דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפיקוח על הבנקים

לידיעת הציבור / חיסכון ישיר: כל הפעולות הבנקאיות באמצעים ישירים יוזלו

זאת מתוקף תיקון לכללי העמלות, שנכנס אתמול (ד') לתוקפו | מדובר בפעולות המתבצעות באמצעות מכשיר אוטומטי, אפליקציה, אינטרנט, עמדות דיגיטל או מענה טלפוני ממוחשב | עד כה, רק חלק מהפעולות שבוצעו מרחוק היו זולות יותר

ישראלים בכספומט (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).
ישראלים בכספומט (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).

התיקון לכללי העמלות, לפיו כל פעולה שמבצע לקוח באמצעים ישירים, תהיה זולה מביצוע אותה פעולה באמצעות פקיד בנק, נכנס תוקף, כך הודיע אתמול (רביעי) בנק ישאל. על פי ההודעה, הפיקוח על הבנקים יפעל להבטיח שפירות ההתייעלות "יגולגלו" ללקוחות בשני אופנים מרכזיים: הוזלת השירותים הבנקאיים ללקוח הפועל בערוצים הישירים, ושיפור בשירות, בזמינות ובנוחות צריכת השירותים הבנקאיים, דרך חדשנות טכנולוגית.

"צריכת השירותים הבנקאיים באמצעים הישירים היא לא רק זולה יותר, אלא גם נוחה יותר וחוסכת ללקוחות זמן רב" אמרה המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, "אני קוראת ללקוחות הבנקים שטרם עברו לשימוש באמצעים הישירים להשקיע בלימוד הכלים החדשים העומדים לרשותכם ולהתחיל לפעול באמצעותם כדי לחסוך זמן רב וכסף".

ד"ר חדוה בר, האחראית על הבנקים בבנק ישראל. צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש90
ד"ר חדוה בר, האחראית על הבנקים בבנק ישראל. צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש90

 

מדובר בצעד משלים וגורף של הפיקוח על הבנקים, כאשר עד כה רק חלק מהפעולות שבוצעו מרחוק היו זולות יותר, למרות שהעלות עבור הגוף הבנקאי לתפעול של כל פעולה שמבוצעת מרחוק היא נמוכה יותר.

האמצעים הישירים, שהשימוש בהם יהיה זול יותר מעתה,הם האפליקציות, האזור האישי באתר האינטרנט, מכשירים אוטומטיים, עמדות דיגיטל בסניפים ומענה טלפוני ממוחשב. יש לציין כי הורדת העמלות לא חלה על ביצוע פעולות באמצעות נציג שירות טלפוני שנמצא בסניף או במוקד השירות של הבנק.

כמה נחסוך?

על פי נתוני בנק ישראל, עבור פעולות נפוצות בעו"ש כמו הפקדה ומשיכה של מזומן, הפקדת צ'ק והעברה בנקאית, העלות נמוכה בעד כ-80%; עבור קנייה ומכירה של ניירות ערך ישראליים, הבדלי העלויות מגיעים עד 50% ועבור ניירות ערך זרים עד 70% . בנוגע להעברות מט"ח, עבור העברה לחשבון בארץ העמלה זולה בעד כ-50% ועבור העברה לחו"ל ההפרש יכול להגיע עד 37%.

דוגמאות לפעולות שכעת תהיינה זולות יותר באמצעים הישירים, ושעד כה לא ניתנו באופן גורף על ידי כל הבנקים בתעריף זול יותר הן עמלות עבור הוראות בסכומי מינימום לקניית ומכירת ני"ע, הזמנת פנקסי צ'קים, הוראות לביטול חיוב, הנפקת כרטיס אשראי חלופי, קניה ומכירה של חוזים עתידיים, והעברה בנקאית בזמן אמת (ולא תוך שלושה ימי עסקים) שמשמשת להעברת סכומים גבוהים במיוחד. לטבלת התעריפים המלאה – לחצו כאן.

השוואה של תעריפי עמלות בבנקים השונים בגין פעולות נבחרות (גרפיקה: אידאה)
השוואה של תעריפי עמלות בבנקים השונים בגין פעולות נבחרות (גרפיקה: אידאה)

יש לציין כי למרות התעריפים הרשמיים שמפרסם בנק ישראל, עבור לקוחות ספציפיים ותוכניות ספציפיות ייתכן שתעריפים בפועל נמוכים יותר, או שחלק מהשירותים ניתנים בחינם ולא נגבית כלל עמלה.

הפיקוח על הבנקים קורא לציבור הלקוחות לבדוק מה מציעים הבנקים השונים ולבחור את הבנק המעניק להם את השירות הטוב ביותר ובמחיר הטוב ביותר, בהתאם לצרכיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!