דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כיבוי אש

בארץ / הושגה שליטה על השריפה באזור הסטף; כ-2,000 דונם חורש נשרפו

השריפה פרצה בחמישי בצהריים והתפשטה גם להר הטייסים והר איתן הסמוכים לירושלים | כוחות הכיבוי הרבים שבאזור הצליחו להשתלט על האש רק בשבת בבוקר

השריפה באזור הסטף 27 באוקטובר 2017 (צילום: מנחם פריד רשות הטבע והגנים).
השריפה באזור הסטף 27 באוקטובר 2017 (צילום: מנחם פריד רשות הטבע והגנים).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

לאחר למעלה מיממה הצליחו הבוקר (שבת) צוותי הכיבוי לכבות את השריפות באיזור שמורת הסטף. כוחות כיבוי והצלה בסיוע מטוסים פעלו בשלוש גזרות על מנת לכבות את השריפה, שפרצה בשמורה בחמישי, לצד שריפות נוספות בהר הטייסים והר איתן בפאתי ירושלים. לפי הערכות, כ-2,000 דונם חורש נשרפו.

בשישי בצהריים עדכן מנחם פריד, סגן מנהל מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, כי הכוחות השתלטו על השריפה בהר הטייסים. "כרגע המוקד שאיים על השמורה, בשליטה, בעבודה משותפת של רשות הטבע והגנים. השתלטנו על השריפה הזאת וכרגע אין סכנה לשמורה. המוקדים שעדיין עובדים הם כרגע מוקד שנמצא בהר איתן ומוקד שנמצא בתחתית נחל צובה, כרגע בשטחי קקל בלבד. במהלך השריפה הזהיר מפקד מחוז ירושלים ברשות הכבאות וההצלה, טפסר בכיר משה סויסה, מפני הגעת מטיילים לאזור: ״שינוי בכיוון ועוצמת הרוח עלול לגרום להתחדשות האש בעוצמה רבה ויש סכנה שמטיילים יילכדו בה״.

השריפה באזור הסטף, 27 באוקטובר 2017 (צילום: דוברות כבאות והצלה).
השריפה באזור הסטף, 27 באוקטובר 2017 (צילום: דוברות כבאות והצלה).

"השריפה קיימת בשלושה מוקדים שונים" מדווחים בקק"ל, "אזור השריפה הינו אחד האזורים המשופעים והתלולים בארץ, העבירות מאוד קשה. 10 צוותים של כיבוי ו-8 כבאיות של קק״ל נמצאות בשטח מאתמול ופועלים לכיבוי השריפה. הבוקר נכנסו לפעולה מטוסי כיבוי. עד כה נשרפו מעל 2000 דונם."

השריפה באזור הסטף, 27 באוקטובר 2017 (צילום: נעם מצרי).
השריפה באזור הסטף, 27 באוקטובר 2017 (צילום: נעם מצרי).

טפסר ראובן יצחק מפקד תחנת בית שמש אמר בשישי בצהריים: "אנחנו כרגע בשטח עם עוד מספר מוקדים שמטופלים, עם ארבעים צוותים של קק"ל, שמונה מטוסים, מסוק שליטה שנמצא באויר. ברגע זה אנחנו כ 22 שעות מתחילת השריפה ועדיין לא השגנו שליטה." רוחות מלבות את האש שוב ושוב.

בשריפה נוספת שאירעה בסמוך לטבריה נשרפו 30 דונם חורש טבעי. במקום פעלו 6 צוותי כיבוי מתחנת טבריה בפיקוד רשף איציק בן חמו ולהב/מ עדי רביב, 2 צוותי קק"ל וזוג מטוסים שבצע הטלה בודדת. מדוברות רשות הכיבוי וההצלה נמסר כי נבדק מידע שבמקום עבד קבלן גזם שפגע בקו מתח עילי, וככל הנראה הדליקה החלה משם.

השריפה סמוך למחווה אלון אתמול (צילום: דוברות כבאות והצלה)
השריפה סמוך למחווה אלון אתמול (צילום: דוברות כבאות והצלה)

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!