דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דמי אבטלה

עבודה ורווחה / בשורה למבקשי דמי אבטלה: הוארכה תקופת האכשרה מ-18 ל-21 חודשים

שר העבודה והרווחה חייים כץ "הארכת תקופת האכשרה תסייע לעובדים זמניים עם העדר רצף תעסוקתי ובמקביל תמנע איבוד זכאות בקרב עובדים שמחפשים עבודה באופן עצמאי ולא נעזרים מידית בשירות התעסוקה"

לשכת תעסוקה בירושלים. ארכיון. צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.
לשכת תעסוקה בירושלים. ארכיון. צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אושרה הצעתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ לקריאה שנייה ושלישית- מובטלים יוכלו להמשיך לחפש עבודה בכוחות עצמם במשך שלושה חודשים מיום הפסקת עבודתם מבלי שתקופה זו תילקח בחשבון לצבירת תקופת האכשרה (הזמן הנלקח בחשבון לקביעת הזכאות לדמי אבטלה). שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר, "המטרה שלנו היא לעודד ולהקל על אנשים להשתלב במעגל התעסוקה ולא לחפש דרכים להקשות בתשלום דמי אבטלה. הארכת תקופת האכשרה תסייע לעובדים זמניים עם העדר רצף תעסוקתי ובמקביל תמנע איבוד זכאות בקרב עובדים שמחפשים עבודה באופן עצמאי ולא נעזרים מידית בשירות התעסוקה.

וועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה לפני זמן קצר את הצעתו של השר חיים כץ להארכת תקופת ההתייחסות לפיה נקבעת הזכאות לדמי אבטלה. במצב הנוכחי, כדי לצבור תקופת אכשרה, המובטל נדרש לעבוד שנים עשר חודשים מתוך שמונה עשר חודשים בתקופה שקדמה ליום ההתייצבות בלשכת התעסוקה.

מידי שנה, פונים לביטוח הלאומי בבקשה לקבלת דמי אבטלה כ-  200,000 איש  וסדר גודל הקצבאות המחולק נאמד בכ- 3.2 מליארד.

כיום, על מנת להיות זכאי לדמי אבטלה, נדרש אדם להוכיח כי עבד לפחות 12 חודשים מתוך 18 חודשים שקדמו ליום בו התייצב בלשכת התעסוקה (תקופה זו מכונה כאמור "תקופת אכשרה"). הצעת החוק מרחיבה את פרק הזמן ל-12 חודשים מתוך 21 חודשים, כולל 3 חודשים בהם חיפש המובטל עבודה לבדו. החוק ייכנס לתוקף ב-1 בחודש שלאחר פרסומו. שינוי זה נעשה בחלקו בגלל פניות הציבור על רקע פסילת הזכאות בשל אי התיציבות.

עו"ד חנן פוטרמן מהלשכה המשפטית במוסד לביטוח לאומי, הסביר: "כיום, מבוטחים המסיימים את תקופת העסקתם ולא מתייצבים בלשכות התעסוקה מיד עם סיום ההעסקה, מאבדים מזכאותם לדמי אבטלה. זאת גם אם הסיבה לעיכוב היא חיפוש עבודה עצמאית. אנחנו מבקשים להיטיב עם מבקשי העבודה בדרך זו".

ממונה הסדרה, פיקוח ורגולציה בשירות התעסוקה, יונתן פוקס, בירך על הצעת החוק ואמר: "בכל רגע נתון יש 9,000 דורשי עבודה המקבלים שירות בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ. הצעת החוק תאפשר לרבים מהם לא למהר ולהגיע ללשכות, וכך תיעשה עבודה איכותית יותר עם אלה שהתייצבו". 

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף וחברת הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), ביקשו להודות למוסד לביטוח לאומי ולשר העבודה והרווחה חיים כץ על יוזמת החוק. "אלה חדשות טובות מאוד, שיקלו מאוד על מבקשי העבודה", אמר אלאלוף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!