דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / רעב אינסופי והתקפה אימתנית: איינדהובן מסתערת מחדש על התואר

את צמרת הליגה ההולנדית מאיישות, כרגיל, שלוש קבוצות - פ.ס.וו. איינדהובן, אייקאס, ופיינורד | תחת המאמן פיליפ קוקו, ועם 26 שערי זכות (בשמונה משחקים, נזכיר), מקווים במועדון הפאר להשיב את תואר האליפות אחרי הפסקה של שנה

קבוצת הכדורגל ההולנדית פ.ס.וו איינדהובן (צילום: kivnl / Shutterstock.com)
קבוצת הכדורגל ההולנדית פ.ס.וו איינדהובן (צילום: kivnl / Shutterstock.com)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי שמונה מחזורים, הסטטוס קוו בצמרת ליגה ההולנדית נמשך, כשבשלושת המקומות הראשונים נמצאות, כרגיל,  פ.ס.וו. איינדהובן, אייקאס, והאלופה המכהנת פיינורד. זו הזדמנות מצוינת להתמקד באיינדהובן, שנמצאת במקום הראשון ומקווה ולהשיב לעצמה את התואר, אחרי הפסקה של שנה.

את הקבוצה מדרום הולנד  מאמן יליד העיר פיליפ קוקו, שנמצא במועדון מאז פרישתו ממשחק פעיל ב-2008. קוקו, היסודי, צמח לאיטו במועדון הפאר. אחרי שהחל באימון קבוצות הילדים והנוער, ואייש את משרת עוזר המאמן של קבוצת הבוגרים, התמנה להיות המאמן הרשמי של הקבוצה ב-2013. תחת הדרכתו, זכה המועדון בשתי אליפויות רצופות( בעונות 2014/15 ו-2015/16) שסיימו תקופה של שש שנים ללא תואר. תחת קוקו, הקבוצה גם טיפחה ומכרה שחקנים כמו ממפיס דפאי (ליון), ז'ורז'ינו ויינאלדום (ליברפול) דייבי פרופר (ברייטון אנד הוב)  וג'פרי ברומה (וולפסבורג), והשיבה לחיים שחקנים כמו לוק דה יונג ומרקו ואן חינקל.

התקופה תחת קוקו הם היא של שינוי הרוח של המועדון. אם בעבר הייתה איינדהובן  ידועה בלוזריות ברגעי האמת, הרי שהשנים האחרונות מוכיחות שהגלגל הסתובב. האירוע המכונן היה ב-2016, כשניצחון שלה ותיקו של אייאקס במחזור האחרון העניקו לפ.ס.וו את תואר האליפות בפעם השנייה ברציפות. המועדון הפך להיות לא רק רעב לנצחונות, אלא כזה שלא מוכן להיות שבע.

העונה הנוכחית התחילה מצוין עבור קוקו ושחקניו. הם במקום הראשון, עם שבעה ניצחונות והפסד בודד. מה שתופס את עיני כל האוהדים בהולנד הוא חוד ההתקפה האימתני, האדומים לבנים כבר עם 26 שערים, ואחרי שמונה מחזורים משמעות המספר הזה היא שבכל משחק הם מבקיעים מעל שלושה שערים בממוצע. על הנתון המשוגע הזה אחראית רביעית שחקנים מיוחדת במינה.

גאסטון פריירו מאורוגוואי, שהגיע מנסיונל המקומית ב-2015, וסומן מהתחלה כיורשו של דמפאי,פורע את השטרות בעונתו השלישית. נכון לעכשיו, רגל שמאל האימתנית ומשחק הראש המדויק שלו הניבו חמישה שערים. שחקן נוסף מיבשת אמריקה הוא המקסיקני נמוך הקומה בעל יכולת שליטה בכדור ובעיטות נהדרות מחוץ לרחבה – הירווינג לוזאנו, שחתם במועדון בקיץ האחרון  ובמאזנו שישה שערים ושני בישולים, והוא הראשון בהיסטורייה של איינדהובן שהבקיע בכל שלושת משחקיו הראשנים בקבוצה, הברקה נוספת מבית היוצר של פיליפ קוקו.

שני שחקנים מקומיים שמצטרפים לחגיגה הם  יורגן לוסדיאה, בן ה23,  שנמצא במועדון זה שש שנים ונחשב כבן טיפוחיו של קוקו. כמו לוזאנו, גם לו שישה שערים ושני בישולים. הרביעי הוא מארקו ואן חינקל, בן ה-24, שגדל בויטסה אך מתחיל את עונתו השלישית בפ.ס.וו כמושאל מצ'לסי. מאזנו של הקשר המחונן עומד כיום ארבעה שערים ושלושה בישולים  – ואנחנו אפילו לא בסוף אוקטובר.

הקינוח של התקופה הנהדרת הוא היכולת שלה להיות קשובה למתרחש בעולם. במהלך חודש אוקטובר, אירח המועדון את קבוצת הכדורגל של סי.אף  פאצ'וקה המקסיקנית, קבוצתו לשעבר של לוזאנו, למשחק ידידות שכל הכנסותיו מיועדות לצלב האדום, כחלק ממסע גיוס הכספים לנפגעי רעידת האדמה במקסיקו שקרתה באמצע ספטמבר. במשחק גויסו כ-30 אלף אירו.

החודשים הקרובים יגידו האם יצליחו במועדון לשמור על הרעב, וכושר המשחק והכיבוש.  אך כרגע, בתוך השילוש הקדוש ואחרי שניצחה את פיינורד בליגה, עיני כולם נשואות ל-10 בדצמבר אז תפגוש איינדהובן את סגניתה אייאקס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!