דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
א-ראקה

בשכונה / בירת דאע"ש בסוריה שוחררה בעזרת 'קואליציית הכוחות הדמוקרטיים'

"שחרור א-ראקה מסמל את הפרק האחרון במלחמה הארוכה נגד טרור בסוריה" אמר טאלאל סילו, דובר ומפקד בכיר של 'ארגון הכוחות הסוריים הדמוקרטיים' | 80% מהעיר נחרבו, ותהליך השיקום הפיזי והאנושי יהיה ארוך

תושבי א- רקה חוגגים את שחרור העיר מדאע"ש. צילום מסך מתוך סרטון שהפיצה סוכנות המקושרת ל-SDF (צילום: Hawar News Agency via AP)
תושבי א- רקה חוגגים את שחרור העיר מדאע"ש. צילום מסך מתוך סרטון שהפיצה סוכנות המקושרת ל-SDF (צילום: Hawar News Agency via AP)

'קואליציית הכוחות הסורים הדמוקרטיים' בהנהגת הכורדים, אותם ארה"ב מגבה, הכריזו על נצחון ושחרור "בירתה" של המדינה האסלמית בצפון מזרח סוריה – העיר ראקה. הכוחות הכריזו על צפון העיר כ"נקייה לחלוטין" מנוכחות לוחמי דאע"ש, וזאת לאחר ארבע חודשי קרב.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שישי), הכריזו המנהיגות והמנהיגים הכורדים, העומדים בראשות הקואליצייה שהם מעבירים את השלטון על העיר, שנחרבה כמעט לחלוטין, לידי מועצה שתונהג ע"י פקידים מקומיים ומנהיגי השבטים המקומיים כאשר כ-3,000 שוטרים, אשר אומנו בידי ארה"ב, יהיו אחראים על שמירת הביטחון ויציבות הממשל.

לוחמות כורדיות בא- רקה (צילום: Kurdishstruggle / flickr).
לוחמות כורדיות בא- רקה (צילום: Kurdishstruggle / flickr).

מסיבת העיתונאים כונסה באופן סמלי באצטדיון העירוני, אותו הפכו מחבלי דאע"ש למחנה אימונים, מחסן נשק ומתקן עינויים לשבויים, "הנצחון שלנו הוא כנגד טרור ושחרור א-ראקה מסמל את הפרק האחרון במלחמה הארוכה נגד טרור בסוריה", אמר טאלאל סילו, דובר ומפקד בכיר של 'ארגון הכוחות הסוריים הדמוקרטיים'.

כשמאחוריו ערימה מפוייחת והרוסה של מבנים, פנה סילו לקהילה הבין-לאומית וארגוני הסיוע, בבקשה לעזור בבנייתה מחדש של העיר. לפי הערכת ארגוני הסיוע והאו"ם, קרוב ל-80% מהעיר הוחרבו לחלוטין או שאינם מתאימים למגורים. הרבה מהרס הוא תוצאה של הפצצה אווירית מסיבית של העיר ע"י כוחות הקואליציה בתחילת הקרבות בחודש יוני. "אנחנו קוראים לכל המדינות וכוחות אוהבי השלום והארגונים ההומניטריים להשתתף בשיקומה של העיר והכפרים מסביבה כדי לעזור להסיר את צלקות המלחמה שהשאירו קבוצות דאע"ש" אמר סילו. 655 לוחמים מקומיים ובינלאומיים איבדו את חייהם בלחימה נגד דאע"ש בארבעת החודשים האחרונים, לפי הדובר.

העיר א-רקה נכבשה על ידי דאע"ש בשנת 2014 והפכה ל"בירה" בפועל של הח'ליפות עליה הכריז. אחרי שדחקו ממנה את המורדים הסוריים, הפכה העיר לבסיס שממנו יוצאים פיגועים והתקפות טרור במערב. אובדן א-רקה הוא מכה קשה לארגון. הוא מגיע יומיים לאחר שכוחות משטר אסד השתלטו מחדש על העיר מיאדין בדיר א-זור. השנה האחרונה עומדת בסימן החלשותו של ארגון דאע"ש שאיבד שטחים נרחבים שהיו תחת שליטתו בסוריה ובעיראק. בחודש יולי לוחמיו איבדו את השליטה גם במוסול בעיראק.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!