דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / "נטפליקס" תסיים את התקשרותה עם קווין ספייסי בשל הטרדות מיניות

חברת נטפליקס (Netflix) הודיעה כי לאור גילויים הולכים ומתרבים על מעורבותו בהטרדות מיניות, לא תמשיך לעבוד עם השחקן | סדרת הדגל "בית הקלפים" תוקפא כדי להיכתב ללא הדמות של ספייסי והפקות אחרות יבוטלו

קווין ספייסי (צילום: shutterstock)
קווין ספייסי (צילום: shutterstock)

נטפליקס Netflix החליטה לסיים את התקשרותה עם השחקן קווין ספייסי לאחר תלונות על התנהגויות מיניות בלתי הולמות והטרדות מיניות ולא תהיה מעורבת בהפקה נוספת של הסדרה "בית הקלפים", בה כיכב ספייסי בתור הפוליטיקאי חסר העכבות פרנק אנדרווד, כך נמסר משירות הסטרימינג המפורסם.
"נטפליקס לא תהיה מעורבת בהפקה נוספת של בית הקלפים הכוללת את קווין ספייסי", אמר דובר נטפליקס בהצהרה (באמצעות Variety). "אנחנו נמשיך לעבוד עם חברת ההפקה MRC במהלך הזמן הזה כדי להעריך את הנתיב שלנו קדימה בהתייחסות לתוכנית, כמו כן החלטנו שאנחנו לא נתקדם עם שחרורו של הסרט Gore העוסק בחייו של הסופר גור וידאל, שהיה כבר אחרי ההפקה, בכיכובו והפקתו של קווין ספייסי".

ההודעה של Netflix מגיעה לאחר דיווח מרשת החדשות CNN ביום חמישי, שלפחות שמונה עובדי הסדרה בית הקלפים בהווה ובעבר האשימו את ספייסי שהפך את סביבת העבודה שלהם ל'רעילה' עם התנהגותו כמו 'טורף' כלפי עובדי הצוות ממין זכר. "אנחנו מוטרדים מאוד לשמוע על הטענות החדשות הללו, שהגיעו לעיתונות לגבי האינטראקציה של קווין ספייסי עם חברי הצוות של בית קלפים", נכתב בהודעה שיצאה מ-MRC ביום חמישי לאחר הדו"ח של CNN. "בתור מפיקי התוכנית, יצירה ושמירה על סביבת עבודה בטוחה עבור השחקנים ועבור הצוות הייתה תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. באופן עקבי חיזקנו את חשיבות דיווחי העובדים על כל תקרית מבלי פחד מפעולת תגמול ובדקנו ונקטנו פעולות הולמות בעקבות תלונות".

התלונות האלה מצטרפות לתלונות נוספות שהחלו כאשר השחקן אנטוני ראפ טען בתחילת השבוע כי ספייסי הטריד אותו מינית לפני 30 שנה בעת שראפ היה בן 14. ראפ סיפר כי בסיום מסיבה פרטית בביתו של ספייסי, לאחר עזיבת האורחים השחקן הרים אותו, נשא אותו למיטה ונשכב מעליו. ראפ טען שספייסי היה שיכור והוא דחף אותו מעליו ועזב. לאחר האשמות אלו ספייסי החליט לצאת מהארון ולהצהיר על היותו הומו. "אהבתי והיו לי רומנים עם גברים במהלך חיי, וכעת אני בוחר לחיות את חיי כהומו". אמר ספייסי וגרר ביקורת רבה בטענה שעשה זאת על מנת לשנות את השיח בדבר תקיפה מינית של קטין.

חשיפת המקרה הראשון של ראפ פתחה כאמור פתח לתלונות נוספות וביום שלישי השחקן המקסיקני רוברטו קאבאזוס תיאר בדף הפייסבוק שלו הטרדה נוספת של ספייסי כלפיו בבר של התאטרון "אולד ויק" שבלונדון. קאבאזוס שהיה המנהל האמנותי של המקוםף טען שספייסי ניסה ללטף אותו בניגוד לרצונו.

מוקדם יותר אתמול (שישי) אתר ורייאטי דיווח כי הסדרה "בית הקלפים", שהוכרז על העונה השישית והאחרונה שלה בעקבות האשמות הראשוניות נגד ספייסי, תושהה ככל הנראה לצורך שכתוב קו העלילה בלי ספייסי בתפקיד פרנק אנדרווד. ה'הוליווד ריפורטר' הוסיף כי שני פרקים של עונה שש כבר צולמו, אבל הסדרה תוקפא לפחות לשבועיים בשביל ניסיון הכותבים לשכתב את העונה מחדש. עם זאת, ניתוק הקשרים המוחלט בין נטפליקס לספייסי, יכול לסבך את עתיד הסדרה מכיוון שחוץ מהיותו השחקן הראשי ספייסי הוא גם מפיק בפועל של הסדרה.

קויין ספייסי זכה ב-2 פרסי אוסקר והנו שחקן מוערך עם קריירה ארוכה ומפוארת. תחקיר ה-CNN  וצעדי נטפליקס הם צעדים משמעותיים בחשיפת אירועי הטרדה אלו ובאים כחלק ממודעות הולכת וגוברת בהוליווד ובחברה המערבית בכלל לצורך במאבק בתופעת ההטרדות והתקיפות המיניות, גם כשהמעורבים בהן הם אנשים בעלי עצמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!