דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית המשפט העליון

מחאה / בסמוך לטקס ההשבעה: תושבי דרום ת"א הפגינו, הנשיא הגיע להקשיב

עשרות תושבים הפגינו במהלך השבעת השופטת חיות לנשיאת העליון, ומחו על פסיקות בג"ץ בנושא מבקשי המקלט מאפריקה | שפי פז, דרום ת"א: "מאסנו בעריצות של מערכת המשפט" | הנשיא ריבלין שוחח עם המפגינים: "אני ער לטענותיכם וקשוב לבעיות"

הנשיא ריבלין מדבר עם תושבי דרום תל אביב שהפגינו מול השבעת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
הנשיא ריבלין מדבר עם תושבי דרום תל אביב שהפגינו מול השבעת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

עשרות מתושבי דרום תל אביב הפגינו אתמול בסמוך לבית הנשיא בירושלים, במהלך השבעתה של השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון. המפגינים ערכו "טקס השבעה אלטרנטיבי" ומחו על פסיקות בג"ץ בתחום מבקשי המקלט מאפריקה. במהלך ההפגנה יצא הנשיא ראובן (רובי) ריבלין אל המפגינים ושוחח עמם.

לדברי המפגינים, בית המשפט העליון החליף את ממשלת ישראל, ופסיקותיו פוגעות יום יום באזרחי המדינה. המפגינים נשאו שלטים וקראו: "אסתר חיות תחזירי את השפיות", "העם דורש בג"ץ ישראלי. וכן "נשבעים לעמוד מול עריצות הבג״ץ" ו-"נשבעים לשחרר את השכונות מהכיבוש האריתראי-סודני." באירוע השתתפו גם פעילי תנועת 'אם תרצו" ותושבי המאחז "נתיב האבות" העומד בפני פינוי.

שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב אמרה כי "באנו היום להפגין בשעת ההשבעה של הנשיאה החדשה של בית המשפט העליון, כדי להגיד לה שמאסנו בפיראטיות המשפטית של בג״ץ ובעריצות של מערכת המשפט. באנו להציב בפניה מראה באמצעות טקס השבעה אלטרנטיבי האומר – 'אני, אסתר חיות, נשבעת לשמור אמונים לעם ישראל ולמדינת ישראל, ולהעמיד לנגד עיני את טובת אזרחיה על פני טובת צריה וצורריה."

תושבי דרום תל אביב מפגינים מול השבעת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
תושבי דרום תל אביב מפגינים מול השבעת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

פז הוסיפה כי "רק השבוע שיחרר בית המשפט אריתראי מסומם ואלים, שזרק לבנה לראשו של עובר אורח בן 78. מכיוון שהפצוע היה ׳מבולבל׳ בעדות שמסר. למרות בקשת המשטרה, שיחרר בית המשפט את המסתנן חזרה לרחובות דרום תל אביב כדי לחפש את הקורבן הבא. עד מתי דמנו יהיה הפקר?!".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא אל המפגינים. מבית הנשיא נמסר כי הנשיא האזין לדבריהם ולסיפוריהם הקשים על המצב בדרום תל אביב, והדגיש כי מדינת ישראל עושה בימים אלה כל שניתן על מנת למצוא פתרון למצוקתם. ״אני ער לטענותיכם וקשוב לבעיות המורכבות מאוד המלוות את מציאות החיים כפי שאתם חווים אותה", אמר הנשיא. עוד אמר ריבלין כי ״אני מקפיד לצאת, ככל שמתאפשר לי, לכל אזרח המפגין מחוץ לבית הנשיא. חשוב לי להאזין לכל אדם באשר הוא אדם שמגיע הנה, הבית הזה הוא ביתכם בדיוק כפי שהוא ביתי.״

בין המשתתפים בטקס האלטרנטיבי היו גם פעילי תנועת 'אם תרצו' שקראו לשנות את מדיניות בית המשפט המפלה את אזרחי ישראל. ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אלון שוורצר אמר כי: "באנו להזכיר לנשיאה הנכנסת של בית המשפט העליון כי אזרחי המדינה אינם שקופים וגם להם יש זכויות אדם. אנו מצפים מבג"ץ לשרת בראש ובראשונה את האינטרס של אזרחי ישראל ולא של ממשלות זרות המשתמשות בארגוני דה לגיטימציה שונים."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!