דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום חמור על הכפשת גורמים המעורבים בתיקי רווחה

הפרקליטות הגישה אתמול (ד') כתב אישום מתוקן כנגד לורי שם-טוב, מוטי לייבל וצבי זר, המואשמים כי פעלו, באמצעות הפעלת רשת אתרי אינטרנט, להכפיש ולהטריד עובדי ציבור שונים | כתב האישום המתוקן כולל 120 אישומים

משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)

כתב אישום מתוקן הוגש אתמול (רביעי) בעניינם של לורי שם טוב, מוטי לייבל ועו"ד צבי זר, שלטענת הפרקליטות פעלו כנגד רשויות שונות באמצעות האינטרנט. כתב האישום המקורי, שהוגש בחודש אפריל השנה, כלל 91 אישומים, בכתב האישום המתוקן מיוחסים לשלושה 120 אישומים, כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום. בין האישומים: העלבת עובד ציבור (ריבוי עבירות), פגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות), הגנת קטין מפני פרסומים מזיקים (ריבוי עבירות), מהומה ועלבון במקום ציבורי, הפרת הוראה חוקית, הטרדה מינית (ריבוי עבירות), זילות בית משפט (ריבוי עבירות), פרסום פרטי נפגע עבירת מין (ריבוי עבירות) לשון הרע, ושיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום, מרכז פעילותם של השלושה היה בהפעלת אתרי אינטרנט בהם השמיצו את המתלוננים. מעיון באתרי האינטרנט להם אחראים, לכאורה, השלושה, מצטיירת תמונה קשה: תיאורים משפילים של עובדי ציבור, כינויים מלאי שנאה לאימהות ולנשים (הכוללות שימוש תדיר במונח "פמינאציות"), תיאורים מיזגוניים, אמירות שוביניסטיות, כינויי גנאי ("נצר למשפחת הרוזן דרקולה"), השמצות של בני משפחה ועוד.

לטענת הפרקליטות, השלושה נהגו להטריד ולפגוע בפרטיותם של גורמי רווחה, גורמים ממערכת אכיפת החוק והמשפט וכן כל אדם או גוף אחר שהייתה לו נגיעה כלשהי, לעניינים הנוגעים להוצאת ילדים ממשמורת הוריהם ולסכסוכים על משמורת ילדים, המטופלים במערכת הרווחה ובבתי המשפט בכלל, ובבתי המשפט לענייני משפחה בפרט.

בנוסף, נטען נגד הנאשמים כי פגעו בטובתם של הקטינים המטופלים במערכות הרווחה והמשפט, בכך שפרסמו את פרטיהם האישיים, בכללם גם את תמונותיהם, ופרטים מזהים נוספים מתוך הליכים חסויים אשר נועדו להגן על טובת הקטינים. עוד נטען כי השלושה פרסמו גם את פרטיהן של משפחות אומנה ומשפחות מאמצות, והכל במטרה לחבל בהליכי האימוץ של אותם קטינים.

על פי כתב האישום, הנאשמים הפעילו אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט שונים בפייסבוק בהם הם פרסמו תכנים קשים ובוטים, מכפישים ומבזים במיוחד, תחילה בנוגע לעובדי הציבור, "במטרה להלך עליהם אימים, לפגוע במהלך עבודתם, לרפות את ידיהם, להטרידם ולפגוע בפרטיותם".

פעילותם של הנאשמים כנגד המתלוננים (עובדי ציבור ואחרים), נטען בכתב התביעה, כללה גם פרסום סיפורים בדויים על עובדי הציבור ומשפחותיהם, וכן המתלוננים האחרים ומשפחותיהם, בין היתר ביחס למעשים מיניים וביצוע עבירות פליליות חמורות שכביכול בוצעו על-ידם; פרסום תמונותיהם האישיות של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים, וכן תמונות של בני משפחותיהם, בצמוד למלל משפיל, מבזה ובוטה, בין היתר תוך חדירה לחשבונות הפייסבוק הפרטיים של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים וייבוא התמונות משם; עריכת תמונות של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים, על ידי יצירת תמונות בהן נראים פניהם בצמוד לגוף חשוף או עירום (בדרך של פוטומונטאז'); פרסום פרטים אישיים של עובדי הציבור, ובהם פרסום מספרי ת.ז., פרסום כתובות מקום מגוריהם, פרסום מספרי טלפון אישיים שלהם ופרסום פרטי חשבונות בנק השייכים להם ועוד.

כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד מירב גבע ואלירן גלילי מפרקליטות מחוז ת"א. התיק מתנהל בדלתיים סגורות בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,בני שגיא. על פראיהם של המתלוננים הוטל צו איסור פרסום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!