דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צונמי

אסונות טבע / צונמי בדרך? שלטים חדשים בחופי ת"א יסבירו לכם לאן לברוח

חופי ישראל נראים אולי בטוחים ושלווים, אך על פי מחקרים קיים סיכוי סביר שצונמי יפגע בחופי ישראל | השלטים שיוצבו יכוונו את הציבור אל מקום גבוה שאמור להיות מוגן מהצפה

שלטי האזהרה מפני צונאמי בחופי תל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שלטי האזהרה מפני צונאמי בחופי תל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על פי מחקרים, בכל 250 שנה פוגע צונאמי בחופי ישראל, בכל 700 שנה פוגע צונאמי המוגדר כהרסני, כשהפעם האחרונה הייתה במהלך במאה ה-12. למרות שתסריט האימה של גל ענק שמחרב את רצועת החוף רחוק ודמיוני, מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה קבע כי הסיכוי שצונאמי יפגע בחופי ישראל הוא סביר. כחלק מהיערכות לקראת תרחיש אימים זה ולקראת יום יום המודעות העולמי לצונאמי שיצוין בראשון, הוצבו בחופי תל אביב היום (חמישי) שלטים, שאולי לא יעצרו את הגל האימתני, אבל לפחות יסמנו לנו לאן לברוח. על פי הערכות במקרה כזה תינתן התרעה של בין רבע שעה לשעתיים, תלוי במיקום רעידת האדמה.

עבודת מטה משותפת לועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידת אדמה ברשות חירום לאומית (רח"ל), עיריית תל-אביב-יפו ומשטרת ישראל, מיפתה את אזורי ההצפה הפוטנציאליים בתל-אביב יפו במקרה של צונאמי וכן את דרכי המילוט לאזורי הכינוס. הבוקר (חמישי) בחוף גורדון במרכז העיר נחשפו שלטי אזהרה חדשים, שמנחים את ציבור הרוחצים כיצד לנהוג במקרה של התראת צונאמי. עבודת מטה דומה מתבצעת גם עם עיריית חיפה, שתתחיל אף היא בקרוב בהצבת השלטים, על פי התכנון שבוצע. בהמשך יותקנו שלטים גם ביתר ערי החוף ברחבי ישראל.

שלטי האזהרה מפני צונאמי בחופי תל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שלטי האזהרה מפני צונאמי בחופי תל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהצבת שלטי האזהרה, שיהפכו בקרוב לחלק בלתי נפרד מנוף חופי הים של מדינת ישראל, תצטרף ישראל למדינות אחרות בעולם, כגון ארה"ב, איטליה, יפן, תאילנד, צ'ילה ועוד, שהכשירו מסלולי מילוט מפני צונאמי, מחופי הים לאזורי כינוס בטוחים.

החל מהיום, עשרות אלפי המתרחצים שפוקדים את חופי תל אביב מדי יום יחשפו לארבעה סוגים של שלטי אזהרה והכוונה: 1. שלט לאזור הצפה- שיוצב לאורך חוף הים. מסמן את תחילת מסלול המילוט, וכולל הנחיות התנהגות בסיסיות לאוכלוסייה 2. שלט הכוונה לאזור בטוח במקום גבוה- המיועד לכוון למסלולי מילוט בהליכה. מוצב לאורך המסלול, עד להגעה לאזור בטוח 3. שלט הכוונה לאזור בטוח בבניין 4. שלט אזור בטוח מחוץ לאזור סכנת ההצפה.

ראש רח"ל ויו"ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בצלאל טרייבר: "רעידת אדמה הינה תופעת טבע שהתרחשותה באזורנו בלתי נמנעת. איננו יודעים מתי היא תתרחש, באיזו עוצמה ובאיזה אזור. עם זאת ככל שנקדים להיערך אליה ולנגזרותיה, ביניהן תרחיש צונאמי, כך נדע להעניק לאזרחי המדינה את המענה הטוב ביותר בתרחיש כה הרסני".

בסמוך להצבת שלטי הצונאמי, נערך היום תרגיל מנהלים להתמודדות של כלל הגורמים במדינה עם תרחיש הצונאמי. התרגיל נערך ביוזמת רשות חירום לאומית וועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!