דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סמים

ארה"ב / למה טראמפ לא שותה אלכוהול והאם זה יציל אמריקאים מהתמכרות לסמים?

טראמפ הכריז אתמול (ה') על מאבק בהתמכרות האמריקאית במשככי כאבים (אופיואידים), אבל לא הוסיף דולר אחד לתקציב כדי לממש זאת | "אם 60,000 אמריקאים היו נהרגים מפיגוע טרור, היינו מדפיסים כסף כדי להלחם בזה", אומר אב שאיבד את בנו ממנת יתר

הנשיא טראמפ מכריז על מלחמה במשככי כאבים, 26 אוקטובר 2017 ((AP Photo/Evan Vucci).
הנשיא טראמפ מכריז על מלחמה במשככי כאבים, 26 אוקטובר 2017 ((AP Photo/Evan Vucci).

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הצהיר אתמול (חמישי) כי "אנו נתגבר על ההתמכרויות באמריקה", והודיע ​​על צעדים חדשים במלחמה ב'מגיפת האופיואידים' – "משבר הסמים הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", כפי שהגדיר אותה. מקרי המוות מאופיואידים – קבוצת סמים הכוללת משככי כאבים מסוימים, הרואין וסמים סינתטיים כמו פנטניל, שנמכרים ברחובות ובבתי המרקחת, עלו לאין שיעור בשנים האחרונות.

ההצהרה של טראמפ, תאפשר לממשלה להפנות משאבים בדרכים שונות ולהרחיב את הגישה לטיפולי גמילה רפואיים באזורים מרחוקים במדינה, אבל לא הגדילה את תקציב המאבק בנגע, שהורג כמעט 100 אנשים ביום, ועל כך סופג טראמפ ביקורת רבה.

משככי כאבים (צילום: סוכנות הידיעות AP)
משככי כאבים (צילום: סוכנות הידיעות AP)

"כאמריקאים אנחנו לא יכולים להרשות לזה להמשיך לקרות", אמר טראמפ בנאום שנשא בבית הלבן. לדבריו, מגיפת ההתמכרויות לסמים היא מנת חלקו של כל פלח מהחברה האמריקאית – אזורים כפריים וערים, עשירים ועניים, מבוגרים וצעירים. "הגיע הזמן לשחרר את הקהילות שלנו מהנגע הזה של התמכרות לסמים. אנחנו יכולים להיות הדור שמסיים את מגיפת האופיואידים".

בהקהל של טראמפ בנאומו אתמול היו הורים שאיבדו ילדים למנות יתר, אנשים שנאבקו בהתמכרות ובמחוקקים. טראמפ דיבר גם מנסיונו האישי והמשפחתי בהתמודדות עם התמכרות: אחיו הבכור, פרד ג'וניור, מת לאחר שנאבק שנים באלכוהוליזם. זו הסיבה שהנשיא לא שותה. טראמפ תיאר את אחיו כ"בחור נהדר, עם אישיות הרבה יותר טובה משלי. אבל היתה לו בעיה, היתה לו בעיה עם אלכוהול", אמר הנשיא.

פשוט אמרו לא?

טראמפ אמר שהוא מקווה כי למסע פרסום מסיבי, אשר מזכיר את מסע הפרסום משנות ה-80 "פשוט לומר לא", תהיה להיות השפעה דומה. "אם אנחנו יכולים ללמד אנשים צעירים, ואנשים בדרך כלל, לא להתחיל, זה באמת, ממש קל לא לקחת אותם", אמר.

פרסומות אמריקאיות למאבק בסמים משנות ה-80 – just say no

גם נשיאים רפובליקאים קודמים – ריצ'רד ניקסון, רונלד רייגן וג'ורג' בוש, ניסו לגייס את האומה האמריקאית להתעמת עם סמים אבל לא הצליחו לפתור את הבעיה.

כמועמד לנשיאות, טראמפ התחייב להלחם בהתמכרויות בחורמה. כשנכנס לתפקיד, הרכיב טראמפ ועדה בראשותה של כריס כריסטי מניו ג'רזי, כדי לבחון את הבעיה. דו"ח הביניים של הוועדה דרש כי כחלק מהצהרת החירום יעברו כספים ומשאבים נוספים, אך לא כל ממשל טראמפ הסכים לזה.

"מה שהנשיא עשה היום היה היסטורי, וזו התחלה יוצאת דופן כדי להתמודד עם הבעיה הזו", אמרה כריסטי לכתבים בבית הלבן לאחר הנאום.

תראו לי את הכסף!

פקידי המינהל אמרו שהם ידרשו מהקונגרס להגדיל את התקציב לקופת החירום של בריאות הציבור – מסתבר שהקונגרס לא תיקצב אותה במשך שנים ויש בה כעת רק 57,000 $.

המבקרים אמרו כי המלים של יום חמישי אינן מספקות. "איך אפשר להגיד שזה מצב חירום אם לא מתקצבים אותו?", אמר ד"ר ג'וזף פארקס, המנהל הרפואי של 'המועצה הלאומית לבריאות ההתנהגות'. פארקס מתנגד לתקצוב הפרויקט על חשבון צרכים בריאותיים אחרים – "זה כמו לשדוד את פיטר כדי לשלם לפול", אמר. ראש בית הנבחרים הדמוקרטי, ננסי פלוסי, אמרה: "תראה לי את הכסף".

אחדים תקפו את הבית הלבן על כך שלא הוציא הצהרת חירום רחבה יותר, בינהם היה רוב ברנדט מאוהיו, שאיבד את בנו בן ה-20 למנת יתר של הרואין ב -2011. ברנדט קרא לצו חירום של טראמפ על בריאות הציבור. "הממשלה הפדרלית מפגרת מאחור בפעולה מכרעת באמת", אמר ברנדט, שפתח השנה מרכז התאוששות אופיואידית באוהיו, בהתבסס על תרומות ומענקים פרטיים.

"הפסדנו 64,000 אמריקנים בשנה שעברה ממוות בגלל התמכרויות", אמר ברנדט, "אם מדינה זרה תתקוף אותנו ויהרדו 60,000 אמריקנים או שהיה פיגוע טרור שהרג 60 אלף אמריקאים, היינו מדפיסים כסף כדי להילחם בזה."

הדמוקרטים הזכירו את המאמצים של טראמפ לבטל ולהחליף את חוק הבריאות "Obamacare" שהרחיב את תוכנית ה-Medicaid שלה הייתה מכרעת בהתמודדות עם מגיפת האופיואידים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!