דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

בעולם / שמונה הרוגים ו-11 פצועים במתקפת טרור בעיר ניו-יורק

נהג רכב מסחרי כבן 29 דרס רוכבי אופניים והולכי רגל, פגע בהסעת תלמידים, ונעצר לאחר שאיים על מספר אנשים באקדח מדומה | ראש עיריית ניו-יורק: "פעולה שנועדה לשבור את רוחנו. לא יפחידו אותנו, לא נירתע"

כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Andrew Kelly).
כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Andrew Kelly).
אוריאל לוי

שמונה בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נפצעו, באירוע דריסה בדרום מנהטן, ניו-יורק, בסמוך למרכז הסחר העולמי. מחקירה ראשונית עולה כי המפגע, נהג רכב מסחרי, עלה על נתיב אופניים סמוך לרחוב צ'מברס, דרס מספר הולכי רגל, פגע באוטובוס תלמידים, יצא מהרכב ודימה לעבר העוברים והשבים תנועות ירי. על פי מספר עדי ראייה הוא צעק "אללה ואכבר" לאחר שיצא מרכבו במהלך הפיגוע, מה שהגביר את החשד כי מדובר בפיגוע טרור על רקע ג'יהאדיסטי. השוטרים שהיו במקום פתחו באש לעברו, ויתכן כי פגעו בחלק מהנפגעים בזירה. המפגע כנראה נפצע ונעצר לחקירה.

באתר A.P דווח כי עדי ראיה תיארו בהלה ודם, אנשים מפוחדים צועקים בעוד גופות ופצועים מוטלים על מסלול האופניים. המשטרה הודיע כי בין 11 הפצועים ישנם מספר פצועים קשה.

כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Brendan McDermid).
כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Brendan McDermid).

המשטרה אישרה כי המפגע הוא סייפולו סייפוב, צעיר בן 29 ממוצא אוזבקי שהגיע לארה"ב בשנת 2010, ומתגורר בעיר טמפה שבפלורידה, ואולי לאחרונה אף בניו ג'רזי. כלי תקשורת שונים דיווחו כי כוחות הבטחון מצאו בסמוך לרכב המסחרי עמו ביצע המחבל את הדריסה, פתקים עם תמונה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), המעידים ככל הנראה כי הוא ראה עצמו שייך לארגון.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הגיע לזירה לאחר האירוע ואמר: "זה יום כואב לעירנו. זה היה מעשה טרור פחדני שכוון לאזרחים חפים מפשע". הוא ביקש להודות לשוטרים שעצרו את המפגע, ולכל מי שהגיש עזרה ואמר כי חקירת האירוע עדין בעיצומה. "בהתבסס על המידע שבידינו, אנחנו יודעים שזו פעולה שנועדה לשבור את רוחנו אבל אנחנו גם יודעים שתושבי ניו יורק חזקים. לא יפחידו אותנו, לא נירתע".

זירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews).
זירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews).

זמן קצר לאחר הפיגוע צייץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "בניו יורק. נראה שמדובר בעוד מתקפה שבוצעה ע"י אדם חולה ומסוכן. רשויות החוק עוקבות אחר הנושא מקרוב" והוסיף את המשפט: "לא בארה"ב". שעה לאחר מכן צייץ טראמפ: "אסור לנו להרשות לדאעש לחזור או להיכנס למדינה שלנו אחרי שניצחנו אותם במזרח התיכון ובמקומות אחרים. מספיק", ובציוץ נוסף הוסיף: "מחשבותי, ניחומי, ותפילותיי עם קורבנות מתקפת הטרור בניו-יורק ועם משפחותיהם. אלוהים והמדינה שלכם איתכם".

בהמשך צייץ טראמפ כי הורה למחלקה להגנת המולדת להאיץ את הליך סינון כניסת האזרחים למדינה. להיות תקין פוליטי זה בסדר, אבל לא במקרה כזה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!