דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דבר ראשון

סייבר / אתר 'דבר ראשון' הותקף על ידי פצחנים (האקרים) טורקים, המתקפה נכשלה

המתקפה אשר החלה אמש (ה') בשעה 15:00 כללה ניסיון "להשתלט" על האתר ולהעלות מודעה המגנה את ישראל בשפה הטורקית | אתרי חדשות ישראלים ואתרים של ארגונים יהודיים בעולם נפגעו במתקפה

'דבר' אז והיום. גרפיקה: דבר ראשון.
'דבר' אז והיום. גרפיקה: דבר ראשון.

אתמול (חמישי) בשעה 15:00 החלה מתקפת פצחנים (האקרים) על מספר אתרי חדשות ישראלים ואתרי אינטרנט של אירגונים יהודיים ברחבי העולם, ובהם גם אתר זה – אתר 'דבר ראשון'. בין האתרים הנפגעים בנוסף ל'דבר ראשון' ניתן למנות את אתר The Times of Israel, אתר חדשות  ישראלי בשפה האנגלית ובשפות נוספות.

המודעה שהועלתה על ידי פצחנים טורקים אמש (2 נובמבר 2017) למספר אתרי חדשות ישראלים ואתרי אינטרנט של ארגונים יהודיים ברחבי העולם, בשפה הטורקית. גם אתר 'דבר ראשון' הותקף אך המתקפה נכשלה והאתר המשיך לפעול
המודעה שהועלתה על ידי פצחנים טורקים אמש (2 נובמבר 2017) למספר אתרי חדשות ישראלים ואתרי אינטרנט של ארגונים יהודיים ברחבי העולם, בשפה הטורקית. גם אתר 'דבר ראשון' הותקף אך המתקפה נכשלה והאתר המשיך לפעול

לפחות בחלק מהמקרים הצליחו הפצחנים להחדיר קובץ דרך מערכות ההגנה של האתרים אשר "השתלט על האתר" וגרם לגולשים לראות כרזה בשפה הטורקית ובה גינוי לישראל ותמיכה בפלסטינים. כך קרה באתר The Times of Israel וגם לאתר Jewish Boston, אתר של כ-600 אירגונים יהודיים בבוסטון, שאף הוא היה חלק מהתקיפה.

במקרה של 'דבר ראשון' התקיפה זוהתה טרם הצליחו הפצחנים להשתיל את הקובץ מעבר למערכת הגנת הסייבר של האתר. לשם הזהירות נמנענו מלעדכן את האתר למספר שעות עד שמומחי הגנת הסייבר שלנו וחברת RGB-Media הצליחו לאתר את הנתיב בו השתמשו הפצחנים ודרכו ניסו להשתלט גם על האתר שלנו. מערכת 'דבר ראשון' המשיכה בפעולתה במשך זמן המתקפה, ועידכנה את הקוראים בחדשות באמצעות חשבון הפייסבוק של האתר. בערך ב-22:00 הוסרה הסכנה והאתר שב לפעולה כרגיל.

על פי חברת RGB-Media מקור המתקפה בגורם טורקי אשר מוכר לקהילת הסייבר הישראלית, ועומד מאחורי מספר רב של ניסיונות לשבש פעילות רשת ישראלית.

יתכן שקיומה של המתקפה קשור במועד ההיסטורי, 100 שנה להצהרת בלפור, וכן הועלתה סברה כי הייתה זו התמיכה הישראלית בהקמת מדינה כורדית שעוררה את חמת הגורם הטורקי. עם זאת, מתקפות מן הסוג הזה מתרחשות כל העת, בדרך כלל במידה פחותה של הצלחה. השתלטות על דף הבית של אתר אמנם איננה מזיקה במיוחד למערכות הממוחשבות אך מבחינת התודעה הציבורית היא בעלת אפקט מסוים.

"התקפה מן הסוג הזה היא סיכון שנערכנו לו", אמר מנכ"ל 'דבר ראשון', גיל פלוטקין, "ואני שמח שלמעט מספר שעות בהן לא עידכנו את האתר המתקפה על האתר נכשלה".

"נמשיך לשפר ולשכלל את מערכות ההגנה שלנו מפני האקרים, כדי שנוכל להביא לציבור את החדשות החברתיות של ישראל", אמר פלוטקין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!