דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / פעילי ארגון להב"ה, ובהם בנצי גופשטיין, נעצרו בחשד לאיומים

המשטרה ביצעה הלילה (א') פשיטה על מספר בתים של חברי הארגון, ובהם על זה של ראש הארגון | בשבוע הבא אמורה המדינה להשיב לעתירה שהגישו מספר ארגונים בטענה לסחבת בטיפול בארגון האלים מצד מערכת אכיפת החוק

בנצי גופשטיין מובא לבית המשפט היום, לאחר שנעצר הבוקר. 22 באוקטובר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
בנצי גופשטיין מובא לבית המשפט היום, לאחר שנעצר הבוקר. 22 באוקטובר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

15 פעילים בארגון  להב"ה, ביניהם גם ראש הארגון בנצי גופשטיין, נעצרו במהלך הלילה (ראשון) . החשודים מוכרים למשטרה כפעילים בארגון, וביניהם מספר קטינים. הפשיטות והמעצרים, שהתבצעו הלילה על בתי חשודים באזור ירושלים, המרכז, הדרום ויו"ש, בוצעו כחלק מחקירת משטרה נגד הארגון, שהתקיימה עד כה במישור הסמוי, ועדיין נמשכת.

החשודים נעצרו הלילה בחשד שפעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות. בלשי המשטרה ביצעו חיפוש בבתי החשודים, אספו ממצאים, ועיכבו או עצרו 15 חשודים. כל החשודים הובאו לחקירה בחשד לעבירות איומים.

בנצי גופשטיין (במרכז) ופעילי ארגון להב"ה ההפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, מרץ 2017. (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
בנצי גופשטיין (במרכז) ופעילי ארגון להב"ה ההפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, מרץ 2017. (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

לפי המשטרה, לאחרונה התקיימו מספר אירועים בהם פעילי להב"ה תקפו והתנכלו לבני מיעוטים בירושלים. בנוסף, המשטרה זיהתה כוונה מטעם הארגון להרחיב את פעילותו ומנסה למנוע מהלך זה.  לפי המשטרה, עד כה החקירה "הובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, על פי החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב"ה ופועלים למניעת 'התבוללות'".

מעצרים אלה קושרו לעתירה שהגישו מספר ארגונים נגד להב"ה, כמו גם נגד המשטרה וגורמים אחרים במערכת החוק.

עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, אמר הבוקר כי "בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור תגובתה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ודורשים להעמיד את גופשטיין ולהב"ה לדין. לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב"ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה".

" ארגון שפועל כמו ארגון פשע"

העתירה אליה התייחס בן גביר הוגשה לפני קרוב לשנה, על ידי מספר ארגונים – המרכז הרפורמי לדת ומדינה, המטה למאבק בגזענות, פורום תג מאיר, והאגודה לזכויות האזרח.  בנוסף, שותף לעתירה ג'מאל ג'ולאני, שהיה קורבן לתקיפה על רקע גזעני. העתירה הוגשה נגד היועמ"ש, המשטרה והפרקליטות, כמו גם נגד בנצי גופשטיין.

הפגנה נגד ארגון להב"ה בירושלים (צילום: דבר ראשון).
הפגנה נגד ארגון להב"ה בירושלים (צילום: דבר ראשון).

בעתירה, ביקשו הארגונים מבית המשפט להוציא צו שיורה ליועמ"ש ולפרקליטות להסביר מדוע גופשטיין ופעילי להב"ה נוספים אינם מועמדים לדין בעבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות, ומדוע גופשטיין לא מועמד לדין כמי שעומד בראש ארגון פשיעה. צו נוסף ביקשו הארגונים להוציא נגד המשטרה, על מנת שתסביר מדוע היא לא נוקטת את כל הצעדים הדרושים נגד התכנסויות ותהלוכות שלהב"ה מבצעת, ומדוע פעילי להב"ה נעצרים רק במקרה של אלימות פיזית ולא במקרים של איומים על רקע גזעני והטרדות מילוליות קשות. בעוד כשבוע, אמורה המדינה להציג את תשובתה בבית המשפט.

בעתירה נטען כי הארגון פועל "פעילות גזענית ואלימה, שמתקיימת במוקדים שונים בארץ מזה כשמונה שנים. משנתו של הארגון הינה שהערבים הם אויבי ישראל באשר הם וכל מגע עמם יגרום לאסון. הארגון קורא להפרדה בין יהודים וערבים על ידי אי העסקת ערבים, סילוק ערבים מן המרחב הציבורי המשותף ובסופו של דבר לסילוקם של הערבים מן הארץ". לגבי גופשטיין, נטען בעתירה כי הוא "שולח את פעיליו לנקוט אלימות ולהשליט טרור על ערבים ואינו בוחל בשום אמצעי על מנת להגשים את האידאולוגיה הרצחנית בה הוא דוגל".

העתירה מפנה ביקורת גם כלפי מערכת החוק. הארגונים מאשימים את היועמ"ש והפרקליטות בנקיטת "סחבת אינסופית", ובכך שלמרות חקירה המתנהלת חמש שנים, לא התקבלה עד כה החלטה להעמיד את גופשטיין לדין. על המשטרה נאמר כי היא "נוקטת אף היא אוזלת יד מוחלטת, אינה מטפלת במצעדי האימה שמקיימים פעילי להב"ה מדי שבוע ומאפשרת מצב שבו הציבור הערבי מדיר רגליו מהמקומות אליהם מגיעים פעילי להב"ה, ובעיקר – מרכז העיר ירושלים".

בנצי גופשטיין בבית המשפט היום, לאחר שנעצר הבוקר. 22 באוקטובר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
בנצי גופשטיין בבית המשפט היום, לאחר שנעצר הבוקר. 22 באוקטובר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

המרכז הרפורמי לדת ומדינה והמטה למאבק בגזענות, אמרו בתגובה למעצרים כי "בעוד שבועיים אמורה המשטרה להגיש תגובה לבית המשפט העליון וזאת בעקבות העתירה שלנו שהוגשה לפני כמעט שנה, ולתת הסבר לעובדה שעד עכשיו  לא חקרו  את בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בגין הסתה ואיומים. אנו מקווים כי במשטרה הגיעו למסקנות שמחייבות מעצרים וחקירה לצרכי העמדה לדין".

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המייצגת את המרכז הרפורמי, אמרה לדבר ראשון כי "בעתירה אנחנו מבקשים שהיועץ המשפטי לממשלה יעמיד לדין את בנצי גופשטיין על הסתה לגזענות והסתה לאלימות. יש בעתירה עשרות ומאות התבטאויות שלו שלטעמנו מצדיקות העמדה לדין". עוד אמרה ארז-לחובסקי כי "אנחנו טוענים שצריכה להיעשות חקירה נגד כל הארגון, על הפעילים שבו. אנחנו גם מדברים על זה שבעצם זה ארגון שפועל כמו ארגון פשע. גופשטיין עומד בקודקוד ומוריד הוראות לפעילים שלו בשטח".

אלימות מאורגנת ומתוכננת

ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) פועל זה מספר שנים, כאשר מטרתו המוצהרת היא מניעת התבוללות. הארגון פועל במספר מקומות בארץ, ובעצימות גבוהה בירושלים, במספר אופנים. פעילי הארגון נפגשים במקומות מרכזיים, למשל כיכר ציון בירושלים, פונים לעוברים ולשבים במטרה לגייסם לארגון, ומנסים לאתר זוגות מעורבים בשטח. בעבר פורסמו מספר מקרים בהם פעילי הארגון תקפו ערבים שראו ברחוב, ואף בשריפת בית הספר הדו לשוני בירושלים ב2014, הודו שני פעילי להב"ה.

באתר האינטרנט של הארגון, מתוארים אופני המאבק של הארגון בהתבוללות. בין היתר נכתב כי "אנחנו בארגון להב"ה לא מחכים שהבת תרצה לעזוב את הגוי, אנחנו פנים אליה ברגע שאנחנו שומעים על המקרה ומשכנעים אותה בדרכי נועם לעזוב אותו. לא תמיד אנחנו מצליחים אבל אף פעם אנחנו לא מתייאשים,  שוב ושוב ננסה לשכנע את אותה בת, כי לכל אחת אנחנו מתייחסים כאילו היא הבת שלנו."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2013826472172921&set=a.1445801012308806.1073741828.100006367627500&type=3&theater

באתר מפורסמים גם "סיפורי הצלה", בינהם פוסט אותו פרסמה ענת גופשטיין, אישתו של יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, מאוגוסט האחרון. בפוסט כותבת גופשטיין: "בסימן טוב בן בא לנו בימיו יבוא גואל המבדיל בין קודש לחול בין אור לחושך בין ישראל לגויים. לפני מספר חודשים היא נמלטה מציפורני השטן הערבי האכזרי. היא שהתה בדירת חירום של להבה. ובערב שבת קודש ילדה את תינוקה. זכיתי ללוות אותה ברגעים הקשים והמשמחים. העיקר שלילד הזה לא יקראו מוחמד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!