דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אלימות בכדורגל: המגן של מארסיי הושעה לאחר שבעט באוהד

מארסיי החליטה להשעות את פטריס אברה שלאחר אבעט באוהד שצעק לעברו קללות מהיציע | מאמן מארסיי: "ברור שלא היה צריך להגיב כך" | בקבוצה בוחנים אופציה של שחרור השחקן מהמועדון

פטריס אברה מובל אל מחוץ למגרש על ידי חבריו לאחר התקרית (AP Photo/Luis Vieira)
פטריס אברה מובל אל מחוץ למגרש על ידי חבריו לאחר התקרית (AP Photo/Luis Vieira)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פטריס אברה היה אחד הכוכבים הגדולים של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת צרפת בשנות ה-2000. המגן השמאלי המצוין שיחק שתים עשרה עונות ביונייטד וזכה במדיה בחמש אליפויות אנגליה, שלושה גביעים ובליגת האלופות. בסיום התקופה הנפלאה שעשה באנגליה, עבר המגן ליובנטוס והמשיך לקחת חלק בקבוצה מנצחת עם שתי אליפויות נוספות. בינואר שנה שעברה החליט אברה לחזור בגיל 35 לליגה הצרפתית ולסיים את הקריירה המפוארת בקבוצת הצמרת מארסיי.

אולם השחקן הוותיק לא מצליח העונה למצוא את מקומו במדי מארסיי ולמרות שהוא משמש כקפטן הקבוצה, הוא שותף רק פעמיים כמחליף ב-9 המשחקים האחרונים העונה בליגה. ביום חמישי במשחק החוץ מול נגד ויטוריה גימארייש בליגה האירופית, אברה שוב לא היה אמור לפתוח בהרכב. בחימום שחקני הספסל לפני המשחק, קבוצת אוהדי מארסיי שעשתה את כל הדרך מצרפת לפורטוגל, התמקמה מאחורי השער שאליו בעטו שחקני מארסיי את הכדורים. לפי עיתון "ל'אקיפ" הצרפתי קבוצת האוהדים החלה לקרוא קריאות גזעניות ואלימות נגד אברה וחבריו לקבוצה. אברה החליט להגיב ובעט את אחד הכדורים לעבר האוהדים, האוהדים ראו את מעשה השחקן כהתגרות והגבירו את האלימות המילולית כלפיו, מה שגרם לשחקן לאבד את עשתונותיו והוא החל לרוץ לעבר האוהדים. חבריו לקבוצה תפסו אותו ומשכו אותו בחזרה למגרש, אך חלק מהאוהדים ירדו מהיציע לאזור שלטי הפרסומות על כר הדשא והמשיכו לקלל את אברה. הפעם השחקן שוב רץ לעבר קבוצת האוהדים ונתן בעיטה לאחד מהם. לאחר ששאר השחקנים ואנשי האבטחה הפרידו והרגיעו את המהומה, אברה הורחק על-ידי שופט המשחק עוד לפני שהמשחק החל.

כעת החליטו במועדון להעניש בחומרה את אברה והודיעו על השעייתו, מהלך שככל הנראה יביא לשחרורו מהקבוצה. "פטריס הוא שחקן בעל ניסיון וברור שלא היה צריך להגיב" אמר מאמן מארסיי רודי גארסיה, בתקשורת הצרפתית. "הוא לא היה צריך להגיב כך כנגד אוהד של הקבוצה. אבל בעיני הוא לא אוהד של מארסיי, כי אתה לא יכול להעליב שחקנים של הקבוצה שלך, אתה חייב לתמוך בכולם".

https://twitter.com/AccaTrackerTM/status/926541435737911296

ביום שישי שחרר המועדון הודעה רשמית לתקשורת. "ג'אקיוס הנרי ארוארד, נשיא המועדון נפגש עם פטריס אברה והודיע לו על השעייתו המיידית לפני שיעמוד לדין פנימי. בנוסף לחקירה ראשונית של המועדון, שחשפה התנהגות בלתי הולמת על-ידי קומץ אוהדים כנגד השחקן בעת ההכנה למשחק חשוב".

התקרית התרחשה שבועיים בלבד לאחר שאופ"א ארגנה אירועים רבים כנגד גזענות ברחבי אירופה. שחקנים בכירים כמו יאיא טורה מדברים כנגד גזענות ומועדונים מנסים להילחם בתופעות האלו עם סיסמאות יפות על כר הדשא. אבל השחקנים יישארו פגיעים תמיד כל עוד תרבות הכדורגל תמשיך להיות אלימה וגזענית.

אברה בהחלט לא היה צריך להגיב כך כלפי אוהדי קבוצתו המקללים אותו, גם אם באופן גזעני, ועל כך יעמוד לדין של הליגה הצרפתית ב-10 לנובמבר וככל הנראה יעמוד גם לדין של אופ"א על אלימות נגד אוהד כדורגל, שיכול כעת גם לתבוע אותו באופן אזרחי על תקיפה.

מזווית נוספת, המקרה של פטריס אברה ואירועים דומים ברחבי העולם, מראים עד כמה מעמדו של השחקן שברירי ואין שום דבר שבאמת מגן עליו מאלימות מילולית פוגענית וגזענית בעולם הכדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!