דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

הטלוויזיה החינוכית / "לילדים יש כוח ולחינוכית יש מוח": עשרות ילדים הפגינו בירושלים

התוכניות שהמבוגרים גדלו עליהן כבר התחלפו באחרות אך גם בעידן מרובה הערוצים, הטלוויזיה החינוכית עדיין כובשת את לבבות הילדים והנוער | עד כדי כך שעשרות ילדים "עלו לבירה" להפגין נגד סגירתה המתוכננת

הפגנת הילדים נגד סגירת החינוכית, 22 באוקטובר 2017 
 (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת הילדים נגד סגירת החינוכית, 22 באוקטובר 2017 (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות ילדים והורים, ואפילו סבא אחד וסבתא אחת – הפגינו אתמול (ראשון) בירושלים מול משרדו של שר החינוך נפתלי בנט כנגד הסגירה המתוכננת של הטלוויזיה החינוכית באוגוסט הקרוב. "החינוכית היא בית – בית לא סוגרים", "אם תסגרו את החינוכית נסגור את הטלוויזיה", "לילדים יש כוח ולחינוכית יש מוח" זעקו השלטים בגואש צבעוני.

"רוצים לסגור את החינוכית ואנחנו רוצים להתנגד לזה", הסבירו ל'דבר ראשון' נדב ונעמה שארגנו את ההפגנה, שניהם בני 9 מבית הספר 'סאלד' בירושלים. "ראיתי את המודעה בחינוכית, והבנתי שאם מישהו לא יעשה משהו יכול להיות שאף אחד לא יפעל והבנתי שאני יכול לנקוט בפעולה. עשינו עצומה וחתמו עליה הרבה מאוד, 250 אנשים שאנחנו יכולים גם לשלוח להם אי-מיילים. ואנחנו רוצים להמשיך עד שנצליח" הסביר נדב. "שנינו פעלנו בזה. התחלנו להכין שלטים, עשינו המון דברים באינטרנט" הוסיפה נעמה.

"יש ילדים שאלה התוכניות היחידות שיש להם כי אין להם כבלים" (נדב, בן 9)

לדבריהם של נדב ונעמה, התוכניות האהובות עליהם הן 'גליליאו', 'החפרנים', 'שרגא בישגדא' ו'שוסטר ושוסטר'. "התכניות מלאות בהומור והן חינוכיות. מה שיש עכשיו זה מה שכל ההורים גדלו עליו. זה כמו מורשת, זה תורשה" היא מסבירה. "יש ילדים שאלה התוכניות היחידות שיש להם כי אין להם כבלים", מוסיף נדב וחושש שאם החינוכית תיסגר לא יקום ערוץ שיחליף אותה. שניהם הבהירו כי הם נחושים להמשיך ולהיאבק על הערוץ האהוב עליהם, ונעמה אף ציינה כי "אם הם יסגרו את החינוכית – נכריח אותם לפתוח אותה שוב!".

Posted by ‎ניצן צבי כהן‎ on Sunday, October 22, 2017

"הם ראו בטלוויזיה את הפרסומות שמודיעות שהחינוכית הולכת להיסגר, וחלק גדול מהילדים מאוד נרעש מזה. הם התחילו להתכתב על זה בוואטסאפ", אמרה אסנת, אמא של נעמה ושל איתי (6), שהגיעו שניהם להפגין כשהם מחופשים לדמויות האהובות עליהם מהסדרה שוסטר ושוסטר, "הם צופים כמעט רק בחינוכית, כי לנו ולהרבה מהחברים שלנו אין כבלים בבית. הם רואים המון תוכניות. אני לפחות שקטה שבערוץ הזה יש תכנים הגיוניים וסבירים שגם מעשירים אותם – עם ערך מוסף כי זה גם בידור, גם סאטירה, גם מותאם לזמן שבו אנחנו חיים ולטכנולוגיה שאנחנו חיים בה. זה טוב ועובד, והם אוהבים את זה – וחבל לנו שזה ישתנה. זה קרה לנו כבר עם 88FM שחסרה לנו מאוד. היום אני לא מקשיבה לרדיו כמעט בכלל". אהוד עוזיאל, אביו של נדב, הבהיר שלמעט לסייע לו לפרסם את המחאה בפייסבוק, ולהסיע אותו להפגנה, "כל ארגון ההפגנה נעשה על ידי נדב וחבריו, גם אנשים שפנו אלי בנושא – הפניתי אליו".

על פי חוק השידור הציבורי, צפויה הטלוויזיה החינוכית להיסגר באוגוסט השנה. במקומה אמור לעלות ערוץ ילדים בתאגיד השידור. עובדי החינוכית פתחו במאבק כנגד הסגירה הצפויה ומשבצים תשדירים הקוראים להצלת החינוכית במהלך השידורים בערוצים 23, 11, ו-2. "ההפגנה הזאת שארגן מיוזמתו הילד- נדב עוזיאל מרגשת אותנו מאוד" נמסר ל'דבר ראשון' מטעם ועדי העובדים של החינוכית. "ההפגנה הזאת מוכיחה את החשיבות שיש לטלוויזיה החינוכית ואת הערך העצום שלה עבור הילדים. אסור להחליף את החינוכית בעוד ערוץ שישמש שמרטף טלוויזיוני בתאגיד". ביום שלישי צפוי להתקיים דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת.

במשרד החינוך טרם הגיבו להפגנת הילדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!