דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / כשנערה אמריקאית במשקפיים הדהימה את עולם ההתעמלות

וגם: החגיגות בפנמה אחרי שנבחרת הכדורגל העפילה לראשונה למונדיאל | ניק קיריוס שוב מסתבך עם שופטי הטניס | תום מעיין קוצר את הפירות בבני הרצליה | ומייקל ג'ורדן תורם לקהילה ופותח מרפאות בשרלוט

מורגן הורד מתחרה במכשיר הקורה (צילום:  AP Photo/Ringo H.W. Chiu)
מורגן הורד מתחרה במכשיר הקורה (צילום: AP Photo/Ringo H.W. Chiu)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת ושוברת מוסכמות: מורגן הרד

יאיר צוקר

כשאומרים:  "אלופת עולם" , ספק אם תעלה בדמיוננו נערה בגובה 1.37 מטר עם משקפיים וגשר בשיניים. אבל זה רק בגלל שאף אחד לא ראה קודם לכן את מורגן הרד.

המתעמלת האמריקאית בת ה-16 גנבה השבוע את ההצגה באליפות העולם בהתעמלות מכשירים שנערכה במונטריאול כשהוכתרה לאלופת העולם בקרב רב, התחרות בקשה ביותר. הרד נכנסה אל הגמר בידיעה שהיא האמריקאית היחידה המייצגת את ארה"ב בגמר היוקרתי, בגלל שרייגן סמית' נפצעה בקרסולה ונאלצה לפרוש ובהיעדרה של האלופה האולימפית סימון ביילס.

בגמר, הרד הרשימה בכל תרגיל שעשתה וסיימה עם 55.232 נקודות, כשהיא מקדימה בטיפה את אליזבת בלאק הקנדית ואת הלנה הרמינה מרוסיה. מי שהעניקה להרד את מדליית הזהב הייתה לא אחרת מאשר נדיה קומנצ'י הגדולה.

הפריצה של הרד הייתה באוגוסט באליפות ארה"ב שם סיימה במקום השישי המכובד שהקנה לה את כרטיס הכניסה אל הנבחרת הלאומית. אבל אף אחד לא הכין את העולם לנערה הממושקפת עם הגשר בשיניים שעתידה להדהים את עולם ההתעמלות ולבטח להשפיע על ילדים וילדות עם משקפיים לעסוק בספורט ולהגשים חלומות.

מפסידים בצרורות: בולטון וונדרס

צור רוזנצוויג

נראה שהודעתו של הבעלים קן אנדרסון על רצונו למכור את הקבוצה במכיר מינימום של 25 מיליון לירות שטרלינג לכל המעוניין וזאת לאחר שנה וחצי בלבד, משפיעה יותר ממה שציפה, וביחד עם השאלה על מה קודם למה, צריך רגע לכתוב את העובדות על המועדון שלפני פחות מעשור היה בפריימר ליג.

בולטון וונדרס נמצאת במקום האחרון בליגה לאחר 11 משחקים וללא אף ניצחון אחד לרפואה.
פיל פרקינסון ושחקניו חשים טוב על בשרם את הבדלי הרמות בין הליגות, ונראה שעדיין לא התאקלמו בליגה השנייה, לאחר העפלתם מהליגה השלישית בקיץ האחרון.
על אף שבע עשרה אלף האוהדים בממוצע המלווים אותם במשחקי הבית היא עם שמונה הפסדים רצופים, וארבעה שערים בלבד לטובתם שהאחרון שנכבש היה אי שם במחזור השלישי, ואלה שמות הכובשים הראווים לכבוד: פיליפ מוראיס הפורטוגזי, אדריאן לה פונדר וגארי מדין שכבש צמד.
מקווה לטובת המועדון שמישהו שם יחליף דיסקט או דיסק או קי בשביל למנוע את ירידת הליגה המהירה מהצפוי.

מנצחים ועושים לעצמם חג: נבחרת פנמה בכדורגל

ליאור ברטל

במחזור הסיום של בית צפון מרכז אמריקה במוקדמות המונדיאל, ניצחה נבחרת פנמה 1:2 במשחק בית סופר דרמטי את נבחרת קוסטה ריקה עם שער ניצחון בדקה ה88. בזכות הניצחון שכלל גם אישור שער שוויון מטעות של צוות השיפוט שלא ראה שהכדור לא עבר את קו השער, עולה נבחרת פנמה לראשונה בתולדותיה למונדיאל.

זאת הייתה הפתעה לא צפויה כאשר הנבחרת מקדימה בנקודה את נבחרת ארה"ב החזקה יחסית שתישאר הפעם בבית. החגיגות במדינה הקטנה נמשכו כל הלילה ונשיא המדינה חואן קרלוס וארלה הכריז על יום חג לאומי שכולל יום חופש לעובדים ולבתי הספר.

מנצח וקוצר את הפירות: תום מעיין

צור רוזנצוויג

תום מעיין, שחקן בני הרצליה שגילו הצעיר 23 לא משקף את סיפור חייו והצמתים שעבר בחייו – מלהיות כוכב מחלקת הנוער של גליל עליון, יציאה למכללות בארצות הברית שם שיחק בסיטון הול (וחזר ארצה בעקבות בקשת צה"ל), ביקור קצר בגראן קנריה הספרדית, פציעה קשה שליוותה אותו, תצוגה מרשימה במדי נבחרת העתודה לפני שלוש שנים וחתימה על חוזה מהפנט לחמש שנים בהפועל ירושלים,שהסתיים מוקדם מהצפוי.

בסופו של דבר מעיין מצא בית חם בקבוצת בני הרצליה, שם הוא משחק מאז קיץ 2015, ולמרות שקרע את הרצועה הצולבת ממש בתחילת הדרך זכה לאמון מצד המאמן מיקי גורקה וההנהלה שהשבוע כל הצדדים גם קצרו את הפירות, במחזור הראשון של העונה הנוכחית והשלישית במספר כאשר במשחקה הביתי ניצחה הרצליה את נס ציונה בתוצאה 72:58 והשחקן קלע 12 נקודות (שיא קריירה) והוריד 8 ריבאונדים. יש למה לצפות.

12 נקודות, 8 ריבאונדים, 17 נקודות מדד והרבה לב ונשמה – תנו לייק גדול לקפטן שלנו תום מעיין, שנבחר לחמישיית המחזור! יופי תום! ????????????

Posted by ‎Bnei Herzliya Basketball בני הרצליה כדורסל‎ on Tuesday, October 10, 2017

מפסיד ושערורייתי: ניק קיריוס

יאיר צוקר

השם ניק קריוס הפך שם נרדף לשערוריות על מגרשי הטניס והשבוע שוב קיבלנו הוכחה לכך. בסיבוב הראשון של טורניר שנגחאי הטניסאי האוסטרלי שוב התבטא בצורה לא הולמת כלפי השופט כאשר במשחק מול סטיב ג'ונסון, לאחר איבוד נקודה ואף סינן לעברו: "שיפוט איום ונורא שלך, אתה בדיחה" ובנוסף חבט בכעס שני כדורים ליציע.
האוסטרלי לא הצליח להרגע ולאחר שג'ונסון הגיש אייס כדי לנצח 5:7 בשובר השוויון החליט במפתיע לפרוש. כשירד מהמגרש, שאל אותו השופט האם ירצה לקבל סיוע רפואי אך קיריוס סירב. לאחר המשחק, ניסה קריוס להסביר את פשר ההחלטה לפרוש וכתב בעמוד הפייסבוק כי פרש בשל וירוס בבטן.

כל זה קורה יומיים לאחר שהפסיד לרפאל נדאל בגמר אליפות סין הפתוחה, וגם שם הצליח לריב עם השופט.
אחרי המשחק אמר רפאל נדאל על קיריוס: "הוא אחד הטניסאים הכי מוכשרים שיש בסבב. לא מפריע לי שהוא מוחה נגד השופט, אבל אם לומר את האמת, לפעמים הוא קצת קיצוני מדי".

מנצח גם מעבר לספורט: מייקל ג'ורדן

ליאור ברטל

בתקופה האחרונה אנו רואים את המעורבות הגדלה של ספורטאי הווה ועבר בגיוס כספים ובתרומה לפרויקטים חברתיים או לשיקום לאחר אסונות טבע. התפתחות המודעות החברתית של העוסקים בספורט היא פיתוח של עמדה חברתית רחבה יותר שמבינה את מקומם כמעצבי דעת הקהל ובעלי השפעה חברתית שיכולים לתרום מכספם ומעמדתם בתקשורת למען טובת הכלל. לדוגמה: טים דאנקן שגייס כספים לנפגעי הוריקן באיי הבתולה או שחקני הכדורגל שתורמים אחוז משכרם לטובת פיתוח תוכניות כדורגל חברתיות ברחבי העולם.  הפעם זהו תורו של מייקל ג'רדון אגדת הכדורסל והבעלים של שרלוט הורנטס שהחליט לתרום 7 מיליון דולר לחברת Novant Health כדי להקים שתי מרפאות של החברה בשכונות העניות של שרלוט עד שנת 2020. כמובן שהמרפאות החדשות יישאו את שמו של התורם המכובד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!