דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בעולם הכדורגל נרתמים למאבק בגזענות מחוץ ובתוך המגרש

ע"פ ארגון Fare ב-3 השנים האחרונות תועדו 825 מקרים של גזענות, הומופוביה ולאומניות קיצונית במגרשי הכדורגל באירופה | שחקן הכדורגל יאיא טורה: "אני נפגעתי מגזענות, ולכן אני מנסה לעזור לאלו שלא יכולים להשמיע את קולם"

דינמו דרזדן. אחת הקבוצות שנאבקת בגזענות במגרשי הכדורגל (ארכיון. צילום: X-Weinzarmh / ויקימדיה קומונס)
דינמו דרזדן. אחת הקבוצות שנאבקת בגזענות במגרשי הכדורגל (ארכיון. צילום: X-Weinzarmh / ויקימדיה קומונס)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת הכדורגל של העיר דורטמונד פרסמה לפני כשבועיים סרטון תחת הכותרת "כדורגל ונאצים, פשוט לא הולכים ביחד". זאת על רקע תוצאות הבחירות בגרמניה, בהם זכתה מפלגת הימין הלאומנית AFD ל-12.6% מהקולות והפכה למפלגה הלאומנית הראשונה בפרלמנט מאז מלחמת העולם השנייה.

השבוע הצטרפה למאבק בגזענות גם קבוצת הכדורגל דינמו דרזדן המשחקת בליגה הגרמנית השניה. הקבוצה המזרח-גרמנית פתחה את העונה בצורה בינונית וממוקמת רק במקום ה-10, עם 12 נק' לאחר תשעה משחקים. במחזור הקרוב תארח הקבוצה את אלמוג כהן וקבוצתו אינגולשטאדט 04. למשחק הזה תעלה הקבוצה בחולצות צהובות שחורות, עליהן יתנוסס הכיתוב "Love Dynamo, Hate racism". "אוהבים את דינמו, שונאים גזענות".

זוהי השנה השביעית בה הקבוצה, בשיתוף עם ארגון "1953international" המקומי, משחררת הצהרה כנגד הגזענות הגואה ברחבי המדינה. בשלוש השנים האחרונות חברו מועדון הכדורגל והארגון לחברת הבירה המקומית "Feldschlösschen" ויחדיו הם מוציאים מהדורה מוגבלת של 200 חולצות שימכרו בחנויות המועדון, עליהן יתנוססו מסרים המתנגדים לגזענות ומעודדים ערכים של קבלה וכבוד.

אוהדי דינמו:

"כבוד הדדי והגינות הם ערכים חשובים בכל עת. במגרש הכדורגל, במועדון האוהדים ובחיי היום יום" אמר יו"ר חברת הבירה מייק גארטנר. "אנו מברכים את קבוצת דינמו דרזדן שתלבש את החולצה שמייצגת הערכים החשובים האלו. אנו שמחים לתמוך במעשה הזה דרך נתינת החולצות לקבוצה".

הפעילות המבורכת של הקבוצה הגרמנית היא רק חלק קטן מפעילותו של ארגון Fare שהוקם ע"י התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א והתאחדות הכדורגל האירופאית אופ"א על-מנת להילחם בגזענות ואי השוויון בכדורגל. ע"פ הארגון, לאורך שלושת העונות האחרונות תועדו במגרשי הכדורגל באירופה 825 מקרים של גזענות, הומופוביה ולאומניות קיצונית. הארגון מקיים לאורך השנה פרויקטים שונים ברחבי אירופה ופעילות השיא שלו תחת הכותרת "Football People" מתקיימת ב-43 מדינות בין ה-5 ל-19 באוקטובר.

כחלק מהשבועיים הללו, הצטרף גם שחקן הכדורגל יאיא טורה לתמיכה הפומבית בארגונים המתנגדים לגזענות. בסרטון שפורסם ברחבי הרשת מסביר שחקן נבחרת חוף השנהב ומנצ'סטר סיטי "אני נפגעתי מגזענות, ולכן אני מנסה להיות מעורב ולעזור לאלו שלא יכולים להשמיע את קולם".

שחקני קבוצת אינטר האיטלקית תומכים בפרוייקט:

"מה שאנחנו מנסים לעשות זה לעצור את האנשים האידיוטים שעושים את זה" המשיך טורה להסביר את מטרות הקמפיין. "אנחנו צריכים להיות ממוקדים ולדאוג למשחק הוגן בכל מקום". תמיכתו של טורה, כוכב כדורגל בינלאומי, מעניקה חשיפה גדולה יותר לפרויקט שמטרתו המרכזית היא לשנות את התרבות הגזענית והאלימה של קבוצות האוהדים. השנה הארגון יבצע אלפיים אירועים שמתייחסים לנושא הבוער והכואב, כאשר שחקני כדורגל כמו ראנוקיה, בופון, טורה וקסיאס נרתמים לקידום הנושא ברחבי הרשת. בארגון Fare מקווים שעקבות פעילותו הגדלה, יצטרפו בשנים הבאות עוד קבוצות וכוכבי כדורגל למאבק בגזענות ובאלימות במגרשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!