דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגב קרמיקה

נגב קרמיקה / בשער 'נגב קרמיקה', העובדים לא מבינים איך נזרקו אחרי 30 שנות עבודה

באוהל המחאה בפתח המפעל הדרומי יודעים שהמאבק הזה יהיה ארוך ומקווים לא ללכת הביתה | העובדים מציינים בעלבון כי ההנהלה ניסתה להדביק להם דימוי אלים: "עשו מאיתנו מרוקאים סכין" | יומן מאבק

עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשער מפעל 'נגב קרמיקה' ישבו כעשרה מאבטחים חמורי סבר ולבושי שחורים. ניכר שמשעמם להם, וזה כשלעצמו הביא את חברי הוועד לבקש מהעובדים להתרחק לצידו השני של הכביש – חבל סתם להלהיט את הרוחות. בצל סככה בצידו השני של הכביש התכנסו העובדים לפגוש את יו"ר סיעת המחנה הציוני אבי גבאי, ח"כ מיכל בירן וראש העיר ירוחם מיכאל ביטון, שהגיעו לחזק ולהביע תמיכה. העובדים סיפרו בעלבון גדול כיצד לאחר יותר משלושים שנות עבודה, קיבלו בבוקר יום שישי מכתבי פיטורין לבתיהם בשעות הבוקר. כיצד גורשו משער המפעל. כיצד נרמס כבודם.

מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)
מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)

גבאי ביקש מהם לא לדאוג, "מפעל כזה לא סוגרים". בירן הבטיחה להם שהסיעה תתייצב מאחוריהם בוועדת העבודה והרווחה שתתכנס לדיון מיוחד בגורלם. אחד העובדים סיפר בדמעות שרק בשבוע שעבר עבדו קשה בשיפוץ המפעל – והוא אינו מבין איך ייתכן כי כעת המפעל סגור. ארמונד לנקרי, יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות הודה למבקרים על התמיכה. לעובדים יגיד אחר כך שעליהם לחבק כל תמיכה, אבל גם לקחת אותה בפרופורציות. הרבה פוליטיקאים צפויים לדבריו להגיע, ויש בהחלט ערך ללחץ שתפעיל מלמעלה המערכת הפוליטית – אבל בסוף נציגות העובדים וההסתדרות הם אלו שיצטרכו לנהל את המו"מ ולהיאבק על עתידו של המפעל. לנקרי מרוצה מפסיקת בית הדין המבטלת את מכתבי הפיטורין, ומספר ששוחח עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אשר אמר לו שבמידת הצורך יירתם גם ועד העובדים במרכז הלוגיסטי בראשון לציון למאבק – שראשיו הגיעו להפגין סולידריות גם לדיון בבית הדין לעבודה.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, יליד ירוחם בעצמו, הגיע למקום גם הוא במטרה לחזק את ידי העובדים. הוא הכין אותם לכך שהמו"מ צפוי להיות קשה ומורכב. העובדים נחלקו בשאלה מה צפוי לקרות. האחד אמר "שאלוהים יעזור לנו", האחר הבהיר – "כבר עשינו התייעלות על התייעלות – מה עוד נשאר?" ושלישי סבור שתנאי פרישה הולמים יספקו אותו.

עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי נגב קרמיקה מחוץ למפעל (צילום: ניצן צבי כהן)

אוהל המחאה צפוי להגיע למקום בהמשך, והעובדים שוחחו ביניהם כיצד נכון לחסום את שערי המפעל ולוודא שסחורה לא תצא. הם נעלבו מאוד מהדימוי האלים שניסתה עורכת הדין של הנהלת המפעל להדביק להם. "אפילו סכין לחתוך את העוגה שהבאנו לא היה לנו' צוחק אחד, 'עשו מאיתנו מרוקאים סכין' אומר בעלבון אחר. חברי הוועד הדגישו שכל מחאה שיעשו – תעשה רק בצורה אחראית ועל פי חוק. בינתיים נשמעו חריקות בלמים מתוך המפעל, נראה שאחד המאבטחים משתעשע בתעלולי רכב בשטח הרחב והפנוי שבמפעל. "והם אומרים שאנחנו נשחית רכוש אם יכניסו אותנו", אמר באכזבה אחד העובדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!