דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

בעולם / שמונה הרוגים ו-11 פצועים קשה במתקפת טרור בניו-יורק, חשוד נעצר

נהג רכב מסחרי כבן 29 דרס רוכבי אופניים והולכי רגל, פגע בהסעת תלמידים, ונורה לאחר שאיים על מספר אנשים באקדח מדומה | הנשיא טראמפ: "לא ניתן לדאעש להגיע לארה"ב!" | רה"מ נתניהו: "תפילותינו נתונות למשפחות. יחד נביס את נגע הטרור."

כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Brendan McDermid).
כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Brendan McDermid).
שי ניר

שמונה בני אדם נהרגו ו-11 נפצעו קשה באירוע דריסה שהתרחש אתמול (שלישי) אחר הצהריים, בזמן חג "ליל כל הקדושים". ראש עיריית ניו יורק כינה את האירוע כ"מעשה טרור פחדני במיוחד". הנהג – שזוהה ע"י גורמים רשמיים כמהגר מאוזבקיסטן – נורה ע"י שוטר בביטנו ונפצע פצעים אנושים. נכון לעכשיו נראה כי מצבו יציב.

רשויות החוק סגרו קטע בן כ-2 ק"מ ליד הכביש המהיר במרכז העיר לצורך חקירה. מלבד המשאית בזירת האירוע פשטו רשויות החוק גם על בית בניו ג'רזי. גורמים שביקשו להשאר אנונימיים מתוך רשויות החוק סיפרו כי בתוך המשאית השכורה נמצא פתק שמשמש כרמז בחקירה.

זירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews).
זירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews).

המשטרה והאף-בי-איי פנו לציבור בבקשה לסייע ולמסור כל תמונה או וידאו שיכולים לעזור לחקירה. הרוח הכללית של האירוע מזכירה את דרך הפעולה שארגון הטרור דאע"ש מהדהד לחסידיו. בעוד שהמשטרה לא האשימה במפורש כל קבוצה במתקפה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התריס נגד דאע"ש וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "מספיק!" ו-"לא בארצות הברית!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/925474979914887168

 

"זה היה מעשה של טרור, ופעולת טרור פחדנית במיוחד כלפי אזרחים חפים מפשע, שכוונה לאנשים חפים מפשע, שלא היה להם מושג מה עומד לפגוע בהם", אמר ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלסיו.

עפ"י גורמים רשמיים שביקשו לשמור על אנונימיות התוקף הוא, סייפולו סייפוב, בן 29 שהיגר באופן חוקי לארה"ב בשנת 2010 וכי יש לו רשיון נהיגה של מדינת פלורידה, אך הוא התגורר לאחרונה בניו ג'רסי. עפ"י הרישומים עולה כי סאיפוב היה נהג משאית מסחרית בעסק בבעלות שני אנשי עסקים ממדינת אוהיו. עוד נמסר כי הנהג גם הועסק בחברת 'אובר'. רישיון נישואין של מדינת אוהיו, משנת 2013, מראה כי סייפוב נישא לאישה אוזבקית אף כי שמו בתעודת הנישואין מאויית באופן שונה.

החשוד בפיגוע במנהטן, סייפולו סייפוב (St. Charles County Department of Corrections/KMOV via AP)
החשוד בפיגוע במנהטן, סייפולו סייפוב (St. Charles County Department of Corrections/KMOV via AP)

בתקופת מגוריו בפורט מאיירס, פלורידה, לפני כמה שנים, סייפוב היה "אדם טוב מאוד", אמר קובילון מטקרוב, מכר של סייפוב, לניו יורק טיימס. "הוא אהב את ארה"ב. הוא נראה בר מזל, וכל הזמן הוא היה מאושר ומדבר כאילו הכול בסדר. הוא לא נראה כמו מחבל, אבל לא הכרתי אותו מבפנים", אמר מאטקרוב והוסיף כי סייפוב עבר אחר כך לניו ג'רזי והחל לנהוג עבור חברת אובר. באובר סן פרנסיסקו אישרו כי התחיל לעבוד בחברה לפני יותר מחצי שנה.

המשטרה מסרה כי התוקף שכר את המשאית אתמול בסביבות השעה 14:00 ב'הום דיפו' בניו ג'רסי, ואחר כך נסע לניו-יורק. כשעה לאחר מכן עלה עם המשאית לשביל האופניים ודהר לעבר מרכז הסחר העולמי, אתר הפיגוע במגדלי התאומים, שהיה הפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא נסע בשביל האופניים לאורך קילומטר ו-300 מטרים, לפני שהתנגש באוטובוס של תלמידי בית ספר.

"אדם קפץ מהמכונית עם שני רובים והתחיל לצעוק ולצעוק", אמר תלמיד כבן 12 שיצא באותה שעה מבית ספר סמוך והוסיף כי החשוד צעק 'אללה אכבר'. לדברי התלמיד התוקף רץ לכיוון בית הספר, בעוד התלמידים זעקו וניסו להתחבא.

וידאו שצולם על ידי עובר אורח מראה כי סייפוב רץ בכביש הומה עם מה שנראה כמו שני אקדחים אך המשטרה מסרה בהודעה מאוחר יותר כי מדובר באקדח פיינטבול ואקדח אוויר. לאחר שסרב להניח את נשקו נורה סייפוב על ידי השוטרים.

כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Andrew Kelly).
כוחות הבטחון בזירת הירי במנהטן, ניו-יורק (צילום: REUTERS/Andrew Kelly).

רק לאחר שהסתיים האירוע התבררו מימדיו כאשר על המדרכה נותרו אופניים מעוכות וגופות ההרוגים שכוסו במהרה בסדינים. "ראיתי שם המון דם. הרבה אנשים שכבו על הקרקע", אמר צ'ן יי, נהג אובר. הפתק שנמצא בתוך המשאית נכתב בכתב יד בשפה זרה ולפי מקורות שונים בגורמי אכיפת החוק נראה כי התכנים נחקרים ומתחזקת האמונה שמדובר מעשה טרור.

בין ההרוגים היו חמישה תיירים מארגנטינה, שביקרו בניו יורק שהגיעו לחגוג 30 שנה לסיום לימודיהם. אחד מהם היה אריאל ארליך, איש עסקים יהודי מארגנטינה. הרוג נוסף הוא אזרח בלגי.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מסר בתגובה לפגיעו בניו יורק: "לנשיא טראמפ, מושל ניו יורק קומו וראש העיר דה בלסיו, אנו ניצבים לצד ידידינו בניו יורק לאחר עוד פיגוע נורא של טרור אסלאמי. תפילותינו נתונות למשפחות הקורבנות. יחד נביס את נגע הטרור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!