דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועובדה

חברה ועבודה / ביה"ד לעבודה ביטל את מכתבי הפיטורים ל-140 עובדי נגב קרמיקה בירוחם

עוד הורה ביה"ד לצדדים להכנס למו"מ בן שבועיים על התייעלות המפעל והדגיש כי במידה ויגיע למסקנה כי יש לפתוח את המפעל - לא יהסס לעשות כן | יו"ר ועד העובדים יעקב צרפתי: "עבדו עלינו בעיניים" | הנהלת המפעל: אין טעם להכנס למו"מ - דין המפעל נחרץ

עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לבקשת ההסתדרות, ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע ביטל היום (ראשון) את מכתבי השימוע והפיטורים שנשלחו ל-140 עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם והורה על הצדדים להכנס למו"מ אינטנסיבי בן שבועיים על צעדי ההתייעלות במפעל, זאת כשבמקביל המפעל נותר מושבת. כבוד נשיא ביה"ד השופט שמואל טננבוים הבהיר, כי אם לאחר שמיעת הראיות יגיע ביה"ד למסקנה כי יש לפתוח את המפעל, הוא לא יהסס ויורה על כך לאחר הדיון הבא. במהלך הדיון הבהירה הנהלת נגב קרמיקה מספר פעמים כי בכוונתה לסגור את המפעל בירוחם וכי אינה רואה טעם להכנס למו"מ על עתידו שכן לדבריה 'דינו נחרץ'.

"עבדו עלינו בעיניים" זעק יו"ר ועד העובדים במפעל יעקב צרפתי. "הם קנו את החברה בידיעה שיסגרו אותנו ועשו את זה בלילה. התחננו לדעת מי קונה, השופטת חייבה אותו לשבת איתנו. הם התחייבו לקנות ולפתח את המפעל, אבל הם הביאו אותו למצב קריטי שבאמת לא יהיה מנוס מלסגור אותו". לדבריו המפעל היה סגור לשבועיים, על חשבון העובדים, למטרות שיפוצים בהם השקיעה החברה מאות אלפי שקלים. "למה השקיעו אם סוגרים? אם אתם לא רוצים את נגב ירוחם – תחזירו לנו גם את החנויות ברשל"צ ויהיה מי שיקח את זה".

דיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)
דיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)

"מצבו של המפעל היה ידוע לרוכשים מראש. הם התחייבו בפני בית הדין והעובדים לרכוש את החברה עם המפעל כעסק חי" אמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל. מויאל הדגיש גי מדובר בחברה ציבורית. לדבריו לאורך החודשים האחרונים פעל לגייס לקוחות למפעל בקרב קבלני הבנייה הגדולים ופעל לחיזוק המפעל מול שר הכלכלה ומול התאחדות בוני הארץ. עוד הדגיש מויאל כי ההסתדרות ו-וועד העובדים נכונים למהלכי התייעלות ואף ציין כי רק בחודשים האחרונים נערכה התייעלות במסגרתה הסתיימה העסקתם של כ-70 עובדים במרכז הלוגיסטי של החברה בראשון לציון.

"לפני ארבעה חודשים עמדנו במצב שבו החברה כמעט ולא הצליחה לשלם משכורות" אמרה עו"ד לימור ארגוב, המייצגת את הנהלת המפעל. "אנחנו נמצאים במצב שבו הנהלה חדשה, אחרי שלוש הנהלות שכשלו בדיוק במקום הזה, לקחה על עצמה אחריות לנסות ולהבריא חברה שהייתה במצב הקשה ביותר שלה לפני ארבעה חודשים. לא מדובר בטקטיקה, ואנחנו לא משתמשים בעובדים ככלי. המפעל הזה מפסיד 150 אלף ש"ח ביום". לטענתה גם הצעת ההתייעלות שהציגה ההנהלה טרם החג היתה הפסדית מבחינת החברה, וכעת כבר אינה על השולחן. עוד הוסיפה כי הנהלת המפעל מונעת את כניסת העובדים אליו מחשש שיחבלו במכונות. לדברים אלו הגיב צרפתי והטיח בה: "עורכת דין שבחייה לא היתה בירוחם קוראת לי עבריין".

מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי, יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ואמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)
מימין לשמאל: יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי, יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ואמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)

"היינו מוכנים לשבת ולנהל מו"מ על הבראת המפעל" אמר יו"ר מרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי. "העובדים הללו במשך שנתיים, חודש אחרי חודש, היו בהתייעלות והיו מוכנים ללכת לטובת המפעל כדי להבריא אותו. אנחנו מוכנים לשבת – אי אפשר להציג אותנו כמי שבאים ועושקים את המפעל. להיפך אנחנו נאבקים על המפעל. ואם הם לא רוצים יש עוד קבוצת רוכשים שמעוניינת לקנות את המפעל מבלי לפטר עובדים. זו מכה קשה גם לירוחם וגם לדימונה שיש בהן בעיית אבטלה קשה". לנקרי הוסיף כי שוחח עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובשיחה הוחלט כי במידת הצורך ינקטו בעיצומים גם עובדי החברה במרכז הלוגיסטי בראשון לציון.

את ההסתדרות ייצגו עו"ד אלעד מורג ועו"ד יערה צישינסקי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בראשות עו"ד איריס ורדי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!