דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבדות מודרנית

בעולם / ארגון העבודה העולמי: 40 מיליון בני אדם נמצאים במצב של עבדות מודרנית

לפי דו"ח הארגון ל-2016, חירותם של עשרות מליונים נשללת במגוון דרכים, על מנת לייצר ולשרת אחרים | 71% מהנפגעים מעבדות מודרנית הן נשים |אל תגידו 'לא ידעתי'

ילדה עובדת במפעל ליצור לבנים בנפאל  (Editorial credit: StanislavBeloglazov / Shutterstock.com)
ילדה עובדת במפעל ליצור לבנים בנפאל (Editorial credit: StanislavBeloglazov / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

בישראל 2017, המילה עבדות נשמעת מוזרה ורחוקה, אך עבור 40 מליון בני אדם ברחבי העולם, זוהי מציאות חיים אכזרית.

מחקר חדש שנערך על ידי ארגון העבודה הבינלאומי בשיתוף קרן Walk-Free, והארגון הבינלאומי להגירה, חושף את קנה המידה האמיתי של העבדות המודרנית ברחבי העולם. הנתונים, שפורסמו בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר, והגיעו לידיעת הציבור כעת, חושפים כי למעלה מ-40 מיליון בני אדם ברחבי העולם היו קורבנות של עבדות מודרנית ב-2016. מהמחקר עולה כי כ-25 מיליון מהם הועסקו בעבודת כפייה, ועל כ-15 מיליון מהן נכפו נישואין, בהם נאלצו לבצע עבודות שונות.

עובדים באינדונזיה (Editorial credit: Sudarsani Ida Ayu Putu / Shutterstock.com).
עובדים באינדונזיה (Editorial credit: Sudarsani Ida Ayu Putu / Shutterstock.com).

משמעות המספרים האלו היא שכמעט כל אדם שישי מתוך 1,000 אנשים בעולם, הוא נפגעי עבדות מודרנית. האומדנים החדשים מראים כאמור שנשים ונערות מושפעות באופן לא פרופורציונלי מעבדות מודרנית, והן מהוות כמעט 29 מיליון, או 71% מסך בני האדם שנכפתה עליהם עבדות. נשים הן 99% מקורבנות עבודות הכפייה בתעשיית המין המסחרי ו-84% אחוזים מהנישואין הכפויים.

אחד מכל ארבע קורבנות של עבדות מודרנית הוא ילד, 10 מיליון ילדים בעולם הם עבדים. כ -37% (או 5.7 מיליון) מאלה שנאלצו להינשא בכפייה, היו ילדים או ילדות.

עבודות כפייה

המחקר הגדיר את עבודות הכפייה כאחת מהצורות של עבדות מודרנית. על פי הנתונים, כ-25 מיליון בני אדם הועסקו בעבודת כפייה בכל רגע נתון ב-2016. מתוכם, 16 מיליון בני אדם נוצלו בעבודה בכפייה במגזר הפרטי, כגון עבודה ביתית, בנייה וחקלאות. כ-5 מיליון נשים נוצלו בתעשיית המין, ומעל ארבעה מיליון אנשים נוצלו בעבודת כפייה שהוטלו על ידי רשויות המדינה שלהם.

במקרים רבים, המוצרים והשירותים שאותם בני אדם ייצרו ונתנו, שולבו בערוצים מסחריים לגיטימיים לכאורה. לפי הדו"ח, עובדים בכפייה מייצרים חלק מהאוכל שאנו אוכלים והבגדים שאנו לובשים והם ניקו את הבניינים שבה רבים מאתנו חיים או עובדים.

נישואים בכפייה

ההערכה של הדו"ח היא שכ-15 מיליון בני אדם חיו בנישואין כפויים, להם לא הסכימו, בשנת 2016. כלומר, הם ובעיקר הן, היו מעורבים במצב שבו איבדו את האוטונומיה על המיניות שלהן ולעיתים קרובות היו צריכות לספק עבודה במסווה של "נישואים". אחוז הילדים מכלל הנישואים הכפויים מחריד, ואחוז הבנות מתוך הילדים כמעט מוחלט.

הדו"ח' שבחן את חמש השנים האחרונות, טוען 89 מיליון בני אדם חוו צורות שונות של עבדות מודרנית לתקופות זמן המשתרעות ממספר ימים, עד למספר שנים. הנתונים מראים כי 'מטרות הפיתוח בר קיימא' של האו"ם, במיוחד הקריאה לנקוט צעדים אפקטיביים לסיום עבודת כפייה, עבדות מודרנית, סחר בבני אדם, ועבודת ילדים על כל צורותיה, ניראה רחוק מלהיות בר השגה.

גיא ריידר, מנכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, אמר: "המסר שארגון העבודה הבינלאומי שולח היום – יחד עם שותפינו בברית 8.7 – ברור מאוד: העולם לא יהיה מסוגל להשיג את יעדי הפיתוח בר קיימא, אלא אם כן נגביר דרמטית את המאמצים שלנו להילחם באותן פוערנויות. הערכות עולמיות חדשה יכולה לעזור, לעצב ולפתח התערבויות למניעת עבודת כפייה ועבודת ילדים ". אנדרו פורסט, יו"ר ומייסד קרן Free Walk אמר: "העובדה כי בחברה יש לנו עדיין 40 מיליון אנשים בעבדות המודרנית, בכל יום נתון, מביישת את כולנו. הנתונים מצביעים על האפליה העמוקה ואי השוויון בעולמנו כיום, יחד עם סובלנות מזעזעת לניצול. זה חייב להיפסק. לכולנו יש תפקיד לשנות את המציאות הזאת – עסקים, ממשלה, חברה אזרחית, כל אחד מאיתנו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!