דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תל אביב

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי פורץ דרך לעובדי פארק עתידים תל אביב

מנכ"ל משאבי אנוש בעיריית ת"א: "עיריית תל אביב היא מעסיק נאור וכך אנחנו רוצים שגם התאגידים שלנו יהיו" | יו"ר ועד העובדים: "לפני שהתאגדתי אמרו לי שניפול, והנה – הצלחנו"

חתימת הסכם קיבוצי בפארק עתידים תל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
חתימת הסכם קיבוצי בפארק עתידים תל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר כשנתיים וחצי של מו"מ בין נציגות העובדים וההנהלה, נחתם היום (חמישי) במרחב תל אביב של ההסתדרות הסכם קיבוצי ראשון עבור כ-40 עובדי פארק עתידים תל אביב"ברמת החייל.

"עולם העבודה הוא דינמי ומשתנה ואנחנו חשים את זה בהרבה מקומות עבודה בעיר. אנחנו מחפשים את היציבות – עוגן לעובדים. אני יודע שלפעמים ההנהלות מחפשות גמישות – והשאלה היא מה הן גבולות הגמישות. אם הכול נעשה בשקיפות וביושר אנחנו שותפים לכל דבר" אמר יו"ר המרחב גרשון גלמן ובירך את הצדדים והודה לצוותי המו"מ. "זו חברה קטנטנה אבל יש בה איזה סמל וערך מוסף" אמר והביע תקווה שההסכם בחברה העירונית הקטנה יוכל להוות מודל להסדרה בהסכם קיבוצי גם בחברות עירוניות נוספות.

"המו"מ היה נכון, גם בקצב וגם במהות שלו – ולבסוף בתוצאה שהגענו אליה" אמר המנכ"ל ניב שגיב. "העובדים חשובים לי מאוד והם יודעים את זה גם לפני גם במהלך וודאי לאחר המו"מ. כולנו בסירה אחת ביחד עם מטרה אחת. אני שמח שההסכם גורם לעובדים תחושה של נוחות וביטחון, ומצפה שניקח על עצמנו את כל האתגרים שיש בפנינו, ויש לנו לא מעט".

"אני תמיד אומר שעיריית תל אביב היא מעסיק נאור וכך אנחנו רוצים שגם התאגידים שלנו יהיו" אמר מנכ"ל משאבי האנוש בעריית תל אביב אבי פרץ, "אנחנו מכבדים את העובדים – בלעדיהם העיר לא הייתה נראית ככה. הסכם קיבוצי עושה סדר – לא צריך לפחד ממנו. הוא דו צדדי ומחייב גם את העובדים ואת ההנהלה".

יו"ר אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן הסביר כי ההסכם הוא פורץ דרך בהיותו הסכם קיבוצי חדש בחברה עירונית. לדבריו בשנים האחרונות ישנה צמיחה משמעותית בהיקף ההתאגדויות הפורצות בתאגידים עירוניים, אולם רק מעטות מהן הבשילו עד כה לכדי חתימה על הסכם קיבוצי ראשון. עוד הדגיש בירן כי ההסכם מצמיד לראשונה את שכר העובדים להסכם הקיבוצי הענפי בענף הניקיון. לדבריו לקבוצות עובדים קטנות יש פעמים רבות קושי לשפר את תנאיהן, "מרגע שאתה נותן להם קטר יותר גדול להצמד אליו הם לא צריכים לדאוג כל הזמן". עוד ברך בירן את החברה על כך שעוד טרם לתהליך ההתאגדות הובילה מהלך של קליטת עובדי הניקיון להעסקה ישירה – שכעת הושלם לדבריו בעיגון זכויותיהם במסגרת הסכם קיבוצי.

ההסכם הקיבוצי כולל סבסוד ארוחות יומי בסך 44.8 ש"ח, ותוספת שכר של 2% בשנה בשלושת שנותיו. כמו כן יהיו זכאים העובדים לימי מחלה מהיום הראשון, יום בחירה, הגדלת ערך יום הבראה ל-423 ש"ח, והגדלת ימי החופשה.

"למדתי המון מהשנתיים וחצי האחרונות, אבל זה היה קשה" אמר לדבר ראשון יו"ר ועד העובדים אבי חג'ג'. "לפני שהתאגדתי התייעצתי – אמרו לי שאני יורה לעצמי ברגליים. שניפול. ובסופו של דבר – הינה, הצלחנו והגענו להסכם הקיבוצי. היום היחסים הם מצוינים, ואני מאמין שימשיכו ככה גם בעתיד – עובד שאתה נותן לו נותן לך יותר". חג'ג' הודה להנהלת החברה ולאנשי ההסתדרות שליוו את המו"מ.

התאגדות העובדים לוותה על ידי מזכירי האיגוד המקצועי יעקב מזמר ועליזה אליהו, וכן עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית ושי בירן ובני קהן מאגף הכלכלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!