דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / מוקדמות אליפות אירופה לנערות עד גיל 17: ישראל פתחה עם הפסד 1:0 לשבדיה

למרות משחק מצוין של הנבחרת הישראלית בכדורגל, נבחרת שבדיה ניצחה 1:0 בפתיחת מוקדמות האליפות | המאמנת איריס אנטמן: "ברמות הגבוהות כל טעות מסתיימת בשער, פנינו אל המשחק הבא מול רוסיה"

נבחרת הנערות עד גיל 17 במוקדמות אליפות אירופה מול שבדיה (צילום: דף הפייסבוק של התאחדות לכדורל בישראל)
נבחרת הנערות עד גיל 17 במוקדמות אליפות אירופה מול שבדיה (צילום: דף הפייסבוק של התאחדות לכדורל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנערות עד גיל 17 של ישראל תתחרה השבוע במוקדמות אליפות אירופה. הבית המוקדם של ישראל כולל את נבחרת שבדיה המארחת של הטורניר, שנחשבת באופן היסטורי לאחת מהנבחרות הבכירות באירופה בכל הגילאים, נבחרת רוסיה החזקה ונבחרת קרואטיה שכדורגל הנשים בה תופס תאוצה ומתפתח במהירות. ישראל מגיעה לבית שנחשב ככל הנראה לבית הקשה ביותר בטורניר המוקדמות ותצטרך להרשים מאוד אם היא מעוניינת לעלות שלב בתחרות לשלב העלית.

אתמול (שני) התקיים המשחק הראשון של הנבחרת בטורניר, מול שבדיה המארחת. הנבחרת הישראלית הציגה משחק לחימה מצוין בהגנה, שלא הספיק מול נבחרת שבדיה החזקה והפסידה את המשחק הראשון בטורניר בתוצאה טובה – 1:0. למרות ההפסד, הנבחרת הישראלית צריכה להיות מעודדת מהיכולת ומרוח הלחימה שהציגו השחקניות, לקראת המשחקים הבאים.

מהלך המשחק

הרכב נבחרת ישראל: ניקול שולמן, איזבל דידיטה, עמנואל עופרי אברהמי, ירדן אוזל(אירנה קוזנצוב 83), אליענה נלסון לוי, שליו פולישוק (דניאל רוטנברג 60), יהלי כהן, זוהר כהן, ליאור אדרי (מאיה חולטי 76), עופרי פורת, אליס בלוחין.

כבר מפתיחת המשחק נראו הבדלי הרמות בין הנבחרות. הנבחרת השבדית היתה הרבה יותר מנוסה וחזקה פיזית, המסירות יותר מדויקות והשחקניות בעלות טכניקה איכותית יותר. הנבחרת השבדית היתה מאוד מתואמת ושלטה באופן ברור במשחק. בתחילת המשחק השחקניות הישראליות התקשו לצאת להתקפה ובעיקר הגנו על השער, השבדיות ניסו לפרוץ את שני קווי ההגנה, אבל למרות משחק מסירות סבלני השבדיות לא הצליחו להגיע להזדמנויות טובות.

לאחר 10 דק' הנבחרת השבדית החלה לנסות להגביה כדורים לרחבה דרך האגפים וכאשר זה לא הצליח הן בעטו מחוץ לרחבה. למזלה של הנבחרת הישראלית, השוערת ניקול שולמן הייתה מצוינת ומנעה כמעט כל הזדמנות לשער שבדי. בדקה ה-18 כדור הורחק עד כמחצית המגרש, בלמית נבחרת שבדיה קג'סה לאנג חתכה מהמרכז לצד שמאל, עברה שחקנית ישראלית ושחררה בעיטה אדירה אלכסונית כ-25 מטר מהשער. הפעם לניקול שולמן לא היה סיכוי והכדור עבר מעליה בקשתיות לחיבורים. 1:0 לשבדיה.

במחצית השניה הנבחרת הישראלית החלה להעז יותר – כל פעם שהשחקניות חטפו כדור, ניסו שחקניות ההתקפה של ישראל לצאת קדימה. במספר פעמים השבדיות מנעו התקפות מתפרצות ע"י עבירות ובכך אפשרו לישראל להגביה כדורים לכיוון הרחבה השבדית ולנסות להשיג שוויון. ההזדמנות הטובה ביותר להשוות הגיע לאחר כדור קרן בדקה ה-51 כאשר הקפטנית איזבל דידיטה עלתה לנגיחה אך הכדור היה חלש מדי והשוערת השבדית עצרה אותה. בסיום המשחק 1:0 קטן לנבחרת שבדיה, שעוד ניסתה להגדיל את הניצחון.

איריס אנטמן מאמנת הנבחרת סיכמה את המשחק ל-"דבר ראשון": "הגענו למשחק מול שבדיה בשאיפה לקחת נקודות אך בידיעה שהמשימה קשה מאוד בגלל הפרשי הרמות בין הנבחרות ובעיקר בגלל ניסיון המשחק. ידענו על החוזקות של הנבחרת ואכן מנענו מהן להגיע למצבים. פעם אחת לא הקפדנו והובקע נגדנו השער. ברמות הגבוהות כל טעות מסתיימת בשער, מנגד יכולנו להבקיע שער אך לא צלחנו. פנינו אל המשחק הבא מול רוסיה".

במשחק הבא ביום חמישי תפגוש ישראל את נבחרת רוסיה למשחק גורלי אותו תהיה חייבת לנצח או להגיע לתיקו כדי לנסות לעלות לשלב הבא במוקדמות. במשחק השני בבית ניצחה כצפוי נבחרת רוסיה 2:0 את קרואטיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!