דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / קטע מיומנה של אנה פרנק יוקרא בתחילת משחקי הכדורגל באיטליה

אוהדי קבוצת לאציו האיטלקית הדביקו תמונות של אנה פרנק במדי רומא, וההתאחדות תבצע בתגובה מספר צעדים חינוכיים | בין הצעדים: דקת דומיה לזכר קורבנות השואה, ומסע של 200 אוהדים לאושוויץ

אוהדי לאציו (צילום ארכיון: Marco Iacobucci EPP / Shutterstock.com)
אוהדי לאציו (צילום ארכיון: Marco Iacobucci EPP / Shutterstock.com)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הרוחות באיטליה ממשיכות לסעור בעקבות המעשה האנטישמי של אוהדי קבוצת לאציו, שהפיצו תמונות של אנה פרנק, הילדה היהודיה שנרצחה ע"י נאצים וידועה בעקבות יומנה שפורסם לאחר מותה, כשהיא לבושה במדי קבוצת אי סי רומא, היריבה העירונית שמזוהה עם הקהילה היהודית בבירת איטליה. התמונות התגלו באצטדיון "האולימפיקו" ברומא ביום שני, יום לאחר משחקה של הקבוצה מול קליארי.

https://twitter.com/NoticieroUniv/status/922810498416037889

בתגובה, החליטה ההתאחדות האיטלקית כי משחקי המחזור הקרוב ייפתחו בדקת דומיה לזכר קורבנות השואה והקראה של פסקה מתוך יומנה של אנה פרנק. נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו, פקד את בית הכנסת המרכזי ברומא ואמר כי על מנת להגביר את המאמצים להילחם בתופעות גזענות ואנטישמיות הוא יארגן מסע של 200 אוהדים צעירים למחנה ההשמדה אושוויץ. עוד אמר הנשיא לוטיטו: "רוב אוהדי הקבוצה שלנו הם אנשים טובים ומתנגדים לכל גילוי של שנאת זרים וגזענות. טיפלנו ונמשיך לטפל בתקיפות במי שעושה את המעשים המתועבים האלה ופועל בניגוד לרוח המועדון". בהודעה רשמית של המועדון נכתב שהקבוצה תעלה למשחק מול בולוניה עם חולצה ועליה תמונה של אנה פרנק.

לאוהדי לאציו כאמור היסטוריה אפלה ואנטישמית. לפני כ-20 שנה באחד ממשחקי הדרבי המפורסמים נתלה שלט מזעזע ביציעי האולימפיקו עליו נכתב: "אושוויץ היא המולדת. התנורים הם ביתכם". הקבוצה נענשה בעבר מספר פעמים ע"י אופ"א על קריאות גזעניות ואנטישמיות.

האירוע האנטישמי גרר גינויים רבים ברחבי העולם, ביניהם של נשיא הפרלמנט האירופי, אנטוניו טאנג'אני, שאמר לסוכנות הידיעות כי "השימוש בתמונתה של אנה פרנק הוא עלבון בצורתו החשוכה ביותר". שר הספורט האיטלקי לוקה לוטי התייחס גם הוא למקרה ואמר כי "אני בטוח שהשלטונות ימצאו את האשמים ויענישו אותם". אפילו ראש הממשלה הקודם מתיאו רנצי התייחס למקרה: "אם הייתי נשיא של קבוצת כדורגל באיטליה, הייתי מוריד מחר את כל השחקנים שלי לשחק עם מגן דוד על החולצה". גם שחקני כדורגל הביעו זעזוע מהאירוע והעלו פוסטים וסרטונים לרשתות החברתיות בהם הם מקריאים חלקים מיומנה המפורסם של אנה פרנק.

אנה פרנק (צילום: Collectie Anne Frank Stichting Amsterdam/ ויקימדיה)
אנה פרנק (צילום: Collectie Anne Frank Stichting Amsterdam/ ויקימדיה)

המשפט אותו בחרו לצטט מתוך יומנה של הנערה היהודייה מהולנד, הוא: "אני מרגישה את הסבל של מיליונים. ולמרות זאת, כאשר אני מסתכלת על השמיים, אני מרגישה שהכול ישתנה לטובה והרוע ייגמר, שהשלום והרוגע יחזרו שוב".

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שלחה מכתב זועם לשר הספורט האיטלקי לוקה לוטי בו כתבה: "הזדעזעתי מאוד לראות את השימוש הבזוי שעשו אוהדי קבוצת הכדורגל לאציו בתמונתה של אנה פרנק – ילדה יהודייה הולנדית שנרצחה במהלך השואה כמו ששה מיליון מאחיה ואחיותיה בני העם היהודי, בזמן מלחמת העולם השנייה על ידי הגרמנים הנאצים". עוד אמרה שרת הספורט "כחלק בלתי נפרד מהאקט הבזוי הזה, קראו אוהדי לאציו לאוהדי ושחקני קבוצת רומא "יהודים" כאילו מדובר בנגע שיש להתרחק ממנו." השרה הוסיפה: "כחלק ממערכת היחסים הטובה בין ישראל ואיטליה, אני מצפה ומאמינה כי ממשלת איטליה ואתה כשר הממונה על הספורט, תטפלו בתופעה המסוכנת הזו במלוא החומרה ותביאו לעקירתה מהשורש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!