דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

השידור הציבורי / ספין או ניסיון נוסף? נתניהו מקדם יוזמה לביטול תאגיד השידור הציבורי

לפי דיווח ב-Ynet, אמר נתניהו בישיבת ראשי המפלגות כי הוא יוזם מהלך לבטל את התאגיד ולהשאיר את רשת ב' בלבד | בישיבת ראשי המפלגות הסכימו כל המשתתפים מלבד השכר כחלון להצעה שהגיש באופן רשמי שר הפנים אריה דרעי | נתניהו הוציא הבהרה: הנושא ייבחן במסגרת דיוני התקציב

תאגיד השידור הציבורי כאן. (צילום: יוסי אלוני).
תאגיד השידור הציבורי כאן. (צילום: יוסי אלוני).

תאגיד השידור הציבורי 'כאן' משדר כבר מספר חודשים, אך יתכן שעתידו כלל אינו מובטח: על פי דיווחים באתר ynet אמר היום (ראשון) נתניהו בישיבת שרי הממשלה כי הוא יוזם מהלך לסגירת תאגיד השידור הציבורי והשארת רשת ב' בלבד, וזאת כדי "לחסוך חצי מיליארד שקלים" לדבריו. על פי הדיווח שר הפנים אריה דרעי הוא שהעלה את ההצעה באופן רשמי, כשהנימוק להחלטה לכאורה הוא הרייטינג הנמוך של הערוץ.

מלשכת ראש הממשלה נמסרה הבהרה: "בישיבת ראשי הקואליציה היום העלה השר דרעי הצעה לבחון את סגירת תאגיד השידור כדי למצוא מקורות תקציביים לפרויקטים ממשלתיים. מדובר בחיסכון שנתי של כ-חצי מיליארד שקלים. רה"מ נתניהו אמר כי יבחן את הנושא יחד עם שר האוצר כחלון, במסגרת דיוני תקציב 2019."

על פי דיווחים כל ראשי המפלגות בקואליציה הסכימו למהלך מלבד השר כחלון, אתו הגיע בעבר נתניהו להסכם על פיצול התאגיד לשני חלקים, תאגיד החדשות ותאגיד שידור ציבורי. יישומו של הסכם זה עוכב על ידי בג"צ, שקבע ביום עלייתו של התאגיד לאוויר כי עד שתתקבל החלטה בנוגע לעתירות שהוגשו נגד הפיצול, לא יתחיל פיצול בפועל של התאגיד.

שר התקשורת איוב קרא התייחס ליוזמה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "שמחתי לקבל את ברכתו של ראש הממשלה לסגירת התאגיד הציבורי", אך לאחר מכן מחק את הציוץ ושינה אותו בנוסח מתון יותר: "היו פניות אלי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי, פניתי לרוה"מ ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם".

תאגיד השידור הציבורי עלה לאוויר בחודש מאי האחרון, וזאת לאחר מאבק ארוך שעשה נתניהו כנגדו. בסוף סוכם כאמור בינו לבין כחלון כי התאגיד יפוצל לשתי חברות שידור, החלטה שלמעשה מרוקנת את התאגיד הקיים מרוב תוכנו ותקציביו. החוק עבר הליך מזורז אך נבלם על ידי בג"ץ, וזאת לאחר מספר עתירות שהוגשו נגדו. בסיבוב הקודם התייחס נתניהו לדאגה לעובדי רשות השידור, אך כעת לאחר שרשות השידור כבר נסגרה והתאגיד עלה לאוויר, טיעון זה אינו תקף, מה שאולי מסביר את התייחסותו לעניין התקציב והרייטינג של הערוץ.

בהודעה שהוציא הגיב ארגון העיתונאים בחריפות למהלך: "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"צ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו".

כצפוי, עוררה ההודעה תגובות רבות בקרב ח"כ ואנשי ציבור.

ח"כ מיכל בירן אמרה ״אין מילים לתאר את חוסר הבושה והאבסורד בסיפור הזה. בכל פעם שנדמה שתמו כל התירוצים, מגיע נתניהו עם טיעונים מצוצים מהאצבע שאף אדם בר דעת לא יכול לקבל.״

ח"כ יואל חסון: "אזרחי ישראל משוועים לסדר עדיפויות שיציב אותם במרכז כאזרחים וכבני אדם. הפער בין העיסוק של הממשלה בזוטות ובין הצרכים הקיומיים מתחדד היום יותר מתמיד, כש-138 משפחות עובדי נגב קרמיקה מתחילים את השנה עם חרדת פיטורים מעליהם"

גם ח"כ אורן חזן התייחס לדיווחים:  "הרייטינג בשידור ציבורי ממילא לא אמור להיות גבוה כך שזו לא סיבה לסגירה. ואחרי שנעשה עוול לעובדי הרשות – לא צריך סיבוב ב'! מקווה שמדובר בספין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!