דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / צעירים ומבטיחים: 5 כדורסלנים ישראלים שכדאי מאוד לשים אליהם לב

אחרי שהבנו בקיץ שיש עתיד מבטיח לכדורסל הישראלי, אנחנו נרצה לראות את השחקנים הצעירים מככבים גם בליגת העל. כל מה שצריך זה סבלנות והרבה אמונה. קבלו את חמשת הכישרונות שסומנו כהבטחות הגדולות לעונת 2018-2017

נתנאל ארצי (מימין) ויובל זוסמן (משמאל) במדי נבחרת העתודה  (צילום: איגוד הכדורסל).
נתנאל ארצי (מימין) ויובל זוסמן (משמאל) במדי נבחרת העתודה (צילום: איגוד הכדורסל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עם פתיחת העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל גברים, החלטנו להביא בפניכם רשימה של חמישה שחקנים צעירים שאולי השנה יעשו את הפריצה שלהם ויהפכו לשחקני ליגה לגיטימיים. כמעט כל השחקנים האלו עומדים בפני הזדמנות נהדרת להתקדם בקבוצות שלהם ולהפוך לחלק מהדור הצעיר שפורץ קדימה וכולל כבר היום את עידן זלמנסון, רפי מנקו, תמיר בלאט, תומר גינת ואיגור קולושוב הכישרוני ממכללת אריזונה. עודד קטש, לתשומת ליבך.

יובל זוסמן (בן 19, 2,00) מכבי ת"א

ככל הנראה הכישרון הגדול ביותר בכדורסל הישראלי מאז עומרי כספי. שחקן מכבי ת"א נראה כמו הדבר האמתי. רק בן 19 וכבר בנוי נהדר פיזית, שחקן חזק שיודע לחדור בצורה נהדרת פנימה, קלעי אבסולוטי וצלף אדיר מהשלוש.

כזכור, זוסמן פרץ קדימה באליפות אירופה עד גיל 20, עם אליפות קבוצתית ואישית נהדרת והיה הקלע המוביל עם 16.3 נק' בממוצע, 5.7 רב' למשחק, 54% מהשתיים ו42% מהשלוש. בגמר מול יוון היה בלתי ניתן לעצירה ונתן הצגה שלא הספיקה עם 23 נק'. השנה מצפה לו אתגר גדול במכבי ת"א, ובינתיים הוא מראה המון אומץ והצליח עד כה לקבל קרדיט מכובד יחסית מנבן ספאחיה במשחקי ההכנה. התפקיד שאותו יצטרך למלא העונה ולפי זה יקבל את הדקות שלו במכבי יהיו בנויים על הגנה חזקה, המון אנרגיות והרבה חוצפה, בתוספת באחוזים טובים מהשלוש.

נתנאל ארצי (בן 20, 1.97 מ'), מכבי חיפה

נתנאל ארצי נצץ באליפות אירופה עד גיל 20. השחקן הכישרוני היה חלק מהטריו הקטלני שלקח על עצמו והוביל את הנבחרת הישראלית המפתיעה למקום השני באירופה. במהלך האליפות התחרה ארצי מול השחקנים הטובים באירופה לגילו והראה את הפוטנציאל האדיר שלו עם 12.9 נק' ו6.3 רב'. כל זה ב55% אחוז מהשתיים ו43% מהשלוש בנוסף להגנה מצויינת. אם השנה שוב לא יקבל הזדמנות במכבי חיפה זו תהיה טעות חמורה לדורות כי שחקן כזה חייב לקבל דקות ואולי אפילו להפוך לשחקן חמישייה.

ארצי התפרסם לראשונה בסוף יולי 2011 כאשר זכה בתחרות "האלוף הבא" של תלמה בהנחיית עמרי כספי. אחרי שסיים את שלושת שנותיו כשחקן בקבוצת האיגוד, בחר להצטרף למכבי חיפה בחוזה ארוך טווח בתקווה להפוך לשחקן משמעותי ולהיות הפנים הצעירות של הקבוצה. בינתיים ארצי מתקשה לקבל דקות משחק משמעותיות ואולי השנה, בגיל 20, יקבל סוף סוף את הבמה המרכזית.

יפתח זיו (בן 22, 1.91 מ'), עירוני  נהריה 

לפני שנה וחצי זיו עבר במהלך העונה ממכבי חיפה לבני הרצליה בעקבות פציעתו של תום מעיין ופרץ בהפתעה לתודעה עם 5.5 נקודות ו-2.8 אסיסטים ב-18.2 דקות למשחק. בעונה שעברה הגיע זיו לאשדוד של מאיר טפירו. טפירו לקח את הרכז הצעיר תחת חסותו ונתן לו את הבמה והביטחון לו היה זקוק. זיו קיבל 24 דק' ותרם 3.9 רב' ו3.5 אסיסטים. השנה בנהריה יקבל זיו הזדמנות אדירה להיות רכז מוביל שעולה עוד מדרגה. ניהול המשחק של יפתח זיו השתפר בצורה משמעותית בתחילת העונה, אבל נפל מהרגליים בירידה קיצונית ביכולת. בכדי להגיע למקום שהוא ראוי לו הוא יהיה חייב לשמור על יציבות ולשפר את האחוזים הלא טובים שלו מהשלוש שעומדים על 27% .

נאור שרון (22,  1.93 מ') נס ציונה

נאור שרון הוא כישרון אדיר, חודר מצויין, שחקן חזק. פרץ לתודעה במדי מכבי יבנה בליגה הלאומית עם 16.4 נק' ו-6.6 אס' בגיל 19 בלבד. בשנה שעברה קיבל הזדמנות נהדרת במרכז הבמה אצל עודד קטש באילת, כשקיבל 16 דק' בממוצע למשחק, אבל החזיר עם 5 נק' בלבד. לשרון יש הרבה כישרון ויכולת אדירה להגיע לטבעת, אבל הוא יצטרך לשפר את האחוזים הרעים מכל הטווחים ויכולת ריכוז המשחק שעוד צריכה להשתדרג כדי להפוך לשחקן מוביל בליגה הבכירה. גם העונה שרון אמור להיות החילוף הראשון של הישראלים בנס ציונה והזדמנות נהדרת להפוך לשחקן שפורץ קדימה בכדורסל הישראלי.

נמרוד לוי ( בן 22, 2.08 מ'), מכבי אשדוד

נמרוד לוי נחשב לאחד השחקנים הישראליים האיכותיים יותר ששיחקו לפני שנתיים בליגה הלאומית.  לוי גדל באקדמיה לכדורסל של האיגוד והיה חבר בנבחרת הגבוהים של האיגוד. בסוף גיל הנוער הצטרף לקבוצת הפועל כפר סבא בליגה הלאומית ולאחר מיעוט דקות בשנתו הראשונה בבוגרים התחיל לוי לעבור בין קבוצות הלאומית עד שהגיע שנה שעברה לקבוצת גליל עליון, שם בלט עם ממוצע של 13.9 נק' 8.1 ריבואונדים ו-2.1 אסיסטים. לוי שחקן מאוד נייד מתחת לסל ובעל אינטלגנצית משחק גבוהה. בשנה שעברה התחיל את העונה בראל"צ וקיבל קרדיט מוגבל של 12 דק' בלבד, באמצע העונה חזר למלכודת הדבש במכבי ת"א ובעיקר התייבש על הספסל. כעת יצטרך לנסות לפרוץ קדימה באשדוד, כאשר השנה הוא מגיע כאנדרדוג מוחלט בקצה הספסל של אשדוד.

אנו מאחלים בהצלחה לכל השחקנים הצעירים, בתקווה שבאמת יעשו השנה התקדמות יפה ומשמעותית בקבוצות שלהם, אבל חשוב לזכור שזה גם תפקיד המאמנים לתת להם את המושכות, כי בסופו של דבר הכדורסל הישראלי צמא לדור ישראלי חדש שיוביל את הליגה והנבחרת להישגים טובים בשנים הבאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!