דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

טניס / גביע דיוויס: ישראל הביסה את רומניה ושמרה על מקומה בבית העליון

נבחרת הדיוויס של ישראל עשתה את המוטל עליה והשיגה ניצחון מוחץ ברמת השרון 0:3 על רומניה החלשה | בשישי ניצחו עידן לשם הצעיר ודודי סלע במשחקי היחידים | בשבת גברו סלע ויוני ארליך על הצמד הרומני

דודי סלע ויוני ארליך (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).
דודי סלע ויוני ארליך (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל חזרה לרמת השרון למפגש גורלי מול רומניה בגביע דיוויס, שיכריע על ההישארות בבית האירופאי/אפריקאי מספר 1 ממנו לא נשרה מאז 2001. זאת גם הופעתו הראשונה של הראל לוי בתור קפטן הנבחרת אחרי שאייל רן סיים את תפקידו.

בתום היום הראשון הובילה ישראל 0:2 לאחר שבמשחק הראשון השיג עידן לשם (285 בעולם), את הניצחון הראשון שלו במשחק מכריע בדיוויס, כשגבר בתוצאה 2:3 (3:6, 7:5, 2:6, 6:3, 3:6) על דראגוס דימה (463 בעולם) בתום משחק של שלוש שעות ו-26 דקות. במשחק השני זה הלך פשוט יותר כאשר  דודי סלע המחבט מספר 1 של ישראל ניצח 0:3 ( 3:6, 4:6, 4:6) את ניקולאה פרונצה בן ה-19, המדורג 600 בעולם.

היום (שבת) עלו דודי סלע ויוני ארליך למשחק הזוגות וגברו על ואסילה אנטונסקו ובוגדן בורזה 0:3  (3:6, 4:6, 6:7 (4), במשחק שהבטיח את הניצחון החלק 0:3 בהתמודדות כולה והבטחת ההישארות של ישראל בבית 1 האירופי/אפריקאי.

משחק 1: עידן לשם – דרגוש דימה

לשם הצעיר שמבסס את מקומו כמחבט מספר 2 של ישראל, היה צריך להתאושש מהשחק מול אוקראינה בו נכנע לדולגופולוב האימתני. לשם פתח טוב את המשחק כשהוא מציג משחק רשת מעולה שהעלה אותו ל-1:2. אך הרומני הצליח לשבור במשחקון הבא ועלה ל-3:2. לשם המשיך להציג טניס התקפי ושבר שוב בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה הרומני עלה ל-0:1. במצב של 2:3 לרומני, לשם נקלע לפיגור 30:0 במשחקון ההגשה שלו, אבל התעשת והשווה 3:3 במערכה. המשחקון נשאר צמוד עד שלבסוף שבר הרומני וניצח 5:7 במערכה. במערכה השלישית לשם הצליח לשבור את דימה כבר במשחקון הראשון, הישראלי המשיך ללחוץ ושבר את הרומני גם במשחקון ההגשה השני שלו בדרך לניצחון ל-2:6 במערכה ו1:2 במערכות. דימה הראה שהוא עדיין לא מוותר ובמערכה הרביעית שבר את הישראלי שביצע שתי טעויות כפולות, בדרך ל-3:6 לרומני ושיוויון 2:2 במערכות. במערכה החמישית והמכרעת לשם שהציג טניס עדיף לאורך כל המשחק, הצליח לשבור במשחקון השמיני ועלה ל-3:5 והגיש לניצחון 3:6 במערכה ו-2:3 במשחק, שהעלה את ישראל ל-0:1 בהתמודדות.

עידן לשם (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).
עידן לשם (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).

"זו הקלה, אי אפשר לתאר את זה. פתאום הכל משתחרר – הלחץ, העצבים. הרגשה טובה." כך סיכם עידן לשם את הניצחון והוסיף: "ניצחון בגביע הדייויס, זה בשביל המדינה, בשביל הנבחרת, בשביל הדגל, התאמנו והתכוננו כל כך טוב כל השבוע, זה עושה טוב לראות תוצאות מהעבודה שעשית. אני חושב שזה יכול לתרום לי הרבה להמשך".

משחק 2: דודי סלע – ניקולאה פרונזה

במשחק השני בהתמודדות התייצב מול השני התמודד דודי סלע (70), המחבט השני של הרומנים ניקולאה פרונזה (600). דווקא הרומני נראה טוב מאוד בפתיחה, אבל במצב של 3:4 לחובתו, הצליח סלע הצליח לשבור במשחקון ארוך. אחרי השבירה סלע המשיך לשייט לניצחון 3:6 במערכה.  

המערכה השנייה סלע כבר נראה עדיף ושבר ראשון אבל פרונזה גמל לו עם שבירה משלו. דודי התעשת מהר ועלה ליתרון 1:2. דודי שבר פעם נוספת והרומני עוד הצליח לחזור ל-5:4 אבל זה הספיק לסלע  כדי לנצח 4:6 במערכה ולעלות ל-0:2 במערכות.

עידן לשם (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).
עידן לשם (צילום: אלכס גולדנשטיין / איגוד הטניס).

במערכה השלישית סלע עלה לניצחון קל במשחק, אבל נשבר במשחקון ההגשה הראשון שלו. הישראלי הגיב בשבירה משלו ושמר על הסרב כדי להשוות ל-2:2. במצב של 3:3 סלע שבר שוב כדי לעלות ל-3:4 והצליח לשמור על היתרון בדרך לניצחון חלק 4:6 ו-0:3, כלומר ישראל ביתרון מבטיח 0:2 בהתמודדות.

הראל לוי, שזהו משחקו הראשון בתור קפטן נבחרת הדיוויס, סיכם את היום הראשון: "המשחק של עידן היה יתרון מעולה, משחק ראשון לנצח בדיוויס זה לא קל. מראה על הרבה אופי. לאחר מכן דודי עלה ואני חושב שהוא הציג פשוט יכולת נהדרת. אמר הקפטן והוסיף: "אני שמח ששני השחקנים עשו את מה שהם צריכים לעשות, עכשיו מתרכזים במחר."

משחק 3: סלע/ארליך – בורזה/אנטונסקו

במשחק השלישי והמכריע של ההתמודדות על ההישארות בבית העליון, נפגשו היום (שבת) למשחק הזוגות, הצמד הישראלי דודי סלע ויוני ארליך מול הצמד הרומני ואסיל אנטונסקו (649) ובוגדן בורזה (793).

המערכה הראשונה הייתה צמודה עד מצב של 3:4, אז הצמד הישראלי השיגו את השבירה הראשונה והקריטית שלאחריה סיימו בקרות את המערכה 3:6, בדרך ל-0:1 במערכות. במערכה השנייה השבירה הגיע כבר יותר מהר השני והצמד הישראלי עלה ל-1:2 ל – 2:5. הצמד הרומני צימק ל4:5 אבל "דודיוני" לא איבדו ריכוז וסיימו את המערכה ב-4:6 ועלו ל-0:2 במשחק.

הצמד הישראלי עלה למערכה שיכלה להכריע את המפגש כולו, אבל הרומנים לא ויתרו המשחק היה צמוד עד שהצמד הישראלי הצליח לשבור וקבע 4:5, אלא שאז נחלשו ואפשרו לרומנים לצמק ל-5:5 והמערכה הלכה לשובר שוויון. בשובר השוויון ארליך וסלע נתנו את הפוש האחרון וניצחו 4:7 ו-6:7 בסיום המערכה השלישית, ונצחון 0:3 במשחק שמסיים באופן מעשי את ההתמודדות. מחר (ראשון) תימשך ההתמודדות במשחקים לפרוטוקול בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!