ויצאו לטייל ולסייר בטבע ובערים

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום, יום שלישי, כ' תשרי, 10 אוקטובר, את הרבנים הראשיים לישראל בסוכותיהם (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום, יום שלישי, כ' תשרי, 10 אוקטובר, את הרבנים הראשיים לישראל בסוכותיהם (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ניצל את מזג האוויר היפה ויצא היום (שלישי) לבקר את הרבנים הראשיים לישראל בסוכותיהם. הנשיא פתח בביקור בסוכת הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, במודיעין וסיפר על סוכת משפחתו בילדותו. "בכל שכונתנו היו שכנים ממדינות שונות, שכנים מכל גלויות ישראל כולם גם יחד. ובסוכות היה שומע כל אחד את הסוכה של חברו, ממש הרמוניה של קולות".

"בסוכה מדברים טוב אחד על השני, קודם כל כי אם נדבר השכן ישמע, אבל חוץ מזה, לחנכנו וללמדנו. יש לעם ישראל את המיוחדות הזאת בחג, שהיא לא רק ארבעת המינים, אלא גם הסוכה שמחברת את כולם," אמר הרב לאו.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עם הרב דוד לאו ומשפחתו (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עם הרב דוד לאו ומשפחתו (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא הוסיף כי: "הלוואי שבסוכות נשמש דוגמא לכל עם ישראל, לכל ימות השנה. שלא רק בסוכה לא נדבר לשון הרע אלא בכל ימות השנה. מותר להתווכח ולומר דעות שונות, אבל שהמחלוקות יתקיימו מתוך הבנה שמדובר במחלוקות לשם שמיים."

הנשיא ציין כי אתמול אירח בבית הנשיא את אלפי אזרחי ישראל, בסוכה הפתוחה שעמדה בסימן יהדות התפוצות, ואמר: "אני יודע כמה חשובה לך היהדות והשיתוף בין כל יהודי העולם. אתמול ציינו את הרצון לבוא ולהראות את הקשר, החיבור בין התפוצות כולם, במיוחד בתקופה זו."

בביקור השתתפו גם נציגי משפחת סלומון, שאבי משפחתם, אלעד ז"ל, נרצח על ידי מחבל יחד עם הסב והדודה. הנשיא והרב חיבקו את הילדים וברכו אותם בחג שמח.

לאחר מכן התארח הנשיא בסוכתו של הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בירושלים. הרב ברך את הנשיא עם הגעתו לסוכתו ואמר כי המסורת של ביקור בסוכות הרבנים הראשיים נמשכת שנים רבות, "שהרי נשיא ישב עם סנהדרין, ומסורת זו שנשיא המדינה מגיע לסוכות הרבנים הראשיים זו מסורת חשובה שמכבדת את מדינת ישראל ואת הקהילות היהודיות שלנו," אמר הנשיא ועליו הוסיף הרב יוסף: "מסורת זו מוסיפה לכבוד התורה שלנו."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בסוכתו של הרב יצחק יוסף (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בסוכתו של הרב יצחק יוסף (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

מטיילים בטבע ובערים

לא רק הנשיא יצא מביתו הבוקר ונהנה ממזג האוויר הבהיר. הגשם שירד אתמול בכמויות מפתיעות ניקה את הכל ועשה חשק לצאת לטבע וכ-140 אלף מטיילים הגיעו לשמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה בשמורות הטבע הבניאס, עין גדי, תל דן, נחל שניר ועינות צוקים. בין הגנים הלאומיים בלטו בעיקר קיסריה, ירקון, בית גוברין ומצדה.

המטיילים הרבים נהנו ממגוון פעילויות לחג הסוכות וביניהן: פסטיבל העת העתיקה עם הופעות והפעלות לכל המשפחה בגן לאומי קיסריה, פעילות של פקחים צעירים בגן לאומי יחיעם, מקהלות זמר בגן לאומי בית גוברין ותצוגת כלי מלחמה קדומים והדרכה בנושא בגן לאומי אפולוניה.

בין המטיילים הרבים הגיע היום גם מפכ"ל המשטרה רב נציב רוני אלשייך יחד עם קצינים בכירים במשטרה לביקור בגן לאומי תל מגידו. זאת במסגרת סיור עבודה שערכו בצפון. במסגרת ביקורם התארחו גם בסוכה היפה שהוצבה בגן הלאומי לרווחת המבקרים, בדומה לעשרות סוכות שהציבה רשות הטבע והגנים באתרים ברחבי הארץ.

ביקור מפכל המשטרה בגן לאומי תל מגידו (צילום: משה בן שחר)
ביקור מפכל המשטרה בגן לאומי תל מגידו (צילום: משה בן שחר)
עין מבוע בנחל פרת (צילום: חגי דביר, רשות הטבע והגנים)
עין מבוע בנחל פרת (צילום: חגי דביר, רשות הטבע והגנים)

בתוך כך מטיילים רבים בחרו להעביר את הלילה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, "מטיילים רבים בחרו במהלך החג ללון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ולקראת החג השני וסוף השבוע הקרוב יש ביקוש רב בהרשמה לחניוני הלילה. אנו ממליצים להזמין מקומות מבעוד מועד ושמחים שרבים מהמטיילים בוחרים ללון בחניוני הלילה עם מיליון כוכבים בשמיים וחוויה מרתקת ומהנה לכל המשפחה".

בימים הקרובים תקיים רשות הטבע והגנים את תחרויות הפיסול בחול בגן לאומי חוף פלמחים ובגן לאומי נחל אלכסנדר חוף בית ינאי. כמו כן תתקיים פעילות ארכיאולוגים צעירים בשמורת טבע תל דן ופעילות גיבורי על שומרים על הטבע בשמורת טבע גמלא.

עשרות אורחים מהארץ ומהעולם נציגי תעשיית הקולנוע הבינלאומית, שכנראה מעדיפים חופשה באווירה אורבנית יותר, ביקרו בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-33 בחיפה. לצד פסטיבל הסרטים מתקיימים בעיר עשרות אירועים נוספים בהם לילה לבן של ריקודי שורות בחוף הים, פסטיבל "נווה יוסף" הפסטיבל הגדול בארץ לתיאטרון קהילתי ובו למעלה מ-40 מופעים והצגות בערבית, אמהרית, רוסית ועברית, הפעלות לילדים, תיאטרון בובות וסדנאות לקהל הרחב בנושא רב תרבותיות.

בשכונת בת גלים מתקיים פסטיבל "בית גלים" במסגרתו פתחו אמנים תושבי השכונה את בתיהם וברחובות מתקיימות הופעות רחוב, סיורי אופניים, סדנאות לילדים, ערבי סופרים ומשוררים.

בטרקלין האודיטוריום מוצגת תערוכת הקריקטורות הבינ"ל בה מוצגות 140 קריקטורות מ – 68 מדינות ברחבי העולם. בשוק הטורקי שבעיר התחתית מתקיים יריד וינטג' ועתיקות בין השעות 10:00 בבוקר ועד השעה 22:00 ובערב בשעה 21:00 הופעות חיות. קמפוס הנמל הסמוך הפך למתחם וירטואלי בו הוצגו כ- 60 סרטי מציאות מדומה(VR) . העמותה לתיירות חיפה מציעה סיורים חווייתיים הכוללים בין היתר סיור טעימות בשוק תלפיות, סיור על חושי וסיור בעקבות הטמפלרים.

על מנת להקל על אלפי המבקרים החנייה במקומות המוסדרים (כחול לבן) חופשית ללא תשלום עד ליום ה' 12.10.2017. רשות החניה ממשיכה לבצע אכיפה כנגד כלי רכב החונים בניגוד לחוק בעבירות כגון אדום לבן, במקומות השמורים לתחבורה ציבורית, מקומות השמורים לנכים, חניית לילה בחופים הדרומיים, הפרעה להולכי רגל או סיכון התנועה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!