דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

ספורט / שחקנית השנה: הכדורגלנית שהצעידה את הולנד לזכייה ביורו

ליקה מארטנס היא שחקנית השנה של פיפ"א לשנת 2017, ומאמנת הולנד סרינה ויגמן נבחרה למאמנת השנה | התארים המכובדים מהווים חותמת סופית להישגיה היפים והבלתי צפויים של הנבחרת | גם בישראל הצביעו והשפיעו

לייקה מארטינס מנבחרת הולנד זוכה בפרס שחקנית הטורניר יורו נשים  6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Yves Herman)
לייקה מארטינס מנבחרת הולנד זוכה בפרס שחקנית הטורניר יורו נשים 6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Yves Herman)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השנה המדהימה והמפתיעה של נבחרת הולנד הגיע ביום שלישי לשיא נוסף, כאשר שחקנית הנבחרת ליקה מארטנס ומאמנת הנבחרת סרינה ויגמן זכו בטקס הרשמי של פיפ"א בפרסי שחקנית ומאמנת העונה בעולם לשנת 2017. בזאת, הולנד שזכתה השנה באופן מפתיע ביורו הנשים שאותו אירחה, מקבלת את החותמת הסופית על הישגה הנפלא והבלתי צפוי. הנבחרת ההולנדית לא הגיעה לטורניר הביתי עם ציפיות גבוהות, אבל יכולת מפתיעה וסגנון משחק התקפי וקצבי סחפו את אוהדי הכדורגל בעולם עד הניצחון המתוק 4:2 בגמר היורו על דנמרק וזכייה היסטורית באליפות אירופה.

ליקה מארטנס הקשרית ההתקפית של נבחרת הולנד וברצלונה נבחרה לשחקנית הטורניר, אבל בעצם הייתה הדמות המייצגת של טורניר ענק שבו מספר שחקניות הולנדיות הציגו יכולת נפלאה והיו ראויות לכל המחמאות. ויגמן שזה היה הטורניר הראשון שלה בתור מאמנת הנבחרת, גיבשה את הקבוצה התוססת והמפתיעה ולכן זכתה להערכה עצומה בקרב התקשורת ונבחרה באופן מוצדק למאמנת השנה.

ליקה מארטנס במדי נבחרת הולנד בגמר יורו נשים מול דנמרק 6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Toussaint Kluiters)
ליקה מארטנס במדי נבחרת הולנד בגמר יורו נשים מול דנמרק 6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Toussaint Kluiters)

מארטנס, הקשרית ההתקפית בת ה-24 של ברצלונה נחשבת לאחת השחקניות הטובות בעולם אחרי עונה טובה ברוזנגארד השוודית, הפכה לשחקנית הראשונה בספרד שנרכשת תמורת סכום כסף כאשר עברה לברצלונה, שמנסה להפוך למעצמה אירופאית גם בכדורגל הנשים עם מספר החתמות יוקרתיות נוספות. מתחילת השנה מארטנס ממשיכה להציג יכולת גבוהה ובמהלך עונת 2017 עד כה שיחקה 40 משחקים רשמיים וכבשה 22 שערים. היא חלק מדור מצויין בנבחרת ההולנדית שכולל את שוערת ארסנל ואן ואננאנדל, ויויאן מאידמה שנחשבת לאחת החלוצות הטובות בעולם. הקשרית ההגנתית ג'קי גרוניחן מאלופת גרמניה וולפסבורג וכמובן ואן דה סאנדן חלוצת אלופת אירופה ליון.

התאחדות הכדורגל גם פרסמה את ההצבעות של הנציגים הישראלים. מאמן נבחרת הנשים של ישראל, מאיר נחמיאס, דירג במקום הראשון של השחקניות את ויויאן מידמה (הולנד) ואחריה את סאם קאר (אוסטרליה) וליקה מארטנס. בקטגוריית המאמנות דרג נחמיאס את וויגמן ראשונה ואחריה את דומיניק טלהאמר (אוסטריה) ויונג בונג הייס (דרום קוריאה). השחקנית קארין סנדל בחרה את סאם קאר כשחקנית הטובה ביותר ואחריה את קרלי לויד (ארה"ב) וליקה מארטנס. בין המאמנות דרגה סנדל את אמה הייס (צ'לסי) ראשונה ואחריה את פלורנס אומגאמי (ניגריה) ו-וויגמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!